Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Hej alle!
Min søde læge syntes jeg havde brug for nogle OxyNorm nu hvor jeg er ved at komme mig ovenpå en ret ekstensiv operation, og jeg må da også indrømme at de er RIGTIG gode! :mrgreen:

Hvad er jeres favorit-metode til at indtage dette stof?
Selvfølgelig har jeg googlet og luret i diverse tråde, samt prøvet mig frem - men jeg synes alligevel jeg ville høre genierne herinde ad. 8)

Indtil videre er min egen favorit metode at hælde pulveret ud fra kapslen, blande det med vand, og så sprøjte det op rektalt. Det virker endnu bedre at tage det IV (self. filtreret osv.), men det synes jeg er ret så ekstremt - jeg har også sniffet, men jeg synes det er utroligt meget pulver at skulle inhalere, og så virker det ikke ret meget anderledes end hvis jeg tager det oralt.

Jeg har hørt at man kan ryge det, men jeg ved ikke om det gælder for OxyNorm - pulveret virker ikke som noget der smelter.

Og så morfinen! :D
Ud over Oxy'erne får jeg morfin suppositorier - det er morfin-sulfat blandet med hårdfedt. Er der nogen måde at skille morfinen fra fedtet så man evt. kan indtage det IM (eller vil det overhovedet skade at injicere hårdfedtet, da det er behandlet på et apotek, og derfor (formoder jeg) sterilt?), eller skal jeg bare lade det være som det er, og stoppe dem op hvor de er lavet til at skulle op?

Sig frem, I dejlige mennesker! :D

Junior medlem

Det eneste jeg kan bidrage med her, at er du ikke kan forvente at dine suppositorier er sterile.

Junior medlem
Brugeravatar

Endymion skrev:
Det eneste jeg kan bidrage med her, at er du ikke kan forvente at dine suppositorier er sterile.

Tak for svaret!
Det var også bare noget jeg håbede på, men det overrasker mig ikke, da jeg kan forestille mig at der er grænser for, hvor sterilt man kan gøre sådan noget. ;)
Og på den anden side kan jeg heller ikke forestille mig at det er særlig sundt at få rent hård fedt stukket i en muskel, så jeg har heller ikke prøvet noget. :lol:

Håber så der er en måde til at skille fedtet og morfin... det virker lidt bedre IM på mig. Ellers må de fortsætte med at komme op where the sun doesn't shine, som de er lavet til. :)

Medlem

Jeg synes, at OxyNorm virker bedst ved at blande pulveret op i kulsyreholdig drikkevare og så bunde det. Men det er personlig præference, jeg har aldrig prøvet rektal administration. Men hvis du har nok oxynormer, synes jeg lige så godt du kan prøve min metode en enkelt gang og se hvad du synes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er intet at hente ved at ændre måden du indtager dem på.Oxynorm har i forvejen en rekord høj biotilgængelighed,så de virker ligeså fint gennem maven.Dog ville de virke en smule hurtigere hvis du sniffer dem.

Medlem
Brugeravatar

Ved at tage stikpillerne som de skal tages undgår du muligvis nogle af mave/tarm relaterede bivirkninger.
Det kommer selvf. and på hvad der er af tilsætningsstoffer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du skal forgudsskyld ikke forsøge at sprøjte fedtholdige suppositorier det er vejen til katastrofe og lungemboli!!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Endymion skrev:

Hvorfor kan han ikke forvente det? Alt medicin er produceret efter meget strenge krav, og alt medicin leveres selvfølgelig helt rene og sterile.
Et suppositorier kan trods alt også blive brugt af folk med noget nær intet imunforsvar, derfor ville det være katastrofisk hvis de ikke var helt sterile.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du tænker det, hvad skulle de så skulle være? Tror du, at bare når det er lavet til rektal administration kan man sagtens lempe på kvaliteten?

