Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der var en der postede en super-god og omfattende tråd om ritalin på et tidspunkt, men jeg kan ikke finde den. Hvis nogen kan fremskaffe den lukker jeg bare denne igen, men ellers vil jeg gerne snakke om dette specifikke stof her:

Jeg sidder just nu og tager 20mg Ritalin (præparatnavn Motiron fra Sandoz), og studser lidt over de specifikke detaljer. Det er just røget ned, men jeg får mere ind, og vil derfor gerne have nogle gode råd.

1. Hvordan knuser man bedst så genstridig en pille hvis man foretrækker at insufflere?

2. Hvad er en effektiv dose (lad os bare sige fra baseline/ingen-tolerance) i forhold til f.eks. en mængde amfetamin?

3. (for interessens skyld:) Hvordan ser I forskellen på ritalin og andre stimulanser? Jeg har hørt om folk der får vrangforestillinger, ekstrem eufori og andet, selv uden en diagnose eller før eksisterende tilstand der kunne ændre på oplevelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
1. som for alle andre tabletter - du bruger en skarp genstand til at lave et brud i tablettens form og herefter udnytter du den medførte nedsatte brudstyrke ved at presse tabletten i stykker mellem 2 flader.

2. 2 af disse tabletter kan jeg sagtens mærke - over 3 er for mig lettere irriterende, men jeg har lagt mærke til nogle egentlig god kan lide sådanne mere ekstreme stimulerede følelser.

3. Jeg synes forskellem mellem methylphenidate (lægemiddelstoffet i motiron/ritalin) og de mere 'klassiske' stimulanser som amfetamin og kokain og evt MDMA er at methylphenidate for mig bevirker mindre eufori, men har færre bivirkninger.

Jeg har ikke (konstateret) ADHD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej
Måske tænker du på tommyknockers Ritalin FAQ Ritalin; Tips, Tricks og Fakta + FAQ

Medlem
Brugeravatar

Hmm... Her for 2 dage siden skulle jeg også prøve Ritalin for første gang, og kan huske jeg for lang tid siden fandt den tråd du sendte Homo Superior. Men kunne desværre ikke finde den i forgårs.

Synes den tråd er så super informativ med masser af links man kan læse videre på, at den burde være et sticky topic eller i det mindste sat ind ind på wiki'en (som Dextrose også spurgte om da tråden blev oprettet).

Dette ville samle al den information på et let tilgængeligt sted, og derved gøre det lettere at finde når man har brug for det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Er enig med unb.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg også - Tak for hjælpen med at finde Ritalin-tråden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
tag en kaffe kop og pres den ned mod pillen indtil den giver efter.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Og jeg har lovet at opdatere den med de billeder der ikke virker, og lægge den på Wiki'en - og nu jeg er kommet op Alprazolam igen, skal jeg nok gøre det - nu er overskuddet der nemlig :)

Tak alle - jeg skal nok få det gjort snart venner! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak Tommyknockers - lad os lukke denne og fortsætte i megatråden :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]