Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Råd tak.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Morsø
Her for nyligt røg jeg noget tjald, jeg var ude og køre med nogle venner og en af dem kørte hen til en der stod og røg en joint, og spurgte om vi ville have noget, og jeg røg ca. halvdelen af jointen, og efter ca. 2 min fik jeg det helt vildt dårligt, (jeg fik bagefter at vide at der var 5 gram i jointen) og jeg er rimelig ny til at ryge, vi kørte om til en bænk, og jeg lagde mig på bordet, de andre fik grineflip som man normalt gør, og jeg kunne ikk grine af noget, jeg fik det sådan at jeg kun kunne focusere på en ting af gangen, der var en af dem der ikk havde røget noget og ikk helt hade forstand på det, så jeg guidede ham så godt jeg kunne om had han skulle gøre, jeg gjorde ham på en måde til sitter, sagde at han skulle sørge for at de andre ikk gjorde noget dumt, jeg var den der hade mest forstand på det af os. Men efter en halv time på det bord ville de andre hjem, så de kørte mig hjem og jeg kom ind i seng, og jeg var skæv i 5 timer, dog sov jeg lidt.
Men jeg ville gerne høre hvad der er det fornuftige er at gøre i sådan en situration hvis det nu skulle ske igen?
og har i haft den slags "bad-trip" med tjald, hash, pot og skunk og det der?

Titel: Re: Råd tak.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

5 gram i en joint er latterligt, men det hjælper altid at få noget sukker i blodet. Spis noget mad og få noget at drikke! Ellers er der intet at gøre for at komme ud af en sådan tilstand. Hvis du er i et godt setting, så føles det ikke så ubehageligt.

Medlem

Hmm, dude. Du har bare fået for meget første gang :) Du skulle nøjes med et par hiv eller tre. Altid start stille og roligt ud, så kan du altid ryge mere hvis du føler for det! Tilsidst lærer du at styre din stener, også er det sgu helt normalt at ryge en halv, eller hel, joint selv. Som Arthur siger så er 5 gram eddermane latterligt at putte i en joint :S

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Enig med de andre, du har fået alt for meget. Med hensyn til dit spørgsmål om "bad trip" når man ryger, er det forholdsvist normalt at det kan ske. Specielt når du ryger så meget og måske var omgivelserne ikke helt optimale? Men det er sket for mig og sikkert også for de fleste andre her på boardet.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg havde prøvet det ca. 4 gange før og det ar først bagefter jeg fik at vide at det ar 5 gram, jeg regnede med at det var en normal joint med ½ gram i. Og var det egentligt godt nok at jeg guidede min ven igennem det, eller var min tilstand for dårlig til at hjælpe ham hjælpe os?

Junior medlem
Brugeravatar

Og jeg var forresten helt vildt tør i munden og vi havde noget ice tea, men det hjalp kun ganske lidt og så var der ikk særlig meget i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan også være en god idé kun at ryge når du er et sted hvor der er mulighed for at ligge ned indenfor. Eller at have tæt til hjem. Kan være ubehageligt at være ude og være afhængig af andre for at kunne komme hjem. Lige til dårligt dårligt trip. Og som nævnt, så masser af sukker hvis du har fået canna-shok :)

Det var fint du var i stand til at sørge for at situationen ikke løb ud af kontrol ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Kunne du seriøst slet ikke se, at der var forskel på størrelsen af den joint, og dem du normal ryger med ½ gram i?
Der er fandme meget forskel på 5 grams og ½ grams joints :shock:

Junior medlem
Brugeravatar

Well jeg tror at de fleste har prøvet at blive for skæv, det kan godt være meget ubehageligt!

Men husk dig selv på at det altid går over igen. Som andre har skrevet. Noget sukkerholdigt. Vand. Og et sted med lidt ro, og ikke for mange mennesker at sidde/ligge plejer at forbedre situationen for mig :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det lyder mere som om du bare blev svimmel og ufokuseret, lyder ikke som om du har haft badtrip. Badtrip indebærer som regel en hvis form for angst og paranoia.

