Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
Som sagt i Topic "selvtægt".

Håber jeg virkelig at han får sin "rigtige" straf i fængslet, men lader til at han skal afsone sammen med Lundin, og hende Dødslægen Elisabeth Wæver, og de gider sgu ikke tæve ham.

Æv.

Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Tjaaah... i et land, hvor man får højere straf for pengekriminalitet end for vold og mord, så er det vel sandsynligt, at han får 7-12 år... i et åbent fængsel, hvor han har internetadgang, eget køkken og sikkert også får lov at lave sit eget tv-show...

Relativistisk båthorn

Var det ikke mere nyttigt at bruge tiden på at forsøge at finde ud af hvordan man forhindrer at den næste 'Mia' kommer engang i fremtiden? Hun er jo ikke den første, og hun bli'r næppe heller den sidste.

Det er da bedre at bruge tiden på forebyggelse, fremfor nyttesløs hævn?
Hvis vi lægger fokus i hvordan man opdager den næste af hans slags, _inden_ det er for sent, så ka' man måske inddirekte hjælpe den pige der ellers vil blive det næste offer (plus den person der måske ellers vil blive den næste barne-morder i Danmark)

Hævn redder ikke det næste offer!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
I er nogen blødsødne fisser er i... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Skyd idioten, døde mænd begår ikke mord og voldtægt, og det er det vi gerne vil undgå ikke?

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
-Nu er det ikke fordi jeg skal gøre mig klog på hvad for et menneske han er, men jeg tror faktisk ikke han passer ind i den samme kategori som Peter Lundin, eftersom han rent faktisk brød sammen under afhøringerne. Ikke at det gør ham meget bedre, men jeg tvivler lidt på at han er helt så kynisk som du påstår.<HR></BLOCKQUOTE>

Ville du ikke også tude, hvis du skulle ind blandt alle disse fanger, som ville elske at få fingrene i dig ? Eller hvis at du troede at din masterplan var lykkedes, og pludselig får politiet alligevel fat i dig ?

Ærligt talt, man må sgu da tage konsekvenserne for sine handlinger. Hans tårer er ikke en skid værd i mine øjne.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af BeLLe:
man forhindre netop den næste ved at dem der kunne finde på at gøre sådan noget [b]VEDat de får høvl til de ikke selv ved hvad de hedder.
jeg vil ikke ynke eller have ondt af sådanne nogen svin. Jeg vil bare vide at de får den hårdeste straf deres krop kan tage imod.
middelalder agtigt eller ej[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

-Hvis det dér fis virkede, så ville der ikke være noget grov kriminalitet i USA. Dødsstraf har kun en effektiv præventiv effekt på småting, såsom cykeltyverier. Hvis man indførste dødsstraf for cykeltyveri, så tror jeg ikke der var nogen der ville stjæle cykler.

-Psyko

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har I også læst i avisen, at han røg hash? "Snakkede kun, når han røg hash!"

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ~Jensus~:
Problemet er jo at han kan slippe med 16 år, og selvom 16 år er lang tid, så synes jeg absolut ikke at det er straf nok. Så slemme forbrydelser burde have konsekvenser, som afholder andre fra at gøre det samme.
<HR></BLOCKQUOTE>

Man skal ikke tage afholdenhed fra at myrde og voldtage børn pga. frygt for at blive straffet. Man skal bare slet ikke tænke på sådan noget. Og hvis man tænker på det, er man sandsynligvis så syg, at man alligevel ikke er i stand til at overskue konsekvenserne af det, lige meget hvor slemme de er. Så hvad nytter det at prøve at styre et samfund med frygt?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN:
word up anima. jeg vil sku ikk ynke ham men ellers er det faktisk imo fornuftigt.

jeg mener det er umennesekligt og uciviliseret at straffe ham på nogle af de måder i har fremstillet. som anima siger så gælder det om ikke at ende på hans niveau. ville i selv kunne udføre straffen?

og så er restitution langt mere væsentligt en hævn. er der nogle der ved om familie/nære venner modtager nogen for støtte? er der nogle fonde eller støtter det offentlige evt.

men ingen tvivl om at barnemord er en afskyelig forbrydelse! han kommer forhåbentlig aldrig ud igen.

btw. anima troede du var kristen. er du også semi buddhist(eller hvad det hedder)?

EDIT: forstyrrende stavefejl

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: DN ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Man kan godt sige at jeg er lidt semi-Buddhist men det ville nok være mere korekt at sige at jeg opfatter Buddhismen som en slags forløber for Kristendommen, Buddha lærte om medlidenhed og Kristus om næstekærlighed, altså Buddha vidste vej til lyset, Kristus ER lyset...

