Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Her og der
www.infected-mushroom.net / www.infected.co.il er deres officielle site.

Så det passer nu nok at de kommer.

Medlem
Brugeravatar

og nu kan man købe billetter på billetnet!! JUBBBBBIIIIIIII [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rocker nice man

Count me in [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Pris?

Hehe i har samme signatur [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan ikke fordrage det dér psy-trance, hvor det samme beat kører derudad i mere emd 10 minutter, mens en serie ligegyldige lyde sættes ind undervejs (jeg snakker selvfølgelig ikke om Infected). Aphex Twin, dét er sgu genialt.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
PsyGoA, det er jo bare et spørgsmål om hvordan du lytter til musikken, monotonien i psytrance kan være en enorm kvalitet istedet for et irritationsmoment. Det kommer an på om man kan acceptere og nyde den.

Under alle omstændigheder, så tror jeg først man forstår psytrance rigtigt, når man danser til det. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

(eller hører det på svampe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Wiki Admin
Brugeravatar

ps: jeg er sku enig i at infected ikke holder længere. De har lidt gået i den samme fælde som astral projection [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img].

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Er der nogen der ved hvor de spiller ?

Hvis det er i Amager Bio som sidste år (var vidst lige i starten af august) vil jeg råde folk til at gemme pengene til Hallucinogen og Orion på Halvandet.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj:
PsyGoA, det er jo bare et spørgsmål om hvordan du lytter til musikken, monotonien i psytrance kan være en enorm kvalitet istedet for et irritationsmoment. Det kommer an på om man kan acceptere og nyde den.

Under alle omstændigheder, så tror jeg først man forstår psytrance rigtigt, når man danser til det. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

(eller hører det på svampe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])
<HR></BLOCKQUOTE>

Tja, man kan under ingen omstændigheder have et travlt liv, hvis man er til sådan noget... Sidde og bruge 10 minutter på at høre det samme sekund gentage sig selv 600 gange. Hold da op, hvor det kører. På en time får man så hørt ca. fem-seks forskellige sekunder (som egentlig lyder ens) gentage sig selv igen og igen. Hvis det så bare fængede, men det gør langt størstedelen af det IKKE. Jeg kan måske forstå det, hvis man skal have noget baggrundsmusik, som man alligevel ikke lytter til, eller hvis man er langt væk på stoffer og danser, men ellers er det simpelthen for røvsygt til mig.

Wiki Admin
Brugeravatar

PsyGoA, nu ved jeg ikke hvad du har hørt, men normalt er der build-ups i psytrance, dvs. at et nummer langsomt bygger sig op med flere og flere rytmer og lyde, for til sidst at ende i et klimaks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ik noget alligevel...

[ 26 2003: Besked ændret af: AoD ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj:
PsyGoA, nu ved jeg ikke hvad du har hørt, men normalt er der build-ups i psytrance, dvs. at et nummer langsomt bygger sig op med flere og flere rytmer og lyde, for til sidst at ende i et klimaks.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har igen og igen hørt noget af dét, som I andre synes så godt om... Shiva Chandra, Beat Bizarre, Haldolium, Son-Kite, Bitmonx osv. Det ene er mere dystert end det andet, men ellers er det det samme. Og jeg må nok indrømme, at det eneste musik, der ikke bygges op i mine ører, er den slags psy-trance.

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Så kan í lære at høre happyhardcore !

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Shiva Chandra, Beat Bizarre, Haldolium, Son-Kite, Bitmonx osv.<HR></BLOCKQUOTE>

Det vil jeg så nærmere definere som progressiv trance, end psytrance.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Det vil jeg så nærmere definere som progressiv trance, end psytrance.<HR></BLOCKQUOTE>

Så nævn nogle supergode psytrance-artister... gerne nogle bestemte tracks, som virkelig sparker røv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bryder mig nu heller ikke så meget Infected, men Haldolium er alt for svedigt. Det nye album er helt fint IMO, kan især godt lide In The Wind, Feel og The Journey.