Junior medlem

Heh, for det første vil det rent fremstillingsmæssigt være møg besværligt at lave det sterilt. Altså, rigtigt sterilt, som til I.V eller I.M administration. Jeg har svært ved at forestille mig man kan filtrere det ordentligt, og du vil få svært ved at varmebehandle det efterfølgende da du risikere at det skiller.

For det andet er der ingen grund til at stille så høje krav. Der stilles altså forskellige krav til lægemidler, alt efter hvordan de administreres. Det handler ikke om at 'lempe på kvaliteten', som du siger. Det handler om at der til sterile lægemidler er hamrende høje krav, og det at nogle lægemidler ikke lever op til de krav, ikke gør dem til tikkende bakteriebomber.

Desuden, så sagde jeg faktisk ikke, at det ikke var sterilt. Jeg sagde, at hun ikke kunne gå ud fra det.

Junior medlem
Brugeravatar

Tør bestemt ikke sige om de er sterile - derfor tør jeg ikke gå ud fra at de er det, men det kunne være jeg skulle spørge apoteket næste gang - nu bliver jeg jo nysgerig og alting... :lol:

Kimmo69 skrev:
Jeg synes, at OxyNorm virker bedst ved at blande pulveret op i kulsyreholdig drikkevare og så bunde det. Men det er personlig præference, jeg har aldrig prøvet rektal administration. Men hvis du har nok oxynormer, synes jeg lige så godt du kan prøve min metode en enkelt gang og se hvad du synes.

Heh, sjovt du nævner det - jeg har faktisk prøvet det, og som du synes jeg også det virker bedre. Ved ikke hvorfor og kan ikke forklare hvordan, men du har ret -det virker hurtigere og en smule stærkere. Må være fordi kulsyren hjælper med at nedbryde kapslen hurtigere eller nå'et...

groza skrev:
Ved at tage stikpillerne som de skal tages undgår du muligvis nogle af mave/tarm relaterede bivirkninger.
Det kommer selvf. and på hvad der er af tilsætningsstoffer.

Der er ingen tilsætnings-stoffer overhovedet. Suppositorierne består kun af hårdfedt (æv, det lyder bare så nasty! :lol: ) og morfinsulfat. De bliver specieltfremstillet på et apotek i Nordjylland.
Jeg har bestemt ikke tænkt mig at spise dem - man optager mere igennem endetarmens tynde skillevæg end man gør igennem fordøjelses-systemet når der indtages medicin oralt, så at spise dem ville have den modsatte effekt af hvad jeg ønsker - stærkere! ;)

hyene skrev:
Du skal forgudsskyld ikke forsøge at sprøjte fedtholdige suppositorier det er vejen til katastrofe og lungemboli!!!!

Takker for advarslen og at du forsøger at passe på mig, og bare rolig - jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok, men jeg har ikke tænkt mig at sprøjte fedt i årene. Som du siger er det svært og temmelig usikkert at lege med at sprøjte supp'er, specielt når der er fedt indblandet - derfor havde jeg ikke tænkt mig at sprøjte noget som helst, med mindre at jeg kunne separere fedtet og stoffet så det var sikkert at have med at gøre, og så derefter sprøjte det i lårmusklen... dette lyder dog ikke til at være tilfældet, så jeg holder mig til morfin i rumpen. ;)
Generelt har jeg det heller ikke godt med at sprøjte noget som helst i årene, SPECIELT ikke piller (på trods af filtrering, etc., etc., etc.) - ikke kun fordi jeg er herre-dårlig til at ramme... ender sgu altid med grimme blå mærker og må stikke flere gange fordi mine årer ruller - så sku' fanden stå i, at man også dør af lortet! :lol:

Men tusind tak til jer alle so far! :D Jeg er ogå lige sat op i dosis på oxy'erne i dag, og fik 56 piller på recep. Det er ret så najs. 8) Også selvom jeg så sover/stener rigtig meget. :lol: Men det betyder så også at der er mere end nok OxyNorm'er at lege med, så kom endelig med flere idéer! Jeg er frisk på at prøve mig frem så længe det er sikkert!

