Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 19:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

'Ello my fellow Knights of the Mind! :wink:

Her på det sidste har jeg prøvet at personificere diverse psykedeliske stoffer, da jeg skal bruge dem som indirekte guddomme i et fantasy-univers jeg har prøvet at stykke sammen i noget tid. I den sammenhæng opdagede jeg, at jeg VIRKELIG synes at der er stor forskel i svampe vs lsd 'feel'et'.

Jeg har aldrig prøvet at føle mig så sindsyg og ude af stand til at fungere i en teoretisk social sammenhæng, som med svampe. Imo er LSD mere "Happy go Lucky" agtigt, hvis I ved hvad jeg mener, hvorimod svampe er komplet social-demensia.
Jeg synes med andre ord, at man (læs: Jeg) med svampe fuldstændig mister min idé, om hvad der er 'normalt' at gøre i sociale sammenhænge, og hvad der ikke er det. Med LSD ville selvfølgelig nok heller ikke virke særlig godt socialt, men her er problemet ikke at jeg ikke 'ved' hvordan jeg bør være. Jeg kan/vil bare ikke reagere på min viden.

Her vil jeg egentlig bare gerne høre hvad I synes personlighedsforskellen mellem Svampe og LSD er, da jeg sandsynligvis også vil kunne bruge noget af det som inspirationskilde til mit univers :wink:

Note: Bær over med den måske lidt kryptiske 'personligheds'-beskrivelse, sådan er det nu engang med subjektive holdninger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
For mit vedkommende så rammer du faktisk ganske godt, for de sociale aspekter af livet er også mig et totalt mysterie når jeg er på svampe, hvorimod jeg på LSD langt bedre kan fungere relativt normalt (efter egen standard).
Så er der den faktor at jeg altid bliver ramt af et massivt bodyload på svampe der bogstaveligt talt sender mig i gulvet. Så snart de begynder at virke glider jeg længere og længere ned af hvad end jeg sidder på fordi min krop føles utroligt tung og inden jeg peaker så ligger jeg og roder et eller andet sted nede ved folks fødder eller under et bord.
Det kan i øvrigt være ret hyggeligt...hehe...
LSD bliver jeg meget stimuleret af, får en absurd snakkelyst (om absurde emner) og vil meget gerne ud og gå og se noget imens. Ja, Happy-go-Lucky :D

Dedikeret medlem

Jeg er for så vidt fuldstændig enig med dig i, at det er svært at fungere normalt på en velvoksen dosis svampe. Selv simple gøremål kan virke alt for komplicerede og krævende. På LSD derimod føler jeg en tydelig stimulation og jeg finder det relativt nemt at bevæge mig omkring, formulere mig korrekt og så videre.
Jeg synes at LSD er fantastisk til analytisk tænkning - man kan tænke komplicerede problemer igennem uden at miste tråden.
Svamperusen er derimod meget mere emotionel og mystisk og måske lidt mere humørmæssigt "neutral" hvor LSD er ret euforisk. Dette hænger sikkert sammen med LSDs indvirkning på dopamin- og adrenalin-receptorerne.
Svampene giver et kraftigere bodyload og en mere sløvende virkning, synes jeg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Jeg har det fuldstændigt omvendt.
Lsd gør mig social angst som ind i helvede, ved slet ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg skal opføre mig normalt, og begynder at blive forvirret og trække mig tilbage. Jeg kan selvfølgelig have det fantastisk.. Men så skal jeg være for mig selv eller trippe med en enkelt person.
Svampe derimod, sender mig direkte i en rus hvor jeg bare elsker alt og alle og er -komplet- lykkelig. Selvfølgelig er der et bodyload på svampe, men når jeg peaker og det er rigtigt godt, så flyver jeg rundt, og kan ikke sidde stille fordi det kilder sådan af eufori i min mave.
Det er sjovt, for jeg kender ikke mange der har det på samme måde.

Junior medlem

Fedt at høre jeres input.

Culpepers: Det er en ret rammende beskrivelse du kommer med. Det virker som om, man skal gøre mere for at 'få det godt' på svampe end LSD.

Vil iøvrigt også gerne høre, hvilket af stofferne I synes er mest visuelle? :)

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke hvorfor, men kan nogle gange godt lide at tænke på de forskellige stoffers (eller et trip's) karaktertræk hvad enten jeg er ædru, eller beruset. Disse stoffer behøver skam ikke kun være psykedeliske stoffer, men også alle de andre stoffer jeg har prøvet.
Ville sgu gerne selv skrive mine egne tanker omkring det emne, men har desværre ikke lige tid. Istedet har du/i nogle links her hvor man kan læse videre omkring det. Det er sjovt at læse andre folks beskrivelser, da de nogle gange kan være sindssygt præcise i forhold til ens egne oplevelser med det givende stof, mens andre beskriver rusen helt anderledes end hvad man selv har oplevet.

http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Cat/0/Number/5636607
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Cat/0/Number/1185281

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Har ingen erfaring med LSD, men synes det er lidt underligt at jeg ikke ændrer humør på svampene. Bliver tilgengæld skudt helt ned i sædet som nogen af jer andre siger, og bliver satans forundret over hvad der foregår omkring mig. Kan overhovedet ikke fungere socialt. Kan ikke formulere mig med ord, tekst eller billeder.
Har hørt den der beskrivelse om svampene, at folk får den syge eufori, og maven kilder osv, ikke noget jeg har oplevet selv indtil videre, DESVÆRRE! :(
Men fedt topic! Er ret interesseret i LSD, så det fed at læse forskellen på de to ting :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg tror det handler om at lsd er nemmere at dosere i lave doser i forhold til psilocybin/cin i form af noget så akaisk som svampe.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har endnu mit første syretrip til gode, men kan helt sikkert nikke genkendende til din oplevelse med svampe. Jeg selv, har kun taget svampe sammen med en kammerat, men har slet ikke lyst at konversere når jeg tripper :D Først på comedownet.

Medlem
Brugeravatar

60606060 skrev:
Jeg har endnu mit første syretrip til gode, men kan helt sikkert nikke genkendende til din oplevelse med svampe. Jeg selv, har kun taget svampe sammen med en kammerat, men har slet ikke lyst at konversere når jeg tripper :D Først på comedownet.

Sjovt, jeg får også enorm meget lyst til at snakke og fyre den af på/efter comedown. Og får lyst til at komme ind på andre mennesker, og lære om den individuelles liv nærmest. Lidt sjovt synes jeg selv ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]