Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg vil ikke ødelægge Trolds gode indlæg med en vildt lang post, så jeg starter en ny..

Trolds indlæg fik mig til at tænke, og jeg tror at jeg lige vil komme ud med mine tanker om mit sidste forhold her - Også lidt for at komme videre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Her følger lidt tanker og ting i den dur - Kærlighed er det bedste, men éen ting er sikkert - Det er også det værste! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Jeg sidder her fredag nat, og for godt to timer slog jeg op med min kæreste - Forklaring følger her:

Jeg mødte min kæreste.. Ex-kæreste til en fest for godt en måned siden.. Vi var til en fest nede ved nogle fodboldbaner hvor jeg bare sad og stenede, og tænkte at jeg ligesågodt kunne prøve at møde nogle nye mennesker nu jeg bare sad og kedede mig, så jeg begyndte at snakke med nogle piger.. De skulle gå, så jeg snakkede med to andre piger - Julie og et-eller-andet-jeg-ikke-kan-huske.. De skulle også gå, men indvilligede i at lade mig og en ven følge dem hjem - Så det gjorde vi - Vi fulgtes alle fire til veninden var kommet hjem, hvorefter de blev og snakkede, Julie og jeg gik hjemad mod hende - Da vi skulle sige farvel skete der ikke rigtig noget, så jeg tænkte bare "fuck-fuck!" og lod det ligge - jeg fik dog hendes nr. Et par dage efter havde min ven og jeg ikke noget at lave, så vi inviterede dem i biografen, hvor der ikke gik andet end "Cradle 2 the grave" - rimelig kikset, men det eneste vi kunne se! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Vi tog til en fest, hvor min ven og jeg gik over for at købe sprut, men da vi kom tilbage var de gået - Lidt surt da jeg syntes hun var ret sød, hende der Julie.. Men det var der jo ikke noget at gøre noget ved! Jeg skrev noget mere sammen med hende, og blev mere og mere overbevist om at jeg godt kunne li' hende, så efter et par dage mødtes jeg med en ven, hvor vi væddede om at jeg kunne få hende inden fredag klokken 24:00. Min ven legede mig på mobilen, og skrev alt muligt om at hun var nummer 2 på min venteliste efter at have sendt en-eller-anden besked.. Fredag aften mødtes vi så til en fest, igen på fodboldbanerne - Jeg havde været der et stykke tid, da hun kom forbi med tre-fire veninder, og var blevet ret stiv fordi jeg kedede mig - Anyway rendte vi lidt rundt og plaprede løs om alt og intet, før jeg tilsidst tog mig sammen, og spurgte hende om hun ville være nr.1. Det fik jeg et positivt svar på, så vi var sammen, og jeg var i den syvende himmel, indtil ethanolens bivirkning begyndte at vise sig, så jeg gik da jeg nægtede at brække mig foran hende( [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])..

