Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Psychedelia.
Snart et stykke tid jeg har postet her i medaljens bagside, men nu er jeg så tilbage med lidt bekymring.

Sagen er den, at jeg har været clean i lang tid nu (lang tid for mig ihvertfald). 2-3 måneder ca., stoppet faktisk med at tælle. Til dem som ikke kender min historie, så havde jeg et meget hæftigt alkohol og amfetamin misbrug, i 5-6 år. Jeg gik i behandling, og fik øjnene op og er stadig clean .. MEN men men ..

Jeg er begyndt at være meget trist og har store humørsvingninger. Det er som om jeg mangler noget, ligesom når jeg ikke har røget en cigaret i lang tid. Jeg er samtidig begyndt at tænke mere og mere på stoffer og alkohol. Somme tider kan jeg ikke få det ud af hovedet. Har dog ikke rørt noget endnu. (Har selvfølgelig fået en øl, men moderate mængder. 3-4 genstande på en måned!!).

Nogen der har prøvet det samme/ Oplever det samme som mig? Det er ved at være et stort problem for mig nu. Og spekulere på om jeg mon falder i igen, for må indrømme jeg ofte har lyst til en streg eller drikke mig i hegnet..

Evt. nogle råd til hvad jeg kan gøre, for at mindske trangen/lysten til alkohol og streger.

EDIT: Er det meget normalt at man stadig efter 2-3 måneder har så stor lyst/trang?

Medlem
Brugeravatar

Hej Bl0dpump, har godt læst om din historie dengang du startede med at stoppe dit misbrug, og er da super glad af at høre at det har holdt så længe. Thumbs up for det! (:

Du siger at du er bange for at falde i igen og spørger om råd til at mindste lysten. Et godt råd er at holde dig beskæftiget! Dyrk motion/sport, vær sammen med venner/familie, find en eller anden form for hobby eller bare et eller andet. Det er godt til at lede tankerne over på noget andet end alkoholen eller amfetaminen.

Alt held og lykke til dig Bl0dpump, stor respekt til dig for at have holdt det (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Unb.

Mange tak skal du have =)
Jeg dyrker motion hver dag, cykler/løber + at jeg dyrker styrketræning hver anden dag. Så jeg har sådan set rigeligt at se til, udover venner/familie også. Men det er bare som at de "mørke" tanker er ved at få styr over mig igen. For uanset hvad jeg tager mig til, så ligger det konstant i hovedet. "aargh, jeg kunne jo lige købe en enkelt øl og så stoppe igen" .. Og det faresignal kender jeg udemærket for mig selv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Kunne du ikke dyrke ekstrem sport? Syntes det hjælper meget på trangen at få adrenalinen pumpende. Selv står jeg på skateboard, men det kunne jo være alt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror at det er forholdsvis normale symptomer i perioden efter et lidt for heftigt misbrug. Jeg tror simpelthen at du mangler noget andet at fylde hullerne med, så at sige. Det går selvfølgelig også ud over dit humør.

Det værste du kan gøre er at falde i igen, så det er med at få tankerne hen på noget andet. Jeg har prøvet i forbindelse med et "hash" stop, at hoppe på cyklen og bare cykle der ud af, og få tanker et andet sted hen.

Når du føler trangen, så skal du erstatte det med noget andet(fornuftigt).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]