Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hey alle jer derude.
Jeg har røget dagligt gennem de sidste 2 år, og har efterhånden indset, at et dagligt forbrug ikke er det mest sunde, hverken for kroppen eller pengepungen. Mht til uddannelse, så er jeg godt igang, har aldrig pjækket fra arbejde for at kunne ryge og har altid holdt mine aftaler.
Men selvom jeg har kunne administrere de ting, har jeg ligesom fået det dårligere og dårligere psykisk gennem det sidste halve år.
Har forsøgt at holde en lang pause 2 gange før, men efter 3 dage, bliver det simpelthen for meget og jeg giver efter for trangen :(
Denne gang vil jeg virkelig gøre alvor af stoppet, og ville høre nogen af jer om det ville være helt hul i hovedet at de 3 første og værste dage, at anskaffe sig 3 stk alprox 0.25 mg og så spise en halv morgen og aften? Ved godt at alprox bla. Bliver brugt til alkohol abstinenser og at det heller ikke er skide smart at tage noget andet, for at kunne komme over trangen til hashen.
Men er der en mulighed for, de tager det meste af den trang jeg har?
Eller er der evt nogen der har et bedre forslag?

Medlem
Brugeravatar

Altså, jeg ville klart anbefale at stoppe på den "clean" metode, da jeg ville mene at når nu du vil stoppe med hashen, så er det lidt hul i hovedet, bare at erstatte hash med et andet stof...

Men hvis du ikke kan klare det "clean", så ville alprox kunne tage trangen - ihvertfald lidt.

Junior medlem

Hmm ved ikke hvordan jeg skal formulere det helt korrekt.
Men prøver, vil virkelig gerne stoppe med at ryge.
Men problemet er, at jeg ikke kan mønstre nok rygrad til at komme over 3. dagen.
Der skal ikke ret meget til, før jeg koger over når det er, og det ender som regel med at jeg siger og gør, nogle ting som jeg voldsomt fortryder bagefter :(

Har kigget lidt rundt div. steder og har hørt, at flere har haft succes med at drikke en 5-6 øl om aftenen, for at kunne falde til ro.
Prøver det i første omgang, lykkedes det ikke, er jeg frisk på nogle andre alternativer ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Bliver lidt forvirret her. Vil du stoppe permanent, eller midlertidigt?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Hmm det må vel være et midlertidigt stop, min plan er ikke at ryge de næste 6-12 måneder,
og så evt prøve og se om jeg kan holde mig til 1-2 gange i måneden efter det.
Undskyld hvis jeg har rodet lidt rundt i det med pauser/stop :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Wow, det bliver da hårdt. :)
Altså, nu taler jeg ud fra egen erfaring. Jeg har røget stort set 3-7 gange hver dag i hele sommerferien. Her for en uge siden begyndte jeg at have svært ved at blive ligeså skæv som i starten. Jeg besluttede derfor at tage en pause på omkring 1-2 uger, for at se om det så er bedre når jeg begynder igen. Hvis at det ikke er det, så holder jeg en endnu længere pause. Personligt synes jeg at det er meget mere besværligt at ryge, end ikke at ryge, så det burde ikke være så svært. Selvfølgelig har jeg da haft lyst til en joint eller en wake'n'bake i ny og næ. Men ikke det store problem, man skal bare lade være med at tænke så forfærdelig meget på det. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Hehe nu har jeg jo så røget en del længere tid end kun i sommerferien, så har måske lidt sværere ved at lade være med at tænke på det :) har haft perioder hvor mig og en kammerat delte 15 smøgs mix fra eftermiddag til midnat.
Har ikke røget siden igår middag, har smidt alt ryge udstyr væk, samt slettet alle kontakter, i et håb om, at besværet i at skulle finde røg, får mig til at give op :)
Har dog aldrig syntes det var besværligt at ryge, det har kun været besværligt at lade være :)

Junior medlem

Yes !! 5 dage er overstået uden røg, nu er det værste overstået! :rocking: drak kun øl på 3 dagen.
Kan allerede nu mærke et lille løft i energi niveauet, og det er fandme rart endelig at være en lille smule klar i hovedet igen. :)
-så skal man bare holde stien helt ren, de næste mange måneder :)

Medlem
Brugeravatar

Godt gået!

Sgu også godt du ikke har brugt alkohol på andet end på 3. dagen, så alkoholen ikke erstattede hashen.

Junior medlem

Brugte kun øllene til at falde i søvn på :cheers: Men det virkede også meget godt hehe :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Hvis du har problemer med ikke at kunne sove, og svedture og det, så få dyrket lidt motion inden du går i seng. f.eks. en tur på cyklen eller noget andet. Motion vil helt klart hjælpe på det :)

Held og lykke med rygestoppet :)

Junior medlem

Hehe har ingen problemer med søvnen her på 12. dagen, men er først begyndt at få svedeturene nu her ?? Troede de kom noget før, men de er da til at leve med :)
Det med motionen lyder som en god ide, tror jeg vil prøve at cykle et par km, inden jeg skal sove i aften.

Junior medlem

Hvis du gerne vil stoppe nemt så anbefaler jeg at læse bogen quitcannabis.net

Det er fantastisk nemt og dejligt at stoppe blot ved at læse en bog som jeg gjorde :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]