Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej Psychedelia.

Jeg skriver det her for at hjælpe min ven.

Han har igennem de sidste par uge, haft meget svært ved at sove.
Dvs. han har meget svært ved at falde i søvn, og når han endeligt at er faldet i søvn så sover han gennemsnittet 2-3 timer, og kan ikke falde i søvn igen.
Nu er det begyndt at gå ham så meget på at han i dag fredag har forsøgt at kommen igennem telefontiden til sin læge, uden at det lykkes.

Forleden dag forsøgte han sig med melatonin uden at det lykkes for ham.
Det skal siges at han ikke ryger, så det er heller ikke mulighed.

Hvad kan han/eller jeg gøre.?
Det gør ondt på mig at se at han har det sådan her, og jeg føler ikke rigtig jeg kan hjælpe ham, så det går ligeså meget ondt på mig.

- Hjælpsomme.

P.S. Har brugt jeres søgefunktion, men synes ikke jeg har fået et svar jeg kan bruge :-S

Svar med citat  
Nu er prøver han at falde til ro på noget Antihistamin og Melatonin.

Søvnbesvær er udefor mit område, ved ikke særligt meget om selve området.
Derfor jeg sprørg jer til råds, også fordi han ikke er typen der tager noget overhovedet.

Kan mærke på ham at det virkelig går ham på, og det irritere mig at jeg ikke kan være der for ham.

Er der andet man kan gøre, hvis det ikke hjælper?
Udover at kontakte lægen, selvom det er det næste jeg foreslår.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Baldrian plejer at gøre tricket for mig. Det kan fås i de fleste supermarkeder eller på apoteket (det er et naturlægemiddel). Ellers kamillethe, en øl inden sengetid eller en blandingsthe ala "godnatthe". Sidstnævnte findes der en del varianter af, min foretrukne er Yogi Bedtime (tilmed økologisk), der blandt andet indeholder lavendel, humle, baldrian og kamille. Disse er alle beroligende, og vil derfor hjælpe til en god nats søvn.

Svar med citat  
noname skrev:
Baldrian plejer at gøre tricket for mig. Det kan fås i de fleste supermarkeder eller på apoteket (det er et naturlægemiddel). Ellers kamillethe, en øl inden sengetid eller en blandingsthe ala "godnatthe". Sidstnævnte findes der en del varianter af, min foretrukne er Yogi Bedtime (tilmed økologisk), der blandt andet indeholder lavendel, humle, baldrian og kamille. Disse er alle beroligende, og vil derfor hjælpe til en god nats søvn.

Har nævnt Baldrian overfor ham, men han tror bare ikke på naturlægemiddeler :-S.
Jeg har selv prøvet Baldrian for mange år siden, men mine øjne blev råhvide/gule i stedet for hvide.
Hvorfor fandt jeg aldrig ud af, tog sikkert for mange.
Må prøve at forelslå, ham det igen hvis han ikke få sovet ordentligt i nat.

Det er det med at han vågner efter 2-3 timer, og bare ikke kan falder i søvn igen.
Kan godt forstå hvorfor det irritere ham, når det har stået på i et par uger.

Har du fået meget ud af Yogi Bedtime?
Sådan ment med at du får en hel nat-søvn uden forstyrrelser?

Svar med citat  
Junior medlem

Har lige googlet og her står der lidt

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=10761.1
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta ... esvaer.htm

De fraråder the, kaffe og alkohol inden man sover

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Der findes stærkere former for baldrian - f.eks rollin*at
Der er tilsat andre ting bl.a humle -
Ellers prøv med meditation ? afslappnings øvelser osv...
Men hvorfor kan han ikke sove ? altså... kan han simpelt bare ikke ?

Prøv at dyrke noget motion, være aktiv og lav noget vær dag... hvis han bare sidder derhjemme ( det aner jeg jo ikke ) foran computeren eller TV 'et hele dagen-
kan det virkeligt være svært at falde til ro om aftenen, især pga alt den energi ..

Man har fornylig fundet ud af, at en gåtur på blot 10 minutter er nok til at sænke stress-niveauet nok til, at du opnår reel afspænding.
Men lad være med bagefter at læse svære bøger eller se film, der kræver koncentration eller er for spændende.
Det gør nemlig, at nerveknuderne i hovedets såkaldte ”arousal system” sender opvågningsbølger til storhjernen.
Noget lett kan derimod fremme søvnen.

her er et par andre gode råd .

