Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

er ikke så meget til bong og joints, så mit spørgsmål er: Tjubang, Pibe eller Chillum?
og hvad er forskellen enligt? :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil nu mene at forskellen er rimelig åbenlys :D Det er jo 3 forskellige måder at ryge på. Virknings mæssigt vil jeg mene at bong, tjubang og chillum er det samme. Hvis du hverken bryder dig om joints eller bong, så kan hverken tjubang eller chillum anbefales. Joint og bong smager meget mildere end de andre to, så derfor ville det undre mig hvis du bedre vil kunne lide dem. Hvis det er fordi du ikke kan lide at ryge, så var det måske en idé at prøve med noget oral indtagelse, eller prøv evt at ryge dit røg på bongen uden tobak.

Medlem
Brugeravatar

:)

lyder som en god ide, har leget med tanken om hashkager et stykke tid

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu en lille tjubang er meget hyggelig at ryge på. Godt nok er hvert hiv rimelig stærkt, men man tager heller ikke ligeså mange som ved en joint..

Moderator
Brugeravatar

Så synes jeg chillum/pibe er mere hyggeligt, tjubang er for ekstremt, til at være hyggeligt imo. Man kan selvfølgelig også tage rigtig store lunger på en chillum, men man kan jo næsten blive forpustet efter nogle tjubang sug efter hinanden. Tjubang har lidt for meget 'gammel røg' smag over sig, smagsmæssigt foretrækker jeg helt klart chillum, eller pibe.
Jeg synes der er en klar forskel på smagen på bong og de andre uden vandfiltrering, og jeg må klart indrømme, at det nok er hovedårsagen til jeg ikke gider ryge bong. Selv ved folk der kæler utroligt ved bongmixet, smager det simpelthen ikke godt nok.

Foretrækker nu stadig en joint somregel.

Medlem

Jeg er er sgu heller ikke så meget til bong og sådan noget. Men er stor fan er pibe :D Prøv det og se om du kan lide det (:

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Altså, for tiden ryger jeg mest joints, men har altid været stor fan af pibe :) og skal også til at ryge lidt mere af chillum, de er ret fede

Junior medlem
Brugeravatar

Prøv en vaporizer. jeg har sku dårlige erfaringer med at æde det, man skal komme en del i maden før det virker og det er også ret besværligt i længden.
Men sørg for du ha r ordentligt styr på hvad du vil før du køber en dyr motherfucker.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
det er rimeligt nemt at bygge en selv af en loddestation med regulerbar termostat...... kræver bare en lille ingeniør i maven...

Medlem
Brugeravatar

pibe det blir. 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
BisMann skrev:
Så synes jeg chillum/pibe er mere hyggeligt, tjubang er for ekstremt, til at være hyggeligt imo. Man kan selvfølgelig også tage rigtig store lunger på en chillum, men man kan jo næsten blive forpustet efter nogle tjubang sug efter hinanden. Tjubang har lidt for meget 'gammel røg' smag over sig, smagsmæssigt foretrækker jeg helt klart chillum, eller pibe.
Jeg synes der er en klar forskel på smagen på bong og de andre uden vandfiltrering, og jeg må klart indrømme, at det nok er hovedårsagen til jeg ikke gider ryge bong. Selv ved folk der kæler utroligt ved bongmixet, smager det simpelthen ikke godt nok.

Foretrækker nu stadig en joint somregel.

har du aldrig smagt et bongmix du syntes smagte godt ?

med den rigtige hash og et perfect lavet mix kan det smage utroligt godt, man skal bare ik bruge krasser hash som aghan kashmir og den slags, noget mildt og godtsmagene, det kan smage 10x bedre end en joint

på en ordenlig bong specieltlavet hos en glasblæser som min ven har kan jeg få det samme ud ad 0.1 i 1 bonghoved som en eko joint med 1.0 gram i
men det er smag og behag ;) is kølet tjubang/bong eller joint eller spand er klart det jeg helst ville ryge

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Helt sikkert Chillum! Det ska bare være en stor Merskum!

Moderator
Brugeravatar

@hexeh, nej faktisk ikke, ikke ud over ren skunk, som smager okay i bong, ville dog stadig meget hellere have det i joint/philley. Og har prøvet at ryge på en del forskellige bonger fra flaske til hurricane'en, og med folk der laver forskelligt mix. Men selvfølgelig er det ret subjektivt, synes bare det smager ærgeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]