Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psyche..

Min første tråd her inde, men vil gøre mit bedste..
Er slet ikke sikker på om dette høre til her inde, men har desperat brug for hjælp.

Tager 3x 75mg Venlafaxin Sandoz (Også kaldet Citalopram) hver morgen mod depression.
Har fået afvide af min psykiater at det ikke er godt at drikke på dem, men har haft held med det før uden problemer.
Dog ser det anderledes ud denne gang.
Tog de 135mg lørdag morgen som altid, og havde en stille og rolig dag.
(det skal siges jeg er ved at trappe op i medicin, har taget 135mg i ca. 2 uger nu, og skal længere op senere hen)
Lørdag aften var jeg til fødselsdag og senere i byen, det endte med en ca 5km gåtur hjem søndag morgen omkring kl 7.
Sov bogstaveligt talt hele dagen søndag, og vågnede idag mandag, omkring kl 10.
Har haft det dårligt og har ingenting kunne lave hele dagen, også slog det mig at jeg ingenting har spist eller drukket i over 24 timer.
Jeg har kun kunnet spise et enkelt stykke brød og drikke meget lidt vand her til aften.

Nu kommer så det egentlige problem..
Hele min krop "summer" og uroligheder i hele kroppen.
kan ikke sidde stille og ryster voldsomt.

Er der nogen som kender til min medicin, og, eller har råd til hvad jeg kan gøre?

på forhånd tak.

Admin
Brugeravatar

Den bivirkning du beskriver, har jeg før læst om ved brug af venlafaxin. Det er i øvrigt ikke citalopram. Citalopram er et helt andet præparat, de mere gængse "lykkepiller". Venlafaxin kan ha pænt mange bivirkninger, så det lyder ikke så underligt. Har du taget venlafaxin længe uden at have lignende bivirkninger? Hvis de først er opstået nu efter længere tids brug, synes jeg du sku gå til lægen med det, så du evt kan komme på noget andet medicin i stedet.

Det har nok også noget at gøre med, at du ikke har spist eller drukket meget væske. Som du selv er inde på. Søvnløshed og manglende appetit er ret normale bivirkninger ved venlafaxin.

I øvrigt burde du ha en lommeregner. 3x75 = 225. Sorry ku ikke dy mig :P

-Jimmy Carter

Junior medlem

Ja man kan godt fornemme jeg har været ret oprevet da jeg skrev den tråd.
self. er citalopram ikke det samme, det var det jeg fik inden venlafaxin :)

Og tjaa.. hvad angår det lille regne stykke tror jeg bare jeg skulle ha skolepengene tilbage ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg får selv bl.a. venlafaxin men kan sagtens drikke hjernen ud på dem uden problemer, så ingen hjælp fra mig der - blot mine 50 cents. Et råd kan måske være at _altid_ spise sine lykkepiller før sengetid da det altid har mindsket bivirkningerne for mig.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har fået samme medicin som dig siden november og er oppe på samme dose som dig..
Jeg kan altså også sagtens drikke.. Dog er jeg begyndt at sove mere end mine 4 timer efter en druktur.. Og som Armaghettó siger tager jeg også mine lige inden jeg går i seng..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]