Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: "Englestøv"
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Måske burde du overvejer at kigge på din omgangskreds en gang! Og måske kigge på dit liv en gang - er du der hvor du virkeligt gerne VIL være, eller er du faldet bagud?

[ 20 2003: Besked ændret af: N|DK ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Find nogle ordentlige venner så, hvis du lægger det over på dine venners ansvar om du tager stoffer eller ej, hvis de presser dig til at tage stoffer så er de ikke rigtige venner...

Selvfølgelig kan du stoppe med at tage stoffer, medmindre du er afhængig... eller... du ER måske allerede afhængig? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvis du siger at du ikke kan stoppe, så ER du afhængig!
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er ikke stofferne, jeg ikke kan undvære, det er alle mine venner. Men de presser mig ikke til noget.

N|dk - Den bliver ikke anderledes af, at jeg kigger på den. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Det er ikke stofferne, jeg ikke kan undvære, det er alle mine venner. Men de presser mig ikke til noget.

N|dk - Den bliver ikke anderledes af, at jeg kigger på den. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Godt! - Hvis de ikke presser dig til noget og at du godt kan undvære stofferne, så kan du lægge dem fra dig og stadig have dine venner...!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Godt! - Hvis de ikke presser dig til noget og at du godt kan undvære stofferne, så kan du lægge dem fra dig og stadig have dine venner...!<HR></BLOCKQUOTE>

Nej, du forstår det ikke. Selvom de ikke direkte presser mig til noget, så er der jo et enormt pres alligevel. Jeg kan ikke have det godt med at sidde og se og høre på dem, mens de er fucked. Jeg vil også synes, at de er pisseirriterende at høre på. Forestil dig fx at sidde fire mennesker i en bil og køre derudad med fuld bas, og mens spejlet går på runde, og så sidder man som den eneste og sidder og stener og er træt, mens de andre fyrer den af? Bare én episode ud af hundrede.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Nej, du forstår det ikke. Selvom de ikke direkte presser mig til noget, så er der jo et enormt pres alligevel. Jeg kan ikke have det godt med at sidde og se og høre på dem, mens de er fucked. Jeg vil også synes, at de er pisseirriterende at høre på. Forestil dig fx at sidde fire mennesker i en bil og køre derudad med fuld bas, og mens spejlet går på runde, og så sidder man som den eneste og sidder og stener og er træt, mens de andre fyrer den af? Bare én episode ud af hundrede.<HR></BLOCKQUOTE>

Well... Så tænk over at dem som sidder og river snitter, de får en dårlig tid når de kommer ned, så er de ikke så vildt friske... Mens de river snitter kan du få dig en øl eller en joint hvis du ikke kan lade være..

In our memories
Brugeravatar

Well... Så tænk over at dem som sidder og river snitter, de får en dårlig tid når de kommer ned, så er de ikke så vildt friske... Mens de river snitter kan du få dig en øl eller en joint hvis du ikke kan lade være..<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg hygger mig også altid, når jeg kommer forbi dagen efter, at de har været i gang. *g* Men når de har det så sjovt lige nu, så... Desuden får jeg ikke særlig stor nedtur på, så det er ikke nok. I øvrigt får jeg vildt mere lyst til streger, når jeg drikker. Og man kan da ikke sidde og være totalt skæv, når der er gang i alle andre.

In our memories
Brugeravatar

Jeg hygger mig også altid, når jeg kommer forbi dagen efter, at de har været i gang. *g* Men når de har det så sjovt lige nu, så... Desuden får jeg ikke særlig stor nedtur på, så det er ikke nok. I øvrigt får jeg vildt mere lyst til streger, når jeg drikker. Og man kan da ikke sidde og være totalt skæv, når der er gang i alle andre.<HR></BLOCKQUOTE>

Så tag nogen koffein eller efedrin piller istedet... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

hmm så er det jeg tænker "var jeg mon også sådan da jeg var 16 år?" anyone of the old guys in here??? håber jeg var lidt mere åben i de tidlige psychedelia dage.

Psygoa> det ville måske være en god ide at lytte til nogle af de råd der kommer herinde fra selvom nogle af dem er formuleret rimeligt aggressivt.
Det er nok ikke nødvendigt at du stopper med stofferne, men det ville nok være en god ide at du skar ned på det og holdte det på et lavt niveau indtil du er nået en højere alder og har baglandet i orden til når du skal "lamme" dig på psykedeliske oa. stoffer.

Just my 5 cent
Bøh - out

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Bøh> Naah, ikke helt så slem..... Men du havde lidt samme generelle holdning, og blev på det kraftigste tilrådet af alle at vente et par år med stofferne.
Heldigvis er det jo ikke gået galt for dig, men du har muligvis fået nogle oplevelser som ville have været mere givtige hvis de var kommet på et bare lidt senere tidspunkt i livet?

Dedikeret medlem

@PsyGoa

Stort set alle mine venner tager stoffer, nogle af dem er da stoppet, efter de oplevelser jeg har haft!