1 Sænk temperaturen i soveværelse. Gerne til mellem 15-18 grader.
2 Undgå stimulanser. Drik ikke te, kaffe eller cola efter kl. 18. ( gælder også chokolade og kakaomælk - lign )
3 Drosl ned i god tid. Læs en bog, men se ikke tv fra sengen. ( på nogen hjælper tv dog )
4 Fysisk aktivitet. Tag en halv times gåtur nogle timer før, du lægger dig.
5 Skab den rette stemning. Sørg for at der er helt mørkt og stille i rummet. Ørepropper kan være en god idé. ( du skal dog kunne høre røgalarmerne :) )
6 Sengen skal kunne bruges til sex og søvn. Knyt ikke andre aktiviteter til sengen. Lav ikke sengen til din arbejdsplads.
7 Gør søvnen regelmæssig. Stå op samme tid hver morgen og gå i seng samme tid hver aften.

Håber det kan hjælpe ven : ) sov dejligt

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
IceBlock skrev:
Har lige googlet og her står der lidt

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=10761.1
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta ... esvaer.htm

De fraråder the, kaffe og alkohol inden man sover

Yes, det er fordi grøn og sort the indeholder koffein, og disse typer er at finde i det meste the. Dog ikke i denne yogi-the, tværtimod indeholder indeholder den beroligende urter, som hjælper på søvnen. Mht alkoholen, så er det rigtigt nok at man ikke får supertung søvn af det, og derfor er det nok egentligt ikke jordens bedste råd. Men det hjælper, hvis man har svært ved at falde i søvn. Personligt sover jeg som en sten, hvis jeg har drukket mig en øller inden sengetid (lige indtil den skal ud igen...).
En tilføjelse til Roches liste er også, at man skal undgå sukker i timerne inden sengetid.

Afspændingsøvelser har jeg også haft god gavn af, hvis man tror på sådan noget hippiegejl.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Jeg lider selv af insomnia, til tider. Mit bedste trick har været: ØREPRPOPPER. Jeg ved det lyder skørt men har fundet ud af grunden til mine problemer ligger meget i at jeg er alt for opmærksom på alt. Ved at blokke af fra alt lyd kan jeg bedre koncentrerer mig om det jeg skal, nemlig sove.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det lader til at det bliver svært at komme frem til en overordnet løsning, folk har hver deres måde de bedst falder i søvn på når det kniber :)

Det sker at jeg har problemer med at falde i søvn, som så mange andre, men jeg har fundet ud af at lydbøger er vejen frem for mig, i det jeg kan ligge og høre en god historie i mørket uden at skulle koncentrere mig om noget, rummet er helt mørkt osv., så det kunne også være en mulighed at forsøge :)
Lægen vil formentlig komme med adskillige af de samme råd der er postet her, da læger ofte er meget forsigtige med at udskrive sovemedicin af nogen som helst art. Min læge ville f.eks. stadig ikke udskrive noget selv efter flere år med konstant søvnbesvær og en stigende grad af zombie-lignende adfærd... Dog med knapt så meget hjernespisning...

Svar med citat  
IceBlock:
Links er givet videre, selvom jeg dog tvivler han ikke selv har googlet det sådan mere eller mindre.

Roche:
Af det jeg kan forstå på ham, har han altid har problemer med at sove.
F.eks. da han var lille, havde han meget svært ved at falde i søvn. Hvilket han stadig slås med, men nu er problemet at her igennem de sidste par uger er han vågnet efter 2-3 timers søvn om natten, og bare ikke kan falde i søvn igen. I går foreslå jeg ham noget li med at han skal prøve at fokusere på sine vejrtrækninger og helt dybt ned i maven og så ud, samtidig med at han giver slip på sine tanker. Hvori han siger at det er svært og efter 10 min kommer han væk fra det igen, men øvelse gør vel mester.
Han er begyndt at træne et par gange om ugen, og så går han sig gerne en tur hen ad aftenen.
Nogen fraråder fysisk aktivitet inden man skal sove, men kan en rask løbe tur ikke hjælpe?
Ikke ensbetydende med at han skal gennemvæddet af sved eller lignede, men jeg tænker såsom at han bliver udmattet i sin krop?
De andre gode råd er videre givet til ham.

