Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Så er der ballade ! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg er træt af at køre rundt i den pærevælling og lad os nu få det på plads en gang for alle [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg er af den opfattelse at et trip er når man har indtaget noget noget som er bevidsthedsudvidende og giver hallucinationer.

En ordbog siger:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Slang.
A hallucinatory experience induced by a psychedelic drug: an acid trip.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er meget uenig med dem som siger at indtagelse af MDMA giver et trip, selvom det godt kan give hallucinationer, så er det for det første ikke en selvfølge.
For det andet, så siger nogle at de føler sig gladere og som bedre mennesker bagefter, men jeg tvivler på at det er permanent, og det er sammenligneligt med eftereffekter fra alkohol, amfetamin, coke eller lign. Du kan jo ikke sige at alkohol er et trip, fordi du føler dig bagstiv og er lidt stodderagtig dagen efter [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Hvad siger I ? [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 27 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
MDMA kan vel godt være et trip, men absolut ikke et hallucinogent trip...

Som din ordbog også skriver; "an acid trip" - det er jo en selvfølge at LSD er hallucinogent.

Insane psychedelia user!

Det vigtige er jo ikke at der står "an acid trip" men derimod det som står forinden, det er jo bare et eksempel og kunne også have været meskalin, psilocybin, eller et andet hallucinogen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ~Jensus~:
Så er der ballade !!<HR></BLOCKQUOTE>

Gu er der da ej [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Jeg er træt af at køre rundt i den pærevælling og lad os nu få det på plads en gang for alle [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg er af den opfattelse at et trip er når man har indtaget noget noget som er bevidsthedsudvidende og giver hallucinationer.
<HR></BLOCKQUOTE>

Den måde jeg normalt bruger ordet "trip", er til at beskrive en psykedelisk oplevelse. Ordet "psykedelisk" er ret præcist defineret, og betyder sinds-manifesterende. Med andre ord : Indtager du et psykedelisk stof, kommer du på et psykedelisk "trip". Personligt har jeg oplevet psykedelisk virkning af MDMA, derfor taler jeg om at trippe i den forbindelse.

-Child

Medlem

Forklaringen i din ordbog, er jo en forklaring på "an acid trip".

Mener godt du kan trippe på MDMA, dog yderst sjædent det bliver et psychedelisk trip.

Tror ikke der er nogle regler om hvorvidt det er et trip eller ej, blot folks opfattelse af tingende, som vi kan se er meget varieret.

Men hvorfor diskuterer det, og rettet på folk, har folk ikke deres egne holdninger og meninger, bliver verden en flok mainstream hoveder, der ikke kan forsvare sig selv og stå fast. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Insane psychedelia user!

t3ch !!!

Kan du ikke læse hvad jeg skriver højere oppe eller hvad ? Det er definationen på et trip, og der står så et eksempel ud for.

Det er IKKE acid trip jeg har slået op, det er trip. Fat det nu!!!

Jeg slog et andet tilfældigt ord op, jump:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
To move suddenly and in one motion: jumped out of bed.

Sådan er ordbøger nu engang opbygget, at der som regel er et eksempel efter ord som kan have flere betydninger.

Og hvad er det for noget med at man må selv have sin holdning om ordet for ellers bliver det mainstream ? Hey, jeg kalder sgu lige en motorsav for en brødkniv for jeg vil ikke være mainstream. Man må sgu have nogle faste definationer.

Medlem

Hids dig dog lidt ned lille mand [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Siger ikke du skal have din egen holdning om alt ting. Mente bare ikke der var nogen skreven regl omkring definitionen af et "trip".

Medlem

Geografisk sted: Farum !
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ~Jensus~:
[B]Hey, jeg kalder sgu lige en motorsav for en brødkniv for jeg vil ikke være mainstream.B]<HR></BLOCKQUOTE>

LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hmmm definationen af ordet trip...

I min vennekreds bruger vi ordet trip om alt... Man kan godt sige vi bruger det i stedet for blæst... F.eks.

"Hun trippede for hårdt på amf og kex"...

Ja, jeg ved godt der ikke er mange som deler den samme opfattelse som mig og at det nok ikke er det rigtige at kalde det...

Men hvis jeg skulle prøve at finde noget passende for det skulle det vel være noget med hallucinationer... Så på en måde kan man vel, ifølge mig, trippe på MDXX...

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
såvidt jeg ved er er trip det engelske navneord for en rejse. der er nok en grund til at man kalder det at rejse. jeg har ikke prøvet nogle halucinogener så jeg ved ikke hvad det vil sige at rejse på dem men jeg har helt klart følt jeg var rejst på en vældig cannabis dose taget oralt. bl.a. var min virkelighedssans totalt væk. da en spurgte om jeg havde slået rødder(fordi jeg stenede)virkerde det slet ikke urealistisk og jeg checkede seriøst om der var noget galt. hvis man er i sådan tilstand mener jeg man tripper - man er rejst og virkeligheden er forrykket. jeg har aldrig haft det på samme måde med fx MDMA. man bliver måske lidt naiv og sløv i optrækket men man er aldrig "væk".

men som sagt er mine erfaringer begrænset så tag det med et gran salt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det her er da en latterlig diskussion... uanset om man bruger ordet "trip" eller "rus" eller whatever om et stofs virkning, så fanger folk jo som regel meningen da man nævner stoffet sammen med. I er en flok ordkløvere er i! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
True..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]