<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Orkan: Jeg er blevet interesseret i psykedeliske substanser, efter jeg en enkelt gang har prøvet psilocybinsvampe (mexikanske) og har læst en bog af Stanislav Grof (Mødet Med Døden), der har forsket utrolig meget i emnet, hvor han bl.a. brugte LSD.<HR></BLOCKQUOTE>
Hvis du er interesseret i at læse mere om Grof's arbejde med psykedeliske stoffer, kan jeg anbefale dig at læse hans bog "LSD-psykoterapi i teori og praksis", det er den mest omfattende bog om emnet til dato, så vidt det er mig bekendt.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Jeg er meget interesseret i, hvad jeg kan bruge det til, da jeg gerne vil udforske mit inderste og få styr på mit sind. I øjeblikket har jeg ikke tænkt mig at spise svampe eller prøve nogen andre former for psykedeliske midler, da jeg har psykiske problemer (som ikke har noget med mit første "møde" med psilocybinsvampe at gøre) og går til gruppeterapi og er bekymret for, hvad der kan ske, hvis jeg ikke får hjælp fra en psykoterapeut, der har erfaring med psykedeliske stoffer, der ville kunne hjælpe mig igennem, så jeg ikke får værre problemer bagefter. Ikke at jeg tror, det nødvendigvis kan give mig problemer, men jeg har ikke tænkt mig at tage chancen, hvis det kan lave mere lort. Bare det at ryge pot for mig i øjeblikket åbner mit sind til mine problemer, så det er ikke til at vide, hvad der kan ske, hvis jeg tager bevidsthedsudvidende stoffer.
Mit spørgsmål er, om det vil være nogen god ide at prøve en eller anden form for psykedelisk middel til at hjælpe mig igennem mine problemer, eller om der er en mulighed for at få kontakt med en psykoterapeut, der er villig til at hjælpe. Ellers vil jeg vente, til jeg har fået ryddet op i mit hovede igennem min gruppeterapi.<HR></BLOCKQUOTE>
Jeg vil sige at hvis ikke du har en absolut kyndig guide, og mulighed for at være under konstant observation i tilfælde af at processen bliver for besværlig også mellem sessionerne, vil jeg absolut ikke anbefale dig at gå i gang med psykedeliske stoffer, hverken for at have det sjovt eller i terapeutisk øjemed. Risikoen er at dine problemer bliver forværret, og hvis ikke der er en "jordkontrol", kan det vise sig at være en uoverkommelig opgave selv at kæmpe dig igennem det der måtte komme op.
Tag evt. en snak med en holotropisk terapeut om din situation. Holotropi er den metode som Grof udviklede, da han ikke længere måtte bruge psykedeliske stoffer. Læs evt.(som før nævnt) "Introduktion til den indre rejse", sidste del af bogen er en udførlig beskrivelse af den holotropiske metode.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med at komme videre med dit liv!
-Child
|