Noname,:
Du er jo også hippie det kan du ikke løbe fra. J
Nåå, men hensyn til den the så skader jo ikke at prøve, har i hvert fald sagt at han skal prøve at give det forsøg.
Men som han siger så er det jo naturmedicin, som om han ikke tror på at det vil virke :-S
Gør mig en lille smule frustreret. :'(

Nomad:
Det er jeg godt klar over, men det er jo svært hvis man ikke kan se andre løsninger.
Når du siger lydbøger er det så former for meditations lydbøger.?

I nat lykkes det ham at få 4 timers søvn, efter 20mg Antihistamin (Cetirizin). og 13mg Melatonin.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
13 mg Melatonin er en alt for høj dosis. En for stor dosis Melatonin har det med at virke stik modsat og resultere i en meget urolig søvn.
Jeg indtager selv 3 mg en time inden jeg skal sove og selv denne dosis tror jeg er i overkanten for de fleste.

Desuden skal Melatonin tages regelmæssigt i en længere periode (1 til 2 uger) før det kommer til sin ret. Det er hvert fald min egen erfaring.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

jeg har altid været lidt skeptisk over for melatonin(ved ikke helt hvorfor nok sådan noget naturgejl) :D

men efter jeg fik en lille håndfuld hjem for nyligt må jeg sku indrømme de virker rigtig godt! jeg tog 1-1.5mg (3mg's piller)
og det var mere end rigeligt 1-2 timer før sengeting! det har bået været i sammen hæng med andet (røg) og divs.

*gode råd:
Hold en normal døgn rytme, selv om du ikke sover og nattet er og er ved at dejse om, er det vigtigt!
Lad være med at lave noget stimulerene inden senge ting! dette kunne være spille pc spil
Lad være bruge din hjerne alt for meget(stimulans)(dette burde ikke være svært)
Se en afslappet film, læs en bog, bare lig dig og slap med med noget chill musik,
Husk brug kun din seng til at sove i (lagengynastik)
Tænk positivt, de negative tanker for dig til at stresse, og gør det hårdere at falde i søvn

*dårlige råd:
Beruse dig i søvn(du skal have mere og mere og dette ender ikke kønt)
Sprut (det giver det næesten altid slemmere, end det du prøver at slippe fra)
Indtag ikke energi/koffein holdig mad/drikke inden sengeting (sodavand,kaffe osv)

*Lad være at fokusere på din hjerterytme (det va måske endda dumt at skrive det her - da det kan få nogen til at frem provokere panik anfald) BARE SLAP AF! 'DU DØR IKKE' du gør din krop og hjerne stresset og derfor reagere de på denne måde, løs: tænmk op et dejligt sted, forkusere på en anden lyd! - det virker *

ellers har jeg hørt om variererer planter og urter med forskellige effekt, Valerian rod(skulle være der valium har fået navnet fra "eller en myte",* Gamma-aminobutyric acid (GABA)) kava kava, kratom.

jeg selv har har sucsess efter lang tids
hash misbrug (JA ja tud tud, det kan alle skuda stoppe!, ja men med den kultur vi har i danmark med ar ryge fra 15-16års alderen(og tidligere, bliver det til en vane, abstinenserne er der tag ikke fej af det, men det mest vanen, omgivelserne, vennerne)

benzo misbrug (tog et halvt år før jeg sov nogen lunde normalt igen, mararidt 24/7)
langtidsvirkene benzo'er er det bedste valgt at trappe ud med (diazepam/clonazepam) - Husk at snakke med din læge om en nettrapnings plan, da benzo'er kan være direkte livsfarlige at detoxe fra.! 'dette er ikke en joke'

opiat misbrug (aldrig har jeg følt mit slået i mit eget spil (livet) og så endda 2½ gange, bliver man aldrig klogere)
først lidt piller her er og der, til jeg til sidst ikke ku komme ud af sengen uden min (kodein/morfin/metadon)
der gik det først rigtig ind for mig hvad fanden jeg havde gang i, og jeg startede mig første nedtrapning(første, for det blev bestemt ikke den sidste) jeg begyndte efter et lille halvt års tids (fantatisk sommer, elektronisk karnavel - der havde jeg aldrig været hvis ikke jeg var ædru, skal lige siges jeg tog lige morfin på turen, der skal jo noget til at klare alle de tumper ;P ej der var sku god stemning.)