Til alle jer som synes at han skulle pines og plages, for det første så hjælper det ikke nogen, det hjælper hverken Mia eller hendes familie, ejheller hjælper det morderens familie, har de ikke lidt nok?
Ved at gå ind for hævn på den måde så gør man sig jo faktisk til ligeså primitiv som ham og så er man i mine øjne ikke meget bedre selv... hævn skaber kun sorg og lidelse
og dem som udfører det bliver dårligere mennesker... Jeg er sikker på at folk med lyst og tendenser til den slags de har i forvejen nogen frustrationer og problemer som blot bliver projekteret over på Mia's morder... Jeg kan forstå at folk er vrede men jeg tror ikke at man skal frygte at han kommer ud lige med det samme, det vil ikke komme bag på mig om han får en behandlingsdom på ubestemt tid, man kan jo sige sig selv at staklen er en syg og sølle person.. Hvorfor nedværdige sig selv til at skabe endnu mere lidelse på jorden? Er der ikke lidelse nok i forvejen?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Man kunne jo sende ham til Texas hvis man ville ha dødsstraf. Men hvad ville det hjælpe?
Man kunne jo torturere ham som Saddam gjorde ved sine fanger. Hvad ville det hjælpe? Som Anima siger, så tror jeg han vil "miste" sin dårlige samvittighed.

jeg ved sgu heller ikke lige hvad jeg ville gøre ved ham... tror bare jeg ville stå foran ham og ryste på mit hoved.. jeg ville mangle ord!

Dedikeret medlem

Først vil jeg sige at jeg på INGEN måde forsvarer det han har gjort, det er utilgiveligt, og jeg håber han kommer i helvede for evigt! Han fortjener at få skåret stille i hans nosser, slag, spyt, spark... Han skal voldtages, udmyges offentligt! Alle borgere skal have lov til at spytte på ham!

Dette hjælper ikke noget, og ved at hævne sig glemmer og tilgiver man sikkert langsommere, men det svin fortjener det!

Jeg tror dog heller ikke at det afholder andre fra at gøre det, da mange simpelthen er for syge og vil gøre det igen!

Jeg håber manden får sin velfortjente straf!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Først vil jeg sige at jeg på INGEN måde forsvarer det han har gjort, det er utilgiveligt, og jeg håber han kommer i helvede for evigt! Han fortjener at få skåret stille i hans nosser, slag, spyt, spark... Han skal voldtages, udmyges offentligt! Alle borgere skal have lov til at spytte på ham!

Dette hjælper ikke noget, og ved at hævne sig glemmer og tilgiver man sikkert langsommere, men det svin fortjener det!

Jeg tror dog heller ikke at det afholder andre fra at gøre det, da mange simpelthen er for syge og vil gøre det igen!

Jeg håber manden får sin velfortjente straf!
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du virkelig synes at han fortjener det, så er du jo ikke bedre end ham...

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Hvis du virkelig synes at han fortjener det, så er du jo ikke bedre end ham...<HR></BLOCKQUOTE>

Good point, Anima...

-Psyko

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja. Anima har fuldstændig ret her...

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
alco er bestemt bedre da alco ikke har foruttet nogle imodsætning til morderen. lad vær med at anklage alco - det er da godt han er ærllig om hans syn på sagen. alle har ret til en mening og det skader debatten at i antaster folk for deres ærlige mening.

er der nogle af dem der går ind for korporlig afstrafflese der konkret kan redegøre for en passende straf for mord? jer nysgerrig for hvornår mord er hævnet nok ifølge jeres principer. imo bør vi bevæge os væk fra hævn da det ikke tjener noget formål. restitution og tilgivelse er langt mere hensigtsmæssigt for alle. det må være utrolig hårdt at skulle gå rundt og være hadefuld og jeg vil ikke kunne få mig selv til at torturer et andet menneske.

ang. jer der mener at man bør fjerne pikken som hævn for voldtægten. tror i ikke at denne ydmygelse vil gøre ham endnu mere syg/farlig? vidner det at man ignorer så vældige konsekvenserne og griber til sådan handlig om at man i forvejen ikke har en sund psyke. jeg er bange for man bare hælder salt i såret. man vil gøre et farligt individ til et monster. deusuden har intet individ fortjent sådan ydmygelse uanset hvad.

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Var det ikke mere nyttigt at bruge tiden på at forsøge at finde ud af hvordan man forhindrer at den næste

man forhindre netop den næste ved at dem der kunne finde på at gøre sådan noget VEDat de får høvl til de ikke selv ved hvad de hedder.
jeg vil ikke ynke eller have ondt af sådanne nogen svin. Jeg vil bare vide at de får den hårdeste straf deres krop kan tage imod.
middelalder agtigt eller ej

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det har sådanne personer vidst i meget lang tid nu, og det ser ikke ud til at virke alligevel.
Jeg er 100% på JEL's side i denne sag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Satori du er en hippielort... du VED det er bedst for samfundet at skyde ham! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Edit: Skrev noget lort

[ 18 Juli 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*klik-klik* BANG! død... så er jeg ligeså ond som ham, men i det mindste ødelægger han ikke flere menneskers liv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]