Junior medlem
Brugeravatar

@Morten på 14 jeg havde også en smule paranoia, for jeg gik om bag en busk for at pisse, og jeg så en mand i sin have og hvad der så ud til at være djælvehorn i hans pande O.o, og da jeg var færdig med at pisse (det tog vist 10 min før jeg kunne focusere nok til at blive færdig) kiggede jeg hele tiden efter manden, men han var væk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja det lyder som en grum paranoia du har fået dig der :D det er ikke altid lige sjovt.
Prøv at hold dig lidt til de næste gang du vil ryge at gøre det derhjemme hvis det er en mulighed, eller hos en ven.
Bare gode trygge, og rolige omgvivelser, med en hyggelig film, noget slik og faxe kondi, så er hyggen på plads.
Det ville jo være syndt hvis du gik helt hen og blev bange for røgen.

og husk nu !
Don't get high n drive ! ;) pas på jer selv derude.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Der er vel ikke så meget andet at gøre i sådan en situation end at vente rusen ud. Desværre. Det kan være noget så forfærdeligt, men man må bare sige til sig selv, at det nok skal gå og så ellers prøve at gøre sig det så behageligt som muligt. At lægge sig ned, som du gjorde, er altid en god ting. Man siger gerne, at sukker hjælper - det har jeg dog aldrig oplevet, at det har.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Sidder altså også og tænker liiiidt på joint størelsen? 5g i en joint med en smøg, vil næsten ikke kunne brænde? altså må du have røget en joint med 5g hash + 5 smøger? så er det altså voldsomt hvis du har kæmpet dig igennem den?

Ellers som de andre skriver, så har det nok været en 1. gangs noia du har været ude i, hvor du ikke helt har kunnet styre den skævert. Hvilket er meget normalt de første par gange man ryger.
Godt at høre du er kommet dig over oplevelsen :)

Medlem
Brugeravatar

yes, fyr noget mad indenbords. godt med sukker i :)
jeg føler tit at jeg bliver mindre skæv efter jeg har spist, eller at det "falder lidt til ro" hvis du forstår :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
ALLE har prøvet det, alle har prøvet at blive overskæv. Det sker ind imellem, og nu er det faktisk helt rart når det sker, for så er jeg blevet godt skæv, som jeg meget sjældent bliver mere. Så længe man har den tanke i hovedet at man VED, med 100% sikkerhed, at det her går over om allerhøjst en time, og man på ingen måde er mærket af det efter og NEJ, man kan ikke dø af det, selvom det måske føles sådan når det står helt slemt til, worst case scenario = opkast, er det noget lettere at håndtere, eller faktisk bare nyde, suset fra tjalden :)

Jeg kan forsikre dig om, at det du har oplevet er aldeles ufarligt. Det kommer nok til at ske igen, hvis du fortsætter med at ryge. Hvis det sker igen så tænk over det jeg har skrevet. Der sker INTET ved det, det går over. Tænk på, hvor nice det ville være med et glas vand/en cola. Måske lidt mad? Med andre ord, lær at nyde det. Lad det ikke tage røven på dig! God ryger

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
thafreak skrev:
ALLE har prøvet det, alle har prøvet at blive overskæv. Det sker ind imellem, og nu er det faktisk helt rart når det sker, for så er jeg blevet godt skæv, som jeg meget sjældent bliver mere. Så længe man har den tanke i hovedet at man VED, med 100% sikkerhed, at det her går over om allerhøjst en time, og man på ingen måde er mærket af det efter og NEJ, man kan ikke dø af det, selvom det måske føles sådan når det står helt slemt til, worst case scenario = opkast, er det noget lettere at håndtere, eller faktisk bare nyde, suset fra tjalden :)

Jeg kan forsikre dig om, at det du har oplevet er aldeles ufarligt. Det kommer nok til at ske igen, hvis du fortsætter med at ryge. Hvis det sker igen så tænk over det jeg har skrevet. Der sker INTET ved det, det går over. Tænk på, hvor nice det ville være med et glas vand/en cola. Måske lidt mad? Med andre ord, lær at nyde det. Lad det ikke tage røven på dig! God ryger

Word ;) :gud: :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]