jeg glider så mere og mere fra "psy"trance scenen og over i junkie verdenen igen, der egår ikke længe før min tolerance er sku høj og jeg skal have bare et kvart-halvt gram brun ryge dope (det er ikke vandopløseligt, hvilket man bruger citron syre til, ikke det sundeste for ens blodårer)
der går så lidt tid hvor det hele bare går af lort men jeg fortsætter min løbebane og det er først da en af mine lillebrors venner siger til min bror at han ikke vil have noget at gøre med broen mere (og forstå mig ret, jeg er langt mere fucked ens hans bror er) så jeg bliver hunderæd for at midste min bror, min familie, dem vi holder af!
og det var derfor jeg trappede ned for anden gang på metadon/subuxone(personligt er det op til dig, vælg hvad du tror du kan blive clean på, vælg ikke hvad du kan blive høj på!)

ps. det er vist nok rambling for mig nu...

mvh emingos

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Hjælpsomme:
Nej, det er nu ikke nogle specielle meditationslydbøger, bare ganske almindelige, det være sig skøn- eller faglitteratur og som sagt så vedr jeg ikke om det hjælper, det gør det bare for mig og om ikke andet så er det et forsøg værd, det er jo ikke ligefrem fordi der er nogen særlig risiko for skadelige bivirkninger, medmindre man har en meget særpræget måde at lytte på :D
Jeg håber din kammerat kommer over det, søvnløshed er noget af det værste man kan opleve, tror jeg :/

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Daglig motion og sex plejer at virker fint for mig.
Det kan selvf skyldes han er stresset over noget i hans liv. Hvis han ordner det eventualle problem kan det være det går væk af sig selv,

Hvis jeg selv stresser mega meget over et eller andet, kan jeg også få søvnproblemer. Ellers er det meste vist sagt i denne tråd.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Jeg har voldsom tinnitus, og har også selv problemer med at sove om natten. Men hvis jeg spiser sundt, dyrker motion, og ikke bare daser på sofaen hele dagen kan jeg for det meste godt falde i søvn inden for 1 time. TV synes jeg hjælper, hvilket jeg tror det vil gøre på næsten alle, da mennesker der taler i baggrunden er beroligende generelt (har jeg læst et sted).

Sex (få lige taget trykket og få rørt dig lidt, bare ryk hende rundt ;) )
Motion (pulsen op, stresset og energi aftager sig)
Spis sundt og ha tv'et eller en rolig plade med Gas' kørende.

Ellers tager en et hoved på bong'en inden jeg går i seng, men hvis han ikke ryger er meditation en god en også.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det de andre siger og så denne her http://somafm.com/play/dronezone Har ikke selv problemer med at sove, men kan godt lide at falde hurtigt i søvn og det bidrager denne her musik til :P

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
http://www.imusic.dk/cd/5709027210946/n ... -du-vil-cd

Den der har jeg haft brugt i et par år til og sove til da jeg havde lidt søvnproblemer.

Svar med citat  
Alt Ædende Ateist:
Det med at det skal tages regelmæssigt i en længere periode, har jeg sagt videre til ham.
Har ikke fået svar med hensyn til den dose han tog, ved ikke hvor han har bestilt dem fra, men mon ikke han har taget dem som beskrevet på glasset/posen eller hvad de nu ellers er kommet i.
Jeg har ikke selv fået set dem endnu, jeg kan kun fortælle hvad han siger til mig.