Vi mødtes masser af gange hvor vi bare gik ture i mosen, sad hjemme hos hende, fyrede den af isengen, etc.. Jeg husker alle gangene, men navnlig en dag - Jeg havde været hos hende til klokken tre, hvor jeg var taget hjem, og skulle mødes klokken 11 samme dag - Jeg vågner klokken 11:20 ved at hun ringer og spørger hvor jeg bliver af. Jeg nåede at løbe i bad, børste tænder og alt muligt på 12 min, og var der, kun 40 min forsinket, men hun var ikke sur da hun selv var kommet 20 min for sent.. Vi diskuterede vores fremtid, om at vores barn skulle hedde William, vi skulle have lejlighed på frederiksberg, og alt muligt i den stil - Pludselig fik hun lov til at låne en lejlighed af en af hendes mors veninder, så hun flyttede ind, og der begyndte tingene at gå galt.. Første aften var en ven og jeg ovre og besøge dem, men det endte med at min ven gik, fordi hun lå og gav mig blowjob imens vi så film, så han sagde at vi var klamme og gik - jeg blev og sov - Anden dag jeg skulle derover blev jeg forsinket fordi min chef ikke turde lukke butikken alene, så jeg købte roser som et plaster på såret - Aldrig har jeg set nogen blive SÅ glad [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].. Jeg kom derover, og da jeg åbnede døren kastede hendes veninder et svedbånd i hovedet på mig fordi Julie dukkede sig - Jeg stod sådan lidt "øhh... Hej..?".. De havde åbenbart leget eller noget iden stil, men hun kom ud og sagde hej, og da jeg så gav hende blomsterne stod hun bare og kiggede på mig, og sagde så "til mig..?" Hun spærrede øjnene op hendes veninde blev helt vild, "Arjjjjj hvor er du heldig,hvor er det kært" etc.. Vi mødtes flere gange, og jeg sov der mange gange, og der skete mange ting Så i forgårs da vi mødtes gik vi en tur - Jeg troede vi gik til kongens have, men vi kom til noget der hedder Zahrtmanns plads - Der hvor jeg altid mødtes med min gamle kæreste for to år siden. Vi gik ned til der hvor jeg kyssede med min ex første gang (Hun fik selvfølgelig ikke at vide at det var dèr) og stod og kyssede - Jeg havde købt et engangskamera, så jeg rendte rundt og tog billeder, vi gik hjem til hende i pis-regnvejr, og jeg kunne mærke at vores forhold kørte i en forkert retning - ihvertfald for mit vedkommende, magien var lidt forvundet, det føltes for let, men jeg slog hurtigt tanken væk.. For et par dage siden var jeg så ude og shoppe med en veninde (min Stylist [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]) og jeg tog migselv i at smile til en pige - Jeg tænkte og tænkte, men tankerne lader vi ligge, og hopper til i aften - Jeg havde været ude og shoppe noget mere, og var taget hjem til hende - Vi sad og snakkede lidt, og hun gav mig en forsinket fødselsdagsgave - En skovl og en form til sandslotte af en art - Vi gik en tur, og jeg blev mere og mere væk i tanken om at gøre det forbi, hun spurgte også flere gange om der var noget galt.. Vi stod ved krydset ved Jagtvej, og så spurgte jeg direkte (ved ikke hvorfor) om jeg skulle tage bussen.. Hun svarede at det måtte jeg selvom, så jeg gik bare over til stoppestedet for at drille hende - hun stod lidt og kiggede, så jeg stoppede, og stod og trippede lidt - hun kom over og jeg stod lidt og kunne ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre, hun sagde "Mathias - du gør mig bange nu!" men bussen kom, og jeg tog den ikke - vi gik videre, og hun spurgte hvad der var galt - Jeg bad om at få lov til at tænke indtil vi kom over til lejligheden.

Vi kom derover, og jeg spurgte om vi skulle gå ind og snakke, eller om jeg bare skulle gå.. Hun ville gerne snakke, så vi satte os ved en bænk.. Vi sad lidt i stilhed, hvorefter jeg fortalte om at jeg havde smilet til en pige, og at jeg ikke var sikker på hvad der ville ske i marielyst, (Jeg skal en uge til marielyst med vennerne,og det bliver nok "vildt"), og at jeg synes det var unfair overfor hende, derfor ville jeg gøre det forbi nu. Hun lagde hovedet på min skulder og begyndte at græde, uden at sige et ord. Jeg prøvede at forklare hvorfor, pakket ind i vat selvfølgelig, og spurgte flere gange om jeg skulle gå - hvilket hun svarede nej til.
Hu sagde at hun havde haft ret i at hvis en af os slog op blev det mig - Og fuck, det var fandme nasty.
Vi gik en tur og snakkede lidt, hun ringede til sin veninde der sad i lejligheden, og sagde at "hun nok kom op om et kvarter og græd snot med hende, da Mathias lige har dumpet mig".. Vi gik, og jeg fortalte hende at hun bare skulle åbne øjnene og finde en ny fyr, hun kunne sagtens finde en bedre end mig - At jeg gjorde det fordi at hun betød noget for mig, hvis hun havde været en ligegyldig dulle havde jeg bare været sammen med nogle piger, uden at sige det til hende, men fordi hun betød mere end dét, prøvede jeg at udbedre skaden. Jeg skulle til at gå, men ville lige have min skovl med - Vninde gav mig et meget sigende blik i lejligheden -Jeg fik skovlen, og vi udenfor, nåede to skridt, hvorefter hun udbrød at "Mathias - Jeg vil altså gerne tilbage nu - Farvel"

Og jeg gik.

Hvad siger i? Burde jeg tage mig sammen? Er jeg et svin? Er jeg ikke et svin? Jeg har det ret dårligt med ikke at vide hvad jeg skal synes, om jeg ahr begpet mit livs største fejlstagelse, om jeg whiner -Etc! ALT er velkomment! Har bare brug for noget feedback af en eller anden art! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Med bedrøvet hilsen:
-Mathias [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

[ 05 Juli 2003: Besked ændret af: Creatif ]

gider ikke kviner mere .fuck jeg har det dårlig lige nu fatte ikke en skid .

