Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Changa
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH
Jeg vil gerne høre jeres oplevelse med denne tobak kaldet changa.

Klunk (^_^)

Senest rettet af Klunk 19 apr 2011 14:24, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Changa
Admin
Brugeravatar

Hvis det primært indeholder DMT, er det vel bare at støve noget op om det. Der er masser :)

Har aldrig hørt om "changa" før, men har røget ekstraheret dmt før. Det er sgu rimelig heftigt kan jeg godt nikke genkendende til, men ikke lige min favorit må jeg sige. Synes det går alt for hurtigt til at man kan nå at tænke over noget som helst. Det er som om ens sind eksploderer og så er det pludselig ovre før man fattede, hvad der ramte en. I mindre doser synes jeg dog det kan være meget sjovt. Gir nogle fantastiske visuelle effekter :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Syntes det lyder ret spændende. Er det et relativt nyt stof?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Der er information omkring change på https://www.dmt-nexus.com/forum/default ... opics&f=58

Forskellen på ren DMT og changa er at der i changa er maoi, og desuden forskellige andre plantematerialer som folk, mener bringer hver sin egenskab til trippet. Der er mange forskellige changa mixture derinde. (Dette er blot hvad jeg selv har forstået af at læse på dmt-nexus, det er en informativt side, som man burde tage et kig på hvis man har interesse for DMT)

Site Webmaster
Brugeravatar

Der er også information på Erowid

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.shaman-australis.com/forum/i ... opic=24401

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH
Fandt selv disse sider, som beskriver Changa rimelig godt på hver sin måde:

http://deoxy.org/wiki/Changa

http://www.popcrunch.com/wp-content/upl ... 08/dmt.jpg

Er der slet ikke andre herinde der har prøvet denne tobak?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg havde en vidunderlig oplevelse med changa i går aftes. Setting: skov, bål, drømmende musik.
Jeg må sige at jeg er virkelig solgt til stadset, det går dybt som DMT, og alligevel bliver man ikke blæst helt ud, og man ender ikke i en krop der spænder op hvis man ikke har fået nok til at skubbe en ud over kanten.
Changa er som Ayahuasca når denne folder sig fuldt ud, - blot uden kvalme. Lige efter min smag :mrgreen:

Jeg har læst om det idag, og har forstået at det helt grundlæggende er banisteriopsis caapi blade (de indeholder mere dmt end stænglen) med en dmt opløsning tilsat bladene og så inddampet. Jeg har dog ikke kunnet finde nogen steder hvor der står, hvor meget dmt der skal tilsættes til et gennembrud, så denne oplysning ville jeg være glad for :D

Uldbladet kongelys er også en god urt at tilsætte. Den skulle efter sigende være god for lungerne, og fjerne noget af den harske virkning dmt normalt har når man ryger det.

Hilsen Fanny

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg læste om det i et erowid nyhedsblad fra 2008 hvor det første gang blev introduceret på Boom, jeg kan kun bekræfte det som Fanny skriver om hvordan det er lavet, jeg kan dog ikke finde artiklen online, den hedder vist "Got Changa?"- jeg har desværre stadig selv tilgode at teste substansen...

Site Admin
Brugeravatar

Snoezel@ http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_article1.shtml :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
aaah... Mine google skills må være broke ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg har en god ven, som var på VuuV i Tyskland hvor de havde de købt Changa. Jeg havde ikke hørt om det, før han snakkede om det, og nu herinde. Han forklarer det som værende lidt ala din forklaring, Fanny. Han har ikke prøvet Ayahuasca, hvorfor han ikke kan sammenligne med det. Dog han har prøvet DMT, som han af naturlige årsager tegnede en masse paralleller til stoffet.

Han forklarede det også som om, at det ikke virkede i særlig lang tid. Men hvor lang tid virker DMT?

Site Admin
Brugeravatar

Det minder rigtig meget om rent DMT og det er det jo næsten også. Der er kun MAO-hæmmeren til forskel, som gør at man kan trippe på en langt mindre dosis DMT, end hvis man ryger det rent.
På rent DMT bliver man næsten sparket helt ud (specielt hvis der er 5-meo-DMT i), og man skal passe på at ryge det alene, da man godt kan besvime mens man holder den glødende pipe i hånden!
På Changa oplevede jeg, at jeg blev ved med at være så bevidst, at jeg kunne lægge ryge-grejet fra mig, og lægge mig roligt ned. Jeg var stadig i min krop, men blev gennemskyllet af energier, og verden blev opløst i 6 kantede fraktaler.
Jeg kunne måske godt have røget noget mere, så jeg var kommet "helt ud over kanten", men det var første gang, så jeg skulle lige se den an.

DMT siges at virke en halv time hvis man er godt ramt. Dog er det stærkest i starten, og blæser stille og roligt af.
Changa virkede stærkt i 10 min, og klingede så hurtigt af, men måske holder det længere, hvis man ryger mere.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Tak for dit svar Fanny.

Vil det sige at du foretrækker Changa frem for rent DMT?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]