Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Suboxone...
Junior medlem

Hey folkens... :rocking:

Har lige et lille spørgsmål, som jeg ikk syns' jeg ellers kan finde svar på herinde.

Ang. Suboxone, hvilken indtagelsesmetode er da mest effektiv??
Vil man få en kraftigere virkning ved at sniffe dem, fremfor at opløse dem i mundhulen..?? -Eller noget helt tredje...??

Sys' nemlig godt de kan være lidt sløve... :lol: He he...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Jeg bruger selv subuxone dagligt, jeg lægger den under tungen, dog synes jeg at sniffe den er mere effektivt forskellen mellem at sniffe den og lægge den under tungen er at ved snifning at den virker kortere tid.

Junior medlem
Brugeravatar

Men er det ikke netop en dum ide at sniffe (eller for den sags skyld injektiere) suboxone? Er det ikke noget med, at det sætter sig fast i svælget (og blodårerne ved injektion)?

Du kan sagtens gøre det med den gamle slags, Subutex (eller for den sags skyld Temgesic), men jeg vil ikke anbefale det med Suboxone. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt, så det er bare et godt råd. Dog skal det siges jeg kender nogle som gør det alligevel tilsyneladende uden problemer, men alligevel... better safe than sorry!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
så vidt jeg kan forstå på medicin.dk´s side om suboxone, er der naloxone i suboxone - er det sandt, eller er det noget der tilrådes at supplere med, i afvænnings-øjemed?

både subutex og suboxone indeholder lactose, derudover indeholder suboxone: acesulfamkalium og citron og lime. -er der nogle der kan bekræfte at de her ting er farlige at indtage f.eks. IV?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TATP skrev:
så vidt jeg kan forstå på medicin.dk´s side om suboxone, er der naloxone i suboxone - er det sandt, eller er det noget der tilrådes at supplere med, i afvænnings-øjemed?

Der er nalaxon i for at forhindre at folk skyder det. Nalaxon er nemlig ikke ret aktivt oralt, det bliver omtrent nedbrudt i leveren, men hvis man skyder det blokerer det for virkningen af buprenorphinen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg har fået 8 mg hver dag i meget lang tid.. Og skyde det skal man ikk nej.. Men sniffe det kan man sagtens.. Det skal bare optages igennem slimhinder, så man kan os stikke en pille op i røven hvis det er det man vil hehe.. Det skal bare ikke i direkte blodbanan..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvordan finder I rusen af buprenorfin? Det er et lidt anerledes opiat pga. sine antagonist egenskaber, så er lidt interesseret. Har kun prøvet det i form af norspan-plastre me dog kun haft det på i under en dag. Men selvom optaget pr. time er ret lavt kunne jeg forestille mig, man ender med en rimelig plasmakoncentration pga. buprenorfins lange halveringstid.

Men altså jeg er mest interesseret i at høre om rusen fra temgesic/subutex eller, hvis nalaxone virkelig kun er i subuxone for at mindske værdien af andre administrationsveje end oralt, så er jeg også interesseret i at høre om effekten af dette :)

Senest rettet af Adobe 14 jun 2010 16:52, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg finder personligt ikke meget rus eller eufori hos buprenorphin.. Har både prøvet subutex, subuxone, norspan plastre, temgesic osv.. i lige fra 0,2 mg til 24 mg. Jeg synes jeg for ondt i hoved og kvalme ved for store doser+jeg bliver irritabel.. Men de Første par gange jeg prøvede subutex blev jeg skæv ja, men, jeg vil stadig nok beskrive det som et af de mest kedelige og upassende morfika ligende præperater at skæve sig i.. Det er derimod pisse effektivt til aftrapning fx..
Morpheus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]