Men det er altså ikke så svært at lade vær, bare virk lidt overlegen... Jeg lover dig for det er sjovt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Og dril dem lidt, uden at virke nedladende... Hvis i kan tage jokes så kald dem junkier for sjov osv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det virker sq fint nok her hehe

In our memories
Brugeravatar

Der er ingen grund til at blive overlegen, når man er stoppet... Hvis der er stof-brugere hader mere end uvidende hellige anti-narko-mennesker - så er det sgu dem der er stoppet, og er hellige og bedrevidende, fordi at de fuckede det op for sig selv...
For når de ikke kunne styre det - hvem skulle dog så kunne?

Anima > Koffein + Efedrin?
Jeg tror godt at vi begge to ved, at i det lange løb vil Amfetamin højst sandsynligt være (fysisk) sundere... og sjovere!

...så er det nu, jeg burde skrive et eller andet klogt, om at tage stoffer i en tidligt alder...

Det bliver lidt svært, for jeg kan kun tale for mig selv.
Mine positive "bivirkninger" ved at tage stoffer, er at jeg er åbnet meget mere op, end jeg var de sidste par år i folkeskolen (før jeg tog stoffer), at jeg (modsat mange andre) har opbygget en god, stor og stabil vennekreds af "rigtige" venner, og at jeg er blevet meget mere (nærmest ekstrem) ærlig overfor andre mennesker - og ikke mindst mig selv...
Så er der jo lige de mange erfaringer man gør sig, i sin karriere som weekendnarkoman, og den anden form for (åndelige) erfaring man gør sig, når man har rundet de første 100 syre-/svampetrips...

Nu hvor jeg lister det, så kan jeg næppe forestille mig, at det kunne ha' været meget bedre, men det kunne absolut ha' endt meget værre... Jeg har også mistet en del ting - mest pga. hash faktisk.

Misbrug er det mest farlige ved stoffer!

Dog, ville jeg for alt i verden ikke bytte det for noget.

[ 21 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Dedikeret medlem

prom> ja oplevelserne vil helt sikkert have været mere givtige hvis jeg havde været noget ældre, men ungdommens arrogance slipper ingen fra, heller ikke mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] og set i bakspejlet tror jeg nu også jeg fik en masse af det dengang også selv om jeg fik nogle ordentlige rap over nallerne. Men alle oplevelserne tvang mig nærmest til at tage nogle valg i livet som nu har ført til noget bedere, det kunne have ført til det værre men på en lidt mirakuløs vis førte det efter min opfattelse til noget bedere.
Men som tingene ser ud idag har jeg ikke rigtig nogen mulighed for at lege med det psykedeliske da mit liv det sidste stykke tid har været enormt turbulent og nu har taget atter en enorm drejning...til hvad der synes noget der er bedere end jeg nogensinde havde turde håbe på. Tror næsten jeg vil skrive om min lille kærlighedshistorie inde på generelt, bare for at tilføje en lykkelig historie blandt al de ulykkelige kærlighedstopics.

Håber ikke jeg røg helt offtopic.

og psygoa> stoffer ( især de psykedeliske ) kan give en nogle oplevelser ( gode som onde ) der kan vække dig op, eller stille dig over for nogle valg som det måske er lidt for tidligt at tage i din nuværende alder. Jeg tror ikke der er nogen her der kan tale dig fra at eksperimentere med stoffer, det var der jo ikke nogen der kunne da jeg ville det, men jeg håber fandme du passer på og mærker godt efter om der er noget som føles skadeligt på dig, og regulere dit forbrug derefter. Der ville jo ikke være noget mere surt end at du sad om 5 år med pengende til at alt det sjove, men en hjerne der var lidt for udtømt til at noget af det virkede.

Mvh Bøh

PS: tag jer ikke af min stavning/korrektur skrivning, den er af lort, især når man er for doven til at læse den igennem efter den er skrevet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Den kliniske halveringstid er ikke altid SÅ væsentlig for hvor længe et stof virker eller kan føles i kroppen. Oftest vil man ikke kunne mærke nogen effekt efter bare en enkelt halveringstid. Halveringstiden for diazepam er f.eks. så vidt jeg husker omkring 48 timer, men ingen jeg kender føler effekten i nær så lang tid.

In our memories
Brugeravatar

Bøh - Jamen, jeg tager jo ikke noget særlig tit, så det er vist lige meget med at skære ned.

Alkoholic - Jeg er faktisk stoppet med amf nogle gange, og jeg har også kunnet sige nej til tilbuddene, men når der går lidt tid, så begynder jeg at tænke på, hvorfor jeg siger nej, når jeg kan have det sjovt, og så begynder jeg igen. Og så vil der være nogle arrangementer, jeg ikke kan være med til, hvis jeg ikke tager stoffer - barskt, men sandt. Og jeg kan ikke engang joke med dem, fordi de tager stoffer, for selvom jeg ikke selv gjorde det, så ved jeg, at de stadig er ligesom mig, så jeg forstår dem jo godt.

