Jeg vil lige citere mig selv fra en ældre tråd:
Citat:
Jeg er for så vidt fuldstændig enig med dig i, at det er svært at fungere normalt på en velvoksen dosis svampe. Selv simple gøremål kan virke alt for komplicerede og krævende. På LSD derimod føler jeg en tydelig stimulation og jeg finder det relativt nemt at bevæge mig omkring, formulere mig korrekt og så videre.
Jeg synes at LSD er fantastisk til analytisk tænkning - man kan tænke komplicerede problemer igennem uden at miste tråden.
Svamperusen er derimod meget mere emotionel og mystisk og måske lidt mere humørmæssigt "neutral" hvor LSD er ret euforisk. Dette hænger sikkert sammen med LSDs indvirkning på dopamin- og adrenalin-receptorerne.
Svampene giver et kraftigere bodyload og en mere sløvende virkning, synes jeg.
Det skal forstås som, at jeg synes at et LSD-trip er noget lettere at kontrollere og "styre" i den retning man ønsker, end et svampetrip af tilsvarende intensitet

.
Med hensyn til, at LSD virker længere end svampe, så har du selvfølgelig helt ret. Jeg mener bare, at man under alle omstændigheder skal være forberedt på adskillige timers ubehag når man tager psykedelika. Det er en risiko man tager med den klasse af psykoaktive stoffer.
Hvis du er interesseret i noget kortvarigt og "mildt" som stadig smager af psykedelikum, så vil jeg anbefale 2C-C eller 5-MeO-DALT - men disse har du sandsynligvis ikke adgang til (?). Dog synes jeg LSD er et langt mere "komplet" psykedelikum, forstået på den måde at rusen indeholder alle de interessante aspekter af den psykedeliske oplevelse.
edit: Woo, det var så min 500. post