Emingos:
Har snakket med ham her til aften om melatonin er ikke noget han gider igen.
Men er da glad for den positive overraskelse du har fået dig, og jeg håber at de kan hjælpe dig på rette vej.
Tak for grinet og smilet med ordet lagengymnastik, godt nok lang tid siden jeg har hørt det ord.
Dejligt at du lige fik påpeget det med at fokusere på ens hjerterytme nok ikke er det bedste ide, tænkte vist ikke klart da jeg foreslog ham det, pga. ens frustrationer om at gerne kunne hjælpe men følelsen af at være magtesløs.
Jeg kender jo selv godt til det, altså det med at fokusere på ens hjerterytme og vejrtrækning, når man ikke kan sove., ender altid skidt for mig. Så tak endnu en gang.
Vi har hver vores dæmoner at slås med, så jeg er stolt at du tør at gøre noget ved dem.
Jeg har læst nogle af dine tråde og jeg synes det er godt gået af dig, nu ved jeg ikke hvilken alder du er i men forstiller mig at du omkring de 27. Håber virkelig ikke jeg skyder dig til at være for højt, hvis dette er tilfældet så beklager jeg naturligvis. Din alder har selvfølgelig ikke noget at sige, men for mig virker det som om du tør stå ved dine dæmoner, så jeg er stolt af dig.
Ingen har sagt at livet skal være let, hvis det ikke skulle være svært og hårdt, hvordan skulle vi ellers lærer af vores fejl og mangler. Måske er det mig der kom off-topic her.
Jeg tog grunden til jeg blev frustreret var fordi han bad mig om benzo’er, hvilket jeg slet ikke var meget for på noget tidspunkt, slet ikke diazepam, og jo selvfølgelig vil jeg mere end gerne hjælpe ham. Jeg så bare helst at han fandt andre muligheder først, heri blandt hvad hans læge sagde til det.
Jeg håber kun det bedste for dig, ønsker det bedste for andre, end lige mig selv.
Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, men er sikker på at det nok skal lykkes for dig.
Hvis du en dag vælger at komme ind i ’’psy’’trance scenen igen, så sig til og jeg giver en sving om.
Ved godt det ikke er passende, men kunne slet ikke styre mig der.
Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover, og håber du kommer bedst muligt ud af det.

Nomad:
Man kan jo aldrig vide. ;-)

Imp:
Du har fat i noget i den lange ende der.
Jeg har snakket lidt frem og tilbage, hvad den egentligt grund kunne være.
Noget jeg har tænkt mig at tage fat om igen, ligeså snart han er klar til det.
Jeg vil ikke presse ham til noget han ikke gider, men jeg satser stærkt på at han har tid til at mødes i løbet af ugen, så han kan få snakket om det. Jeg kan jo ikke vide mig sikker på at det er det der grunden, hvis det bare hjælper ham en smule at snakke om det, så bliver jeg glad. Han har da nævnt at det har hjulpet lidt at snakke om det.

Ganjabus:
Som sagt tidligere så ryger han ikke, og den eneste former for medicin han nogensinde har taget er hovedpinepiller.

En lille opdate.
Lørdag aften henvendte han sig vagtlægen pga. vedvarende smerter i maven.
De sendte ham hjem, med beskeden om han ikke havde blindtarmsbetændelse og et par smertestillende. Med hensyn til han søvnmangel måtte han kontakte egen læge, var beskeden.
Søndag aften har han taget 1 Zopiclone, så er spændt på at høre hvordan han søvn er gået.

Et lille spørgsmål er, om kosten kan ha noget at sige til alt det her?
Jeg tænker sådan lidt hvis han nu har spist lidt forkert, kunne det så ha forsaget alt det her?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hjælpsomme skrev:
Emingos:
Har snakket med ham her til aften om melatonin er ikke noget han gider igen.
Men er da glad for den positive overraskelse du har fået dig, og jeg håber at de kan hjælpe dig på rette vej.
Tak for grinet og smilet med ordet lagengymnastik, godt nok lang tid siden jeg har hørt det ord.
Dejligt at du lige fik påpeget det med at fokusere på ens hjerterytme nok ikke er det bedste ide, tænkte vist ikke klart da jeg foreslog ham det, pga. ens frustrationer om at gerne kunne hjælpe men følelsen af at være magtesløs.
Jeg kender jo selv godt til det, altså det med at fokusere på ens hjerterytme og vejrtrækning, når man ikke kan sove., ender altid skidt for mig. Så tak endnu en gang.
Vi har hver vores dæmoner at slås med, så jeg er stolt at du tør at gøre noget ved dem.
Jeg har læst nogle af dine tråde og jeg synes det er godt gået af dig, nu ved jeg ikke hvilken alder du er i men forstiller mig at du omkring de 27. Håber virkelig ikke jeg skyder dig til at være for højt, hvis dette er tilfældet så beklager jeg naturligvis. Din alder har selvfølgelig ikke noget at sige, men for mig virker det som om du tør stå ved dine dæmoner, så jeg er stolt af dig.
Ingen har sagt at livet skal være let, hvis det ikke skulle være svært og hårdt, hvordan skulle vi ellers lærer af vores fejl og mangler. Måske er det mig der kom off-topic her.
Jeg tog grunden til jeg blev frustreret var fordi han bad mig om benzo’er, hvilket jeg slet ikke var meget for på noget tidspunkt, slet ikke diazepam, og jo selvfølgelig vil jeg mere end gerne hjælpe ham. Jeg så bare helst at han fandt andre muligheder først, heri blandt hvad hans læge sagde til det.
Jeg håber kun det bedste for dig, ønsker det bedste for andre, end lige mig selv.
Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, men er sikker på at det nok skal lykkes for dig.
Hvis du en dag vælger at komme ind i ’’psy’’trance scenen igen, så sig til og jeg giver en sving om.
Ved godt det ikke er passende, men kunne slet ikke styre mig der.
Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover, og håber du kommer bedst muligt ud af det.

