Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HER!
"Weekend-junkier"..... Er det bare mig, eller har det ord en LIDT negativ klang???
Ifølge EB indeholder pillen en heftig dosis MDMA. Men jeg ville nok ikke lige regne dem for en troværdig kilde.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Politiken har også en lille artikel: Artikel
Henrik Rindom er og bliver en padde:
»Det går helt galt, når de unge ikke ved, at der er så voldsom forskel på styrkerne. Det var den slags ecstasy-overdoser, der kostede adskillige liv for nogle år siden«
Gu' var det ej!! Det var fordi der var et forkert stof i pillerne, i stedet for MDMA.
Vores ven Kåre Quist har skrevet i Urban/Berlingeren:
Her

[ 20 Juni 2003: Besked ændret af: Prometheus ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg ved ikke om det virkelig passer at det blot er meget stærke MDMA tabletter. Tror i det er sandt?

Insane psychedelia user!

Jeg tvivler. Dex lavede Marquis på den:
"Jeg har fået telepateret, at test med et marquis reagent (normal EZ-test), giver et langsomt farveskift til brun over i lilla-sort agtigt... selv med en betydelig stor mængde pulveriseret pille, tog det et minuts tid."
Hvis der virkelig var så fantastisk meget MDMA i, ville testen blive kul-sort på ingen tid.
Hvis det viser sig ikke at være MDMA, har aviserne begået en meget farlig fejl, ved indirekte at anbefale dem som "stærke piller".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Er der nogen der har stiftet bekendskab med de (lyse)røde VW? De bliver omtalt, i en af de artikler. Er der nogen der Marqui tester dem også? (Kunne være de bare havde skiftet farvestoffet ud, for at sælge flere af de dødelige piller)

- Rylle

Insane psychedelia user!

Rylle, der går rygter om at de lyserøde er de samme, hvor pålidelige de er ved jeg dog ikke, så vi må nok lige få en imaginær person til at teste den.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Jeg ved ikke om det virkelig passer at det blot er meget stærke MDMA tabletter. Tror i det er sandt?<HR></BLOCKQUOTE>

Nej det tror jeg ikke... Ihvertfald ikke de grønne for de blev jo testet i dette topic.

De røde derimod kunne sagtens være fyldt med MDMA, det siger rygterne da... Kender nogle stykker som siger det er en RIGTIG fed danse-pille.

Btw i EB artikel skriver de: "En lang række danske hjemmesider, hvor unge weekend-junkier rådgiver hinanden om stoffer, har siden maj måned været fyldt med advarsler mod pillen, der beskrives som noget, man skal holde sig fra. Mange af brugerne forklarer, at de fik spasmer og opkastning, da de tog pillen, og at de efterfølgende har været meget syge i op til fire dage.
"

Det er sq sikkert os de omtaler [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Alco tror han var ironisk, det er ikke lige det fedeste at vi bliver omtalt som en omgang unge/børne weekend junkier der rådgiver hinanden ved at æde nogle piller og så sige vi fik det enormt dårligt af det, når der rent faktisk er en del folk her på boardet som lægger en pæn del seriøst arbejde i det. Samtidig med at medierne som selv lige har indirekte anbefalet en potentiel farlig pille omtaler os som en flok narkovrag.

Just my point of view

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Hvis det viser sig ikke at være MDMA, har aviserne begået en meget farlig fejl, ved indirekte at anbefale dem som "stærke piller

- my point exactly. folk vil tænke, "OK, så napper jeg bare en halv", men det nytter jo ikke noget hvis det er PMA eller noget andet dangerous der er i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da ikke underligt hvis medierne har et lidt sært billede af os, når forummet er fyldt med poster fra k1x3m4st3r og andre pillehoveder der klapper 10 på en aften, og folk der spørger hvor man kan købe piller osv. osv.

Hvis medierne skal have et godt billede af os, og have lyst til at bruge os, så bliver vi nødt til at få nogen mere faglige og VELDOKUMENTEREDE indlæg... og jeg tænker især på alt den pilledebat der har været på det sidste, hvor kixehoveder poster alt muligt lort uden at vide en hat om det, fx skriver at VW blot indeholder en stor dosis MDMA, indtil en mere seriøs person som dex får den marquis testet.

Det er ikke underligt at de kalder os weekendjunkier hvis i prøver at læse tråden om grøn VW for eksempel.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
En anden ting, der bliver fremlagt lidt fejlagtigt - efter min mening - af medierne er, at det lyder som om, at nutidens piller er meget stærkere, end de var førhen.

På en eller anden måde bliver der altså sagt, at alle pillerne i dag er meget stærke - det passer jo ikke.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Også narkochef hos Københavns politi, Ole Wagner, er bekymret:

»Vi ser nu en mere systematisk produktion af de her meget stærke ecstasy-tabletter. De unge kan ikke aflæse styrken på pillerne, og derfor kan man frygte, at det går helt galt«. <HR></BLOCKQUOTE>

Hvad betyder ordet systematisk i den her sammenhæng? Pillen er sgu da garanteret blevet produceret på samme måde som alle andre piller. Ok, der har været meget snak om den osv., men tror ikke, der er flere i omløb af VW'erne som så mange andre piller.

Anyway, det kunne da være lækkert med en marquis på den røde af slagsen, for at se om det er den samme skumle kombo som i de grønne, eller om det virkelig er MDMA, da der har været snak om, de skulle være produceret af samme person.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Fedt at blive omtalt som junkie ikk Alko... Det er sikkert også kix.dk og hvad de nu hedder alle de sider, der har med xtc at gøre, som vi er så ivrige at videresende folk til...

Dedikeret medlem

Jeg kan ikke lige forstå om du er ironisk eller hvad....?

Medlem

Geografisk sted: Herfølge
det var de fandeme langsomme om at finde ud af!!!!!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hmmm...Hvad blev det egentlig til, det dér med at advare retskemisk institut om de nye piller? Jeg mener, vi havde jo allerede en mistanke om VW's skadelighed for to uger siden, så måske det kunne være undgået hvis vi tog kontakt til medierne på forhånd. Ville jo være rimelig great HR og muligvis (ikke at jeg tror den slags kunne forekomme i et land som Danmark) være god kredit for siden her.

Bare et foreslag...

-Psyko

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er påfaldende at pillerne er 3 gange styrke i ekstra bladets artikel, og 6 gange styrke i urbans artikel. Artiklerne er skrevet for at sælge, ikke for at være sande. Kåre Quist er med garanti helt og aldeles ligeglad om det er korrekt det han skriver, bare det lyder realistisk for den ignorante læser. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
For lige at understrege min pointe er der --> her <-- en artikel som handler om et ikke-eksisterende problem. Men hva' faen, den sælger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko :
Jeg synes det er et rigtigt godt forslag. Det mest overbevisende ville være hvis man kunne levere et par eksemplarer som de kan teste. Det ville dog være svært(ikke umuligt) at arrangere i praksis, og i hvert fald ville nogen jo være nødt til at punge ud for pillerne.

-Child

Dedikeret medlem

Ja endnu en artikel lige her om ecstasy generelt men VW pillerne bliver også nævnt.

Medlem

Geografisk sted: Utopia
De er fulde af pis de skide journalister!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Bare min mening......!

Cobz!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]