Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Havde fået at vide at man kunne riste tobak for at fjerne nikotinen ved at smide det i en mikrobølgeovn i ca. 1 minut. Jeg har testet det ved først at ryge en halv normal cigaret (ryger normalt ikke) og jeg følgte en ret vild buzz i hele kroppen fra nikotinen. Smed derefter en ny halv cigaret i mikroovnen i FEM hele minutter, røg den og jeg fik igen nøjagtig den samme effekt. Virker det slet ikke at bruge en mikroovn, eller skal man gøre noget specielt for at det virker, eller bare give den endnu længere tid?

Medlem

Jeg deler tobakken ud i bunden af en dyb tallerken og gi'r det 2 minutter, så er der absolut intet nikotin tilovers i tobakken...

Junior medlem

Hmm... Jeg gjorde det som sagt på den måde hvor jeg bare smed en cigaret i mikroovnen. Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan, men vil en mikrobølgeovn påvirke tobakken anderledes hvis det er placeret løst i en tallerken i forhold til bare i en cigaret lagt ind i ovnen?

EDIT: Jeg har lige prøvet at putte noget løst tobak i en tallerken og riste det i mikroovnen, og selv om jeg stadig kan mærke noget snurren mest i benene, så er det ikke nær så meget som sidst. Det havde også en mere ristet smag. Dog kradsede det en del mere i halsen.

Junior medlem

Jeg kan ikke anbefale det :D

jeg skulle også gøre det for jeg gad ikke til og riste så den kom bare i mikroovnen i 2 minutter på 200 grader det var bare aske der var til sidst :!:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Gå i Inspiration/Ikea/Imerco eller en hvilken som helst isenkræmmer og køb en smørsmelter. Det ligner en miniature sautépande og er oftest af rustfrit stål. Størrelsen gør den perfekt til at riste tobak i, jeg har en jeg har brugt i mange år efterhånden og jeg gider slet ikke overveje andet nu og resultatet er fantastisk :)
Og husk så at en joint skal tage den tid en joint skal tage... :P

Medlem

Hm, de gange jeg har brugt en mikroovn er der altid gået ild i cigaretten?
Smørsmelteren lyder ret nice, hvad koster sådan en fætter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med lidt held og et af årets 15-18 fødselsdagsudsalg pr. butik, kan den findes til omkring 50 kr. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
En kammerat og jeg havde lige rullet en god spliff, og dum som han er taber han den i en vandpyt lige da vi kommer uden for døren.

Så vi smed den i mikroen på lav temperatur i et minuts tids og VUPTI - så god som ny.

Hvad er der nu i vejen med gryderist?

Dedikeret medlem

Nomad:
Nu er det vel ikke en elektronisk en du har? :D
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er dog ikke den High-Tech version jeg har, bare en lille én til komfuret og den virker ganske fortrinligt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hvad gik der så galt for at riste en smøg som... ja.... en smøg?

Det er 100 gange nemmere, hurtigere og sviner slet ikke (ingen rengørring/opvask) :D

Eller have et "askebæger" af sølvpapir. Virker fortrinligt og så slipper du for at tage et komfur og hele grydesættet med hvis du lige skal et sted hen ;)

I mine øjne, før man kan få lov at "snyde" med gryder osv., så burde man i forvejen være fortrinlig til at riste en smøg ved brug af en smøg, lighter og så sine lunger :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psychedelic-Minds skrev:
Hvad gik der så galt for at riste en smøg som... ja.... en smøg?

Det er 100 gange nemmere, hurtigere og sviner slet ikke (ingen rengørring/opvask) :D

Eller have et "askebæger" af sølvpapir. Virker fortrinligt og så slipper du for at tage et komfur og hele grydesættet med hvis du lige skal et sted hen ;)

I mine øjne, før man kan få lov at "snyde" med gryder osv., så burde man i forvejen være fortrinlig til at riste en smøg ved brug af en smøg, lighter og så sine lunger :)

Jeg har røget cannabis i femten år efterhånden, jeg kan sagtens riste en ziggy på "normal" vis :P
Når jeg bruger min smørsmelter er det fordi jeg ikke gider skulle sidde og gøre det hver eneste gang jeg skal bruge en smule ristet tobak. Det er meget nemmere at smide fire ziggies på komfuret og så lave et stort skunkmix og fylde i en lille krukke så jeg kan administrere det "pro necessitate" :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Ja er helt enig med dig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg fortrækker nu også gryden..
Man kan jo ikke bruge mikrobølgeovnen igen til mad, medmindre man er godt klam.
Sådan en fylder jo også hvis man kun har den for at riste, og må indrømme at tanken om
at der har været lavet mad inde i sådan en er lidt for klam... olie og gamle dampe..
Ikke fordi det er mere lækkert at putte i munden, men har da oplevet et par rist smage lidt sjovt efter mirkoen.

Jeg har sådan et smart lille campingsæt med 2 kogeplader.
og så gryde jeg købte for 50kr, det virker sku fint, har aldrig lavet så fine mix i mit liv.
Det fylder ikke, det hele står under sengen og er lige til at trække ud når det skal bruges, ( den glade stil )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]