Mange tak for de pæne ord! og dit skud mht alder passer meget gpdt, der er 3 mdr til jeg fylder 27
og så forstår jeg både hans og din fustration, dette burde være noget han sku snakke med sin læge om som du siger'! og bare rolig jeg kommer da til nogle af festerne en sjællen gang imellem tror måske jeg kommer til elektronisk karnevel.

Citat:
En lille opdate.
Lørdag aften henvendte han sig vagtlægen pga. vedvarende smerter i maven.
De sendte ham hjem, med beskeden om han ikke havde blindtarmsbetændelse og et par smertestillende. Med hensyn til han søvnmangel måtte han kontakte egen læge, var beskeden.
Søndag aften har han taget 1 Zopiclone, så er spændt på at høre hvordan han søvn er gået.

tror han skal få en tid hos hans læge til et ordenligt tjek op!
og det mener jeg, sørg for han for nævnt alle symtomer, få ham evt til at skrive dem ned hvis han synes det et lettere

Citat:
Et lille spørgsmål er, om kosten kan ha noget at sige til alt det her?
Jeg tænker sådan lidt hvis han nu har spist lidt forkert, kunne det så ha forsaget alt det her?

ja det ville jeg mene det godt kunne, dårlig mad dårlig søvn, og når du også nævner han har maveproblemmer vil jeg da tro det er en mulighed men jeg synes stadig det er hans læge han bør snakke med! - men hæng mig ikke op på dette, jeg er hverken læge eller i position til at give råd så skæv jeg er ;)

mvh emingos

Svar med citat  
Emingos:
Så har jeg da heller ikke skudt helt ved siden af ;-D
Nu har han jo godt nok fået sig 2 stks. Zopiclone her søndag aften og jeg håber da kun for hans egen skyld at han alligevel tager kontakt til sin læge i morgen mandag.
Jeg skriver det i hvert fald til ham i morgen tidligt at han skal huske at kontakte sin læge, for selvom Zopiclone måske virker for ham, så er det jo ikke sikkert det virker senere hen. Her tænker jeg:, såsom at tage fat om roden og finde frem til problemet. Kan selvfølgelig også godt bare være et midlertidigt problem, men derfor synes jeg stadig det er forkert at tage nogen former for benzo’er for at komme sig igennem problemet, for selvom man larmer sig på de forskellige substanser vil problemet stadig ligge der.
Sjovt nok burde jeg lytte til mine egne råd lige nu, men det er så lettere sagt end gjort. Nå, men nu så ikke mig det handlede om, men ham. J
Jeg har været meget skeptisk ved at give ham diazepam, fordi jeg selv mener han i første omgang skulle forsøge sig hos sin læge. Selvom jeg ønsker ham det bedste og virkelig ønsker at hjælpe ham, så er jeg godt klar over hvad diazepam gør ved en, hvilket jeg slet ikke ønsker for ham.
Okay, så skal jeg bare skrive et stort skilt med Emingos på og så kommer du og får din sving om?
Kommer jo helt an på hvordan vejret det bliver, håber på masser af sol for vi har vist fået nok regn i denne weekend. Danske forår som vi nu kender den. :-S

Men som skrevet længere oppe, skal jeg nok foreslå ham at han alligevel besøger lægen, og får sagt ALT. Det skader jo ikke noget lige at blive tjekket efter.

Det er også selv det jeg mener. En krop fungere jo lidt ligesom en motor og motor skal have benzin og olie, og kroppen skal jo også ha næring for at hænge sammen.
Og det sidste jeg gør er at hænge dig op for det, desuden er det jo mig der siger/fortæller dette videre, så hvis der er nogen der skal hænges op for det så er det MIG:

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]