Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

'Ello people :)

Mig og 2 venner har lige bestilt 2 McKennai grow kits, og efter hvad jeg kan finde rundt omkring skulle de være stærkere end andre svampe.
Ville utroligt gerne høre andre mennesker erfaringer med disse svampe. Hvor mange gram frisk og tøret skal der f. eks til et trip på McKennai?. Disse svampe kommer til at udgøre min første psilocybin oplevelse, er de okay som startsvampe?. (har prøvet LSD 4 gange før, og har fået at vide at det skulle være vildere).

Best Regards!
gufBerg

note: Undskylder det lidt rodet indlæg, er træt og påvej i seng. Det fremmer ikke ligefrem mine litterære skills ;)

Junior medlem

Det er en variant af Psilocybe cubensis, så du skal ikke regne med den er ret meget stærkere end andre cubensis strains, men lidt forskel kan der godt være mellem de forskellige. Hvad der er vildest afhænger jo af hvor meget du tager, og der er bare ikke ret mange der tager rigtigt høje svampedoser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Er der ikke ret mange der tager høje dosiser af svampe??

Jeg har det sådan at hvis jeg spiser 2 gram tørrede svampe, så tripper jeg ganske fint - men jeg kan også godt spise 4-5 gram og så trippe endnu vildere.
Tror det har meget med personen at gøre, om man bliver forvirret eller om man kan "give slip" hvis man kan sige det sådan.

Men tilbage til topic: Havde selv kigget på McKennai da jeg købte growkits, der står godt nok mange steder at de er meget kraftigere end både hawaiianske og thailandske svampe.
Og nu hvor du har prøvet LSD 4 gange før, så vil du ikke blive chokket over psilocybinens virkning på dig. Men start stille og roligt ud, 1-1½ gram - så kan du altid redosere.

Happy tripping! :)

Junior medlem

Tak for de gode svar! :)

Har nu fået mine growkits, og fandt den her guide på forhandlerens hjemmeside: http://www.growbox.org/eng/beschrijving.htm (note: Det er ikke selve forhandlerens hjemmeside, så jeg regner med jeg godt på linke dertil)
Synes der er nogle ting, som lyder underligt ved det. F. eks at man skal lave huller i substratet med en gaffel. Nogle der kan confirme det?

Som jeg forstår det, så skal man:
1). Dunke kittet, putte vand i i 24 timer og lade det stå (rent vand self)
2). Hælde det overskydne vand fra, tage låget af og stille det et sted med en temp på 21-27C, også ellers bare vente et par uger. Har jeg forstået det korrekt? :)

note: Der står også derinde, at man skal spraye kittet med vand hver dag under growing for at undgå dehydrering. Nogle der can confirme det? :)

note2: Har iøvrigt lagt mærke til nogle små grønne pletter i substratet på begge mine growkits. Er dette normalt, eller skal jeg skære det fra?. Synes det ville være lidt mærkeligt, hvis de var contaminated, eftersom jeg jo ik engang har åbnet dem endnu :) (har jo lige fået dem).

Bliver lidt over-beskyttende i know, men det også min første gang lol.

Dedikeret medlem

Citat:
Bliver lidt over-beskyttende i know, men det også min første gang lol.

Det er godt at være pylret med sine svampe :D

Men mht. gaflen; Jo, det har jeg gjort med mine, og de har givet vældig godt (og har pinnet hurtigt).

Det med at spraye dem med vand dagligt er en rigtig dårlig idé. Jeg ved ikke hvorfor de skriver det i guiden. Jeg har aldrig gjort det og har haft gode resultater, mens en af mine venner sprayede dagligt eller semidagligt og oplevede råd i sine svampe. Det virker til at konsensus er, at mediet bare skal være godt dunket, så behøves der ikke yderligere vand.