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af trold:
gider ikke kviner mere .fuck jeg har det dårlig lige nu fatte ikke en skid .<HR></BLOCKQUOTE>

Har du heller ik kæreste på mere, det var sq da hurtigt....?

@Mathias

På en måde er du et svin, og på en måde har du ikke gjort noget galt... Den med du kom forsent pga din chef forstår jeg udmærket godt da jeg ved baggrunden for det...

Meeen du skulle måske ikke have gjort det med bussen og det med at gå og tænke foran hende... Det er noget man gør inden IMO.

Men jeg tror nu ikke du har begået dit livs største fejltagelse... Jo, du lyder til at være glad for hende men ikke så vild at det er den eneste ene... Ja jeg skriver måske mere imorgen... Er træt...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg har også haft det nogenlunde på samme måde, Mathias.

Jeg elskede hende simpelthen bare ikke mere. Det er der ikke noget at gøre ved, så jeg slog op - ligesom dig. Jeg synes bestemt ikke, du er et svin. Du ville have været et svin, hvis du havde beholdt hende.

Det var mine "vise" ord om den sag.

In our memories
Brugeravatar

Ikke for at fordømme nogen..

Men alt for ofte så bliver forelskelse forvekslet med kærlighed, hvorimod det ofte handler om at elske sig selv og havesyge

Ægte kærlighed er den som ikke forlanger noget igen, som er betingelsesløs og opofrende...

Ofte bliver kærlighed misforstået og tolket som det at elske sig selv (dvs. for manden sin Anima og kvinden sin Animus, hvilket vil sige mandens underbevidste feminine side og henholdsvis kvindens underbevidste maskuline side)

Men ofte giver folk op så snart forelskelsens rus fortager sig, det er først der at man virkelig opdager hvem det andet menneske er og måske opdager at der er stor forskel på det man selv indeholder og det som er det reele indehold hos den anden part.

Men kærlighed er ikke ægte kærlighed hvis den ikke indbefatter det at overvinde afstande og forskelle, det er netop der den ægte kærlighed ligger og desto støre afstand og/eller forskelle desto mere intens og ægte er kærligheden

Kærlighed er ikke egoistisk men altruistisk.

Man skal lige være sikker på begreberne før man blander dem sammen... Den ægte vare det er den som intet kan slå ihjel så længe den består og den kan netop kun bestå i sig selv, blander man noget selvisk ind i den så bliver den blot fortyndet, men det er det så mange ikke rigtigt forstår...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg må nok indrømme, jeg synes det var ret nederen gjort af dig... Hvis du virkelig følte noget for hende ville du jo sagtens kunne være væk fra hende uden at være sammen med andre. Og hvis du ikke følte noget for hende, burde du ikke have startet et forhold med hende, for så sårer du bare hende.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
hvis hun havde været en ligegyldig dulle havde jeg bare været sammen med nogle piger, uden at sige det til hende

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Pludselig var magien forsvundet...

Så var hun et menneske.

Og mennesker...dur ikke.

Er det ikke hele historien?

Correct me, if I am wrong!

[ 10 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]

Medlem
Brugeravatar

uanset om det var lidt "bitched " af dig at droppe hende på den måde, så måtte du sgu hellere gøre det nu end om 2 måneder!!! det er helt sikkert...

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

nu vil jeg i seng, jeg vil vædde på jeg har tømmermænd imorgen, og dem har jeg fortjent! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Hej Creatif / Mathias

Dit livs fejltagelse ? Nej det tror jeg næppe der er tale om, men det svar er der jo nok ingen der kan give dig, før dit liv er omme.

Der er helt sikkert forskel, på den første forelskelse man oplever når man møder en pige, og så den kærlighed der strækker sig over længere tid. Så vidt jeg ved, er der ingen metoder hvorpå man kan konstatere om det er den slags kærlighed der holder eller ej.

Du spørger om du burde tage dig sammen - Det mener jeg du bør, jeg synes du hopper over hvor gæret af lavest - Hvis du vil have et fast forhold med en pige, må du give det en chance, og fordi du har smilet til en pige eller har vist interesse overfor andre, er det i mine øjne ikke grund nok til bare at annullere det igen. Før eller siden, i et forhold, vil du alligevel vise interesse for andre kvinder, det kan jo ikke undgås.
Forestil dig hvordan det må være for hende, at hun nok er smask forelsket i dig, og så du slår op med hende pga du skal til marienlyst og du ikke mener du kan lade være en at hoppe på andre piger der... Det lyder jo ikke lige fandens godt, ærligt som det alligevel må være, så betyder det jo at du må tage dig sammen ikke? Du skal huske også at være ærlig over for dig selv på det punkt.
Man kan vel sige, at 95% af alle mænd burde tage sig sammen, så jeg vil lige benytte lejligheden til at sige "velkommen i klubben" - Bare lige sådan at du ikke tager det så tungt.

