Drugger skrev:
Men jeg har vist problemer, at skrive det her har fået mig til og bryde sammen helt i græd, for føler mig ensom, ik sammen med min dame nu, vi skal flytte sammen snart, hun kan holde mig fra det her tror jeg.
Vil begynde og træne igen, elskede jeg, spiste ordentligt, var stor, glad...
Tro det er mit misbrug af exstacy for 10 år siden der har triggered det her.

At begynde at træne nogenlunde hårdt er noget af det bedste du kan gøre. Sindet elsker at kroppen bliver presset lidt til grænserne af og til. Jeg ville anbefale løb eller en anden cardio-centeret sport hvor du kan komme nogenlunde udmattet hjem.
Alt efter hvordan dit forbrug har været siden, tvivler jeg på at for meget ecstasy for 10 år siden giver den slags bivirkninger nu - og først nu. MDMA og lignende stoffer kan helt sikkert inducere en depression hvis folk ikke behandler stofferne med den fornødne respekt, og tager det for ofte, i for store doser. Hjernen regenererer dog ret godt, så længe man holder op med at mishandle den. Alt efter HVOR voldsomt du har gjort det, tror jeg ikke der er sket de store kroniske ændringer.
Han du prøvet at tage så totalt et stop med alle stoffer bare en måned(inkl alkohol og nikotin)? Man kan blive overrasket over hvor stor en forskel det kan gøre at man er helt og totalt straight. Ikke at det nødvendigvis er en tilstand man har lyst til at holde indefinit, men det er sundt for selvværd, krop og sind at demonstrere over for sig selv at man har rygrad til at holde sig fra det hele i en passende periode, og mærke hvordan ens mindspace ændrer sig. Bedste incitament til at holde sig til et fornuftigt forbrug.
Coke kan være en djævel fordi den bare er så fandens rar og man ikke føler den helt store straf dagen efter. Den kan virkelig være farlig at bruge til at forskubbe bekymringer med, don't do that.
Jeg ville nok helst selv starte med en psykolog (ikke psykiater) hvis jeg var i din situation og selv havde valget. Det er utroligt hvad god kognitiv terapi kan gøre for nogen, uden man bliver gennem-medicineret. Jeg ville synes det var et forsøg værd.
Held og lykke med det hele.