Til århusianerne kan jeg lige oplyse at Son Kite spiller live til Creamcrop d. 6. september i viby, samme aften spiller Opiate og nogen andre chillout-gøglere live på musikcafeen fra kl. 20-05, og desuden er technoms vist involveret i EMMA i år.

Dem af jer der tager til creamcrop d. 6. må gerne lige smide en PM efter mig. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

PsyGoa > hent Droidsect & GOW - Dark Psy, Kindzadza - I Like Sport og Azax Syndrom - Shockwave. De tracks rykker max røv.

Ellers kan du tage en kigger her:
http://moesgaardmen.magnifik.dk/

hvor en masse århusianske psytrance-kunstnere har smidt deres tracks op. Hvis i undrer jer over navnet så er moesgaard den skov hvor de fleste udendørs fester i århus bliver holdt.

[ 27 2003: Besked ændret af: Fenriz ]

In our memories
Brugeravatar

Fenriz - Jeg kan overhovedet ikke finde en eneste af dem. Der er simpelthen ingen, der gider have sådan noget liggende. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
/me klapper i sine små hænder og glæder sig til Creamcrop festen den 6. Har ventet alt for længe på at høre Son Kite Live. Håber dog på lidt mere udluftning denne gang! :]

For ikke at være helt offtopic vil jeg da lige tilføje at min mening omkring Infected Mushroom. Det er noget af det første musik man bliver præsenteret for når man begynder at lytte til psytrance-lignende-genrer, og de har da også produceret en mængde glimrende musik.. Men for fan, IM. er da blot toppen af isbjerget, der er _så_ meget federe musik derude!
Jeg har det lidt med IM. som med Astral Projection og SUN Project. Det er ikke noget musik jeg gider at høre herhjemme, men de kan levere en fed live performance og sætte gang i en fest.. Jeg vil da temmelig sikkert være at finde i Amar' bio når de gæster i november, mest fordi man "garanteret" en god oplevelse.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Jeg kan ikke fordrage det dér psy-trance, hvor det samme beat kører derudad i mere emd 10 minutter, mens en serie ligegyldige lyde sættes ind undervejs (jeg snakker selvfølgelig ikke om Infected). Aphex Twin, dét er sgu genialt.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er ret typisk at kola-aber osv. ofte bare hører "BOOM BOOM BOOM" i psytrance, og jeg har tit hørt fra Tjille at han fra visse raves i KBH (f.eks nytårsaften) ofte bare har hørt ren "cola-trampe-musik", altså BOOM BOOM BOOM, som så er "Fucking viiildt man, yeah.. det er bare for råt" (gu er det ej, hehe). Man er enormt snæver og dårlig til at lytte til musik hvis man ikke kan høre andet i psy-trance end det. Når jeg hører psytrance, hører jeg ret meget leg med lyd, og den underliggende bas passer til de lyde der bliver leget med, det er mere end bare boom boom boom. Og de lyde er aldeles ikke ligegyldige, de er enormt stemningsskabende, og vrider en del i sindet, hvilket gør det til en ret fed oplevelse at høre den slags musik. Især når man tripper syre eller svampe eller bare et eller andet psykedelika skal man have en del lyde, og det får man ved godt psytrance. Psytrance er andet og mere end bare BOOM BOOM BOOM. Den del er vigtig, men det er ikke det eneste.
... osv. osv.... blah blah blah.

-Satori

Edit: Jo, Aphex twin er kanon [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 27 2003: Besked ændret af: Satori ]

In our memories
Brugeravatar

PsyGoa > Talamasca laver fede tracks og remixes, det vil du sikkert kunne li'...
Så er der jo GMS, som producerer som ind i helvede - ret mainstream, men ind i mellem spytter de nogle perler ud mellem al skidtet.

Hallucinogen har produceret 2 alt for geniale albums - tidsløse klassikere IMO, dog ret atypisk for "nutidens" psytrance-lyd.

Personligt, kan jeg godt li' den "grove" og gakkede stil, f.eks. Parasense, Droidsect, Skazi, Osom, Fungus Funk og alt det århusianske syretramp (jeg tror jeg er den eneste københavner der dyrker det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Acidance Records og Parvati, er bestemt værd at gå efter...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]