In our memories
Brugeravatar

Bøh - Jamen, jeg tager jo ikke noget særlig tit, så det er vist lige meget med at skære ned.

Alkoholic - Jeg er faktisk stoppet med amf nogle gange, og jeg har også kunnet sige nej til tilbuddene, men når der går lidt tid, så begynder jeg at tænke på, hvorfor jeg siger nej, når jeg kan have det sjovt, og så begynder jeg igen. Og så vil der være nogle arrangementer, jeg ikke kan være med til, hvis jeg ikke tager stoffer - barskt, men sandt. Og jeg kan ikke engang joke med dem, fordi de tager stoffer, for selvom jeg ikke selv gjorde det, så ved jeg, at de stadig er ligesom mig, så jeg forstår dem jo godt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er alt sammen dårlige undskyldninger, for at stoppe med at tage stoffer... Hvis det er din omgangs-kreds som holder dig fængslet til stoffer, så synes jeg at du skulle se og finde en bedre omgangskreds...

Hvis det ikke er din omgangskreds skyld, så kan du kun skylde skylden på dig selv...

Du burde helt lade være med at tage amf, for det første så er det et lorte stof, for det andet så er det skadeligt og for det tredje så er du ikke voksen dvs. det er et endnu støre lorte stof og er endnu mere skadelig for dig, eftersom du ikke er færdigudviklet... Vil du gerne ende ligesom Sir Haze?

Insane psychedelia user!

Erhmm.... Anima.... Synes du ikke at den sidste linie i din post har karakter af et personligt angreb?? Den slags tolereres ikke.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Prometheus:
Erhmm.... Anima.... Synes du ikke at den sidste linie i din post har karakter af et personligt angreb?? Den slags tolereres ikke.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg ved ikke om du vil tage det som et angreb, det synes jeg slet ikke er nødvendigt for mig... Manden klarer selv helt godt at angribe sig selv...

Han har truet mig fysisk og han er generelt ikke blandt de aller mest lysende pærer på træet...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
PsyGoa, jeg må ærligt indrømme at jeg troede du var lidt stærkere end det du giver udtryk for her? Hvis din vennekreds er så dybt forankret i en sammenhold omkring noget så latterligt som at "køre derudaf med fuld bas og spejlet går på omgang" - burde du da tænke dig lidt om og tage det op med dine venner - tager vi ikke lidt for meget amf? Og det med at du ikke kan komme til arrangementer uden at være på stoffer - dvs. at det næsten blir en pligt at skulle tage stoffer for at være sammen med nogle som kalder sig "dine venner"...

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
PsyGoa, jeg må ærligt indrømme at jeg troede du var lidt stærkere end det du giver udtryk for her? Hvis din vennekreds er så dybt forankret i en sammenhold omkring noget så latterligt som at "køre derudaf med fuld bas og spejlet går på omgang" - burde du da tænke dig lidt om og tage det op med dine venner - tager vi ikke lidt for meget amf? Og det med at du ikke kan komme til arrangementer uden at være på stoffer - dvs. at det næsten blir en pligt at skulle tage stoffer for at være sammen med nogle som kalder sig "dine venner"...<HR></BLOCKQUOTE>

Det er sådan noget, der foregår en sjælden gang, men jeg vil da være ked af ikke at skulle være med, for jeg vil altid være med, når der er gang i den, ellers føler jeg, at jeg går glip af noget. Og det er så ikke lige mine nærmeste venner, der fører musikbilen og giver stregerne, det er nogle hårdkogte mænd, der vælter sig i speed som gale, og jeg kan nok ikke lige sige: "Hey, tager vi ikke lige lidt for mange streger?" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Og det er fx på sådan en køretur, hvor jeg ikke ville have noget at gøre uden at være med på omgangen.

In our memories
Brugeravatar

Det er sådan noget, der foregår en sjælden gang, men jeg vil da være ked af ikke at skulle være med, for jeg vil altid være med, når der er gang i den, ellers føler jeg, at jeg går glip af noget. Og det er så ikke lige mine nærmeste venner, der fører musikbilen og giver stregerne, det er nogle hårdkogte mænd, der vælter sig i speed som gale, og jeg kan nok ikke lige sige: "Hey, tager vi ikke lige lidt for mange streger?" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Og det er fx på sådan en køretur, hvor jeg ikke ville have noget at gøre uden at være med på omgangen.<HR></BLOCKQUOTE>

Ja - så er det ihvertfald HELT sikkert, det forkerte sted som du er havnet i!
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Rolig du... Du går ikke glip af noget som helst, det er en kæmpe stor illusion...

Når man kommer ind til sin indre kerne, så vil man se alt tomheden og ligegyldigheden med at "nå en helt masse" på speed og andre stoffer... Det er tomhed og en dårlig undskyldning for ikke at få taget sig sammen og lettet sin røv med at lave noget konstruktivt som man kan være stolt af istedet!

Livet har nok af udfordringer, man skal bare tage imod dem!

Ikke flygte fra dem, med stoffer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]