Men det lyder da til, at du har helt styr på det :)

Medlem
Brugeravatar

hæng mig ikke op på det, men mener det er 2,5-5g på mckenna. tørrede.
om det er en god begynder svamp kan jeg ikke udtale mig om, det kan du nok også selv afgøre efter dosering. lad vær med at få for meget knald på første gang, det bliver let for overvældende at træde ind i en svampeverden hvor alt er mønstre og roterer og bølger :)
men anyway, du skriver du har prøvet LSD(det kan jeg så heller ikke udtale mig om hvordan det er), og svampene kan godt minde lidt om det.
held og lykke med det!

Junior medlem

Gufberg ---grønne pletter er for de meste ikke et godt tegn, men hvordan ser de nærmere ud? prøv at uploade et billede.

Cooker skrev:
Er der ikke ret mange der tager høje dosiser af svampe??

Jeg har det sådan at hvis jeg spiser 2 gram tørrede svampe, så tripper jeg ganske fint - men jeg kan også godt spise 4-5 gram og så trippe endnu vildere.
Tror det har meget med personen at gøre, om man bliver forvirret eller om man kan "give slip" hvis man kan sige det sådan.

Det er bare mit indtryk når jeg læser her på siden at folk, ligesom dig, oftest tager 2-3 gram cubensis eller højst en 4-5 stykker. Det er også kun sjældent at jeg tager mere. Og så er der mange, der mener at LSD er vildere end svampe, men årsagen er jo at de personer aldrig har prøvet en særlig stor mængde svampe. Men det er da meget muligt at jeg tager fejl med hensyn til hvor store doser folk tager, da jeg faktisk ikke kender nogen svampespisere, kun mig selv. :-) Men stærke svampetrips er nu også bedst med svampe der indeholder en større procentdel psilocybin og psilocin, så man slipper for at indtage helt så meget svampemateriale som man skal med cubensis. Det reducerer eventuelle fysiske bivirkninger ret meget.

Junior medlem

Så er færste flush igang med at tørre. Har intet overblik over hvor mange gram der er, men det ser ret pænt ud synes jeg selv.

Anyway, tænker at de skal tørre 2-5 dage, indtil de er så tørre at de kan knækkes og ikke bøjes. Har lagt nogle ind mellem siderne i en avis, og så taget noget ganske almindeligt papir, som jeg har lagt de andre imellem (self i tørre omgivelser). Er det en fin nok fremgangsmåde?

Iøvrigt har jeg lige et ret essentielt spørgsmål omkring mine kits. Har 'plukket' det meste af hvad der kunne plukkes, der sidder stadig nogle små i, men kan jeg godt dunke dem igen nu anyway?.
Der sidder også EN DEL små svampe længere nede i jorden/Myceliumet, som jeg umuligt kan få ud uden, at ødelægge mediet. Det er vel okay at de sidder der, så længe de ikke rådner, ik?.

Tak fordi I lyttede :)

P.S: Pilze und Pilsener. De 'grønne pletter' jeg snakkede om var åbenbart bare et produkt af mit eget overbeskyttende svampe-paranoia :).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Din fremgangsmåde lyder fin nok. Evt. hvis du har et vindue åbent, så der kommer noget luftcikulation, vil det fremme tørringen.

Ja, du kan godt lade de små der sidder op ad siden, blive siddende, men hold selvfølgelig øje med om de viser tegn på kontamination :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ingenium skrev:
hæng mig ikke op på det, men mener det er 2,5-5g på mckenna. tørrede.
om det er en god begynder svamp kan jeg ikke udtale mig om, det kan du nok også selv afgøre efter dosering. lad vær med at få for meget knald på første gang, det bliver let for overvældende at træde ind i en svampeverden hvor alt er mønstre og roterer og bølger :)
men anyway, du skriver du har prøvet LSD(det kan jeg så heller ikke udtale mig om hvordan det er), og svampene kan godt minde lidt om det.
held og lykke med det!

2,5-5 gram er way over the top til et jomfrutrip! Det er IMO fuldstændig uforsvarligt at anbefale sådanne doser til en begynder! 1-1,5 gram vil jeg sige!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]