Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hej alle jer shroomies på psy.dk :D

Jeg har de seneste dage tjekket rundt på forumet for at finde lidt info mht. at dyrke egne svampe ude i den fri natur, da det ikke falder i god jord at gøre det herhjemme, da jeg midlertidigt bor hos de gamle :whogives:

Jeg har så overvejet at købe et growkit og plante det et sted i den nærliggende skov, da der er mange fine steder, ud fra det info jeg har læst, hvor de kan gro uforstyrret.

Tanken er faldet på nøgen spidshat (eller spids nøgenhat? bytter altid rundt på det) og her er mine spørgsmål så:

1: Kan det lade sig gøre at "dumpe" dem ude i naturen som growkit efter at have dunket dem og andet forarbejde?

2: Er det den rette sort at bruge til denne slags dyrkning? ja, jeg har læst at de findes på marker osv., men jeg tænker ligeså meget på sæson til at dyrke, da jeg er meget ivrig efter at komme i gang og prøve det af :)

3: er det pengene og besværret værd?

Umiddelbart er planen ikke at lave en størrer høst, nærmere for at prøve at dyrke sine egne banditter og derefter nyde sin egne afgrøder.

Hvis ikke denne sort er god til "kunstig" dyrkning, er der så eventuelt andre sorter der ville passe bedre til mine planer?

Generelt kender jeg ikke så meget til de forskellige sorter, deres levesteder og naturlige forhold mm.

Jeg stiller disse spørgsmål da jeg har været i tvivl om flere forskellige informationer, spredt ud over det ganske forum og andre internet sider/kilder, og håber ikke denne tråd var unødvendig. I så fald, stikker jeg mig selv en lammer og dropper ideen igen :)

Er min idé helt ude i hampen eller er der mulighed for det?

Dedikeret medlem

Spids nøgenhat er ikke nemme at kultivere, og jeg tror ikke du kan finde deciderede nøgenhat-growkits. Hvis du vil dyrke en svamp udenfor i DK tror jeg at et godt bud vil være Psilocybe azurescens. Du kan evt. kigge på Flimmers tråd om emnet.

Junior medlem

hvis du er i en alder hvor du ikke kan have en pose (growkit) med svampe på dit værelse, vil jeg mene at det er for tidligt at tage dem.

arbejdet med et growkit er minimalt, det er stort sikkert idiot sikkert.

det er mindre sundt for sind og psyke især i udviklings årene, jeg tror grunden til at dine forældre ikke vill være vilde med det er at de ønsker at passe på dig.

mit råd ville være check rundt her og søg info og forstå hvad det er du ønsker at få ud af det og så når du for mulighed for det, under din egen kontrol, gør det, til en tid vil det føles naturligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

udsigt: Nu er det ikke sådan at jeg er 14 år og sidder på mit værelse med fodbold plakater :)

Jeg er gammel nok til at træffe mine egne valg hvad det angår, der er bare nogle personer der ikke bryder sig om det :)

Og ja jeg har da søgt rundt på siden, jeg er ikke startet i går :)

Desuden syntes jeg ikke ligefrem svaret var ret relevant, ja undskyld jeg siger det.

Junior medlem

Først undskyld min belærende tone, det var ikke min hensigt.
men det er min mening at psykedeliske stoffer skal tages med omtanke.

konstruktive løsninger:
enten kan du køre det hos en kammerart der har mulighedden
eller kan du vente til SN pukker op.

jeg kan ikke forestille mig at et grow kan køres udendørs, der er for mange andre spore der er optimeret til klimaet
evt kunne man finde et sted med sn og så tage jorden rundt om dem og plante dem ud i eks haven

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis du ikke har prøvet psykedelika før, så er det ikke tilrådeligt at opdyrke Psilocybe Azurescens, som nok er den eneste psilocybinholdige svamp der er til at fremdyrke i naturen herhjemme, medmindre man er meget, meget dygtig.
Derudover, så tager det et lille års tid.

Så Udsigts konstruktive løsninger er vejen frem.

- Anders

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker for de nye svar :) Godt nok fandt jeg også en bedre løsning især mht. hvilken sort der skal prøves af :)

desuden vil de blive prøvet af ikke kun af mig selv, men også af mine 2 meget mere erfarne brødre :)

så jeg ved godt hvad jeg laver mht. indtagelse mm. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]