Om du er et svin ? Det er svært at svare på, nogle ville sige ja, andre nej - Men, hvis du i sandhed gør som du gør, med gode intentioner, kan man ikke kalde dig et svin, måske bare et fjols? Du har det dårligt over hvad du har gjort, fordi du godt ved det er noget lort, det behøver du ikke andre til at fortælle dig. Du har gjort det du syntes var nødvendigt, og det er det vigtigste, det er DIT liv og det er DIG der styrer det. Hvis du mener, at du er gået ind i et forhold, men forkerte forudsætning, er det dit eget ansvar at adressere det problem, og det har du gjort, måden du har gjort det på, kan du jo bare lære af.

En anden gang, kan du jo droppe det der "jeg slår bare op for din skyld" metode, og så virkelig få talt ud om at du ikke elsker hende så meget mere, og at du i det hele taget ikke føler at du kan leve op til de krav et forhold stiller. Så får hun også selv et valg, om det er noget hun vil leve med, eller om hun hellere vil prøve lykken med en anden.

Et forhold kan man dele ind i faser, hvor den første er den store forelskelse, der måske varer et par måneder. Derefter skal der mere til at holde et forhold sammen, idet man vender sig til hinanden, og istedet for at opleve og udforske hinanden, skal man til at lære at leve sammen. Det er en udfordring, og for alle er det ikke lige nemt. Jeg har selv været i et forhold længe nu, og der har bestemt været flere kriser undervejs. Det gode i det henseende er, at hver gang en krise er overstået, fremstår forholdet stærkere end det var før. Det er ihvertfald min erfaring.

En anden gang, er det nok en god ide, at vente lidt med at ligge de store fremtidsplaner, førend man har fundet ud af om man virkelig fungerer godt sammen i det lange løb. På den måde undgår man nok også, at det hele ligesom går lidt for stærkt, for det kan da helt sikkert gode overrumple en.

Jeg håber du og ekskæresten kommer godt igennem det, og begge bliver klogere af hvad der er sket. Det vigtigste er nemlig ikke at blive væltet helt af sådan nogle oplevelser, og istedet for lære at dem så de ikke gentager sig igen.

MVH

Bart

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
En lille update herfra er vel påkrævet!

Jeg er lige kommet hjem fra en uges "ferie" i nordjylland, men har lige været hjemme hos min kæreste først. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg skrev lidt sammen med hende før jeg tog afsted, og hun bad mig om at finde en gammel Danser med drenge sang - Er der en ihimlen, eller noget i den stil - Damn, det er hårdt at græde snot! Jeg kom afsted med min familie og det gik fint, indtil om aftenen hvor vi kom derop - Jeg havde det virkeligt dårligt, så jeg tog min mors whisky og gik ind på mit værelse for at græde mere snot.

Næste dag fulgte samme procedure. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

På tredie-dagen havde jeg det så dårligt (stadig) at jeg skrev til hende at jeg ikke kunne finde ud af om jeg havde gjort den bedste eller værste ting nogensinde, men jeg ville be' hene tænke over det tilimorgen hvor jeg ville ringe. Jeg ringede, og jeg var fuldstændig sikker i min sag, jeg ville kæmpe alt havd det krævede for at få hende tilbage - Jeg havde klargjort undskyldninger overfor mine venner hvis jeg nu ikke skulle med til Marielyst, til hvis jeg skulle overtale min familie til at komme hjem, diverse planer over hvad der skulle siger, etc. Det tog mig tre minutter at få hende til at tilgive mig. RETTELSE: Jeg snakkede i tre minutter, og så tilgav hun mig.

Puh! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vi har skrevet meget sammen, og jeg tvang min familie til at skynde sig hjem så vi havde to timer sammen idag, (hun skal to uger i sommerhus, hvorefter jeg skal en uge i sommerhus, og så skal hun afsted igen [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]) men jeg har det fandme godt. Og når jeg læser posten igennem kan jeg jo også godt se at det var ren whining, (got that right, Fenriz [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Tak for alle jeres svar, navnligt dit, Bart, det var lige hvad jeg havde brug for at høre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Skat: Nej; magien var ikke forsvundet.

(?)

Igen, tak! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Bart, utroligt godt skrevet, du lyder som en rigtigt fornuftig person.

Trold, hold nu kæft med det fucing piveri, tag det som en mand [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]