Stadig ingen der har erfaringer med at ryge det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Endymion skrev:
Heh, for det første vil det rent fremstillingsmæssigt være møg besværligt at lave det sterilt. Altså, rigtigt sterilt, som til I.V eller I.M administration. Jeg har svært ved at forestille mig man kan filtrere det ordentligt, og du vil få svært ved at varmebehandle det efterfølgende da du risikere at det skiller.

For det andet er der ingen grund til at stille så høje krav. Der stilles altså forskellige krav til lægemidler, alt efter hvordan de administreres. Det handler ikke om at 'lempe på kvaliteten', som du siger. Det handler om at der til sterile lægemidler er hamrende høje krav, og det at nogle lægemidler ikke lever op til de krav, ikke gør dem til tikkende bakteriebomber.

Desuden, så sagde jeg faktisk ikke, at det ikke var sterilt. Jeg sagde, at hun ikke kunne gå ud fra det.

Hvad så med al medicin på tabletform, opfatter du også dem som usterile? Jeg tror du forveksler begrebet med renhed. Selvfølgelig er suppositorer ikke kun der rene aktive stof, men på samme måde som tabletter, fyldt med diverse fyldestoffer.
At tabletter og suppositorer ikke kan administreres intravenøst eller intramuskulært er sagen uvedkommende.

Jeg stiller mig undrende over for dit sidste afsnit. Hvilken position besidder du, siden du har denne viden?

Junior medlem

Puh, vi får da gået noget offtopic. Men nuvel, jeg vil prøve at redegøre for mit synspunkt. En moderator må så slette det, hvis det ikke er passende.

Altså, når noget er sterilt er der et fravær af colony forming units (CFU) ved dyrkingsprøver.

Der er forskellige krav til lægemidler, alt efter hvordan de administreres. Kravene ifølge Ph.Eur. for lægemidler til rektal brug (som ikke er mærket som sterile), er at de maks. må indeholde 1000 CFU/ml (eller CFU/g) TAMC og 100 CFU/ml (eller CFU/g) TYMC, hvor total aerobic microbial count (TAMC) and the total combined yeasts/moulds count (TYMC) (sakset fra Ph.Eur). Der kan for præparater hvor effekten afhænger af indholdet (eller fraværet) af visse mikroorgansimer desuden være særlige krav.

Der er således andre krav til lægemidler på tabletform til oral brug, bl.a. et fravær af E. coli baktier. Desuden er der et lavere tilladt indhold af CFUs, men der er altså ikke samme krav om sterilitet, som der er ved præparter beregnet til parenteral brug.

Jeg fandt det i øvrigt i afsnit 5.1.4. Microbiological quality of non-sterile pharmaceutical preparations and substances for pharmaceutical use, hvis det har nogen interesse.

Det sidste jeg skriver er såmænd bare baseret på almindelig sund fornuft - nemlig at hvis der ikke direkte står noget er sterilt, så kan man altså ikke forvente det er det. Omvendt har hun ikke direkte sagt om der stod det eller ej, derfor min lidt kryptiske tilgang.

Junior medlem
Brugeravatar

Endymion skrev:
Omvendt har hun ikke direkte sagt om der stod det eller ej, derfor min lidt kryptiske tilgang.

Først skal det lige siges at jeg selv ikke har noget imod at I diskuterer dette i denne tråd. :) Det kan være at en mod/admin synes diskussionen skal slettes pga. off-topic-reglen (eller separeres ud i en anden tråd), og det er fint - men for min skyld kan I godt fortsætte. ;)

For at svare på det citerede, har jeg tjekket æsken, og der står hverken det ene eller det andet om sterilitet/renhed.

Mht. fyldestoffer er de eneste ingredienser 300 mg hårdfedt og så morfinhydrochloriden - ikke sulfat, som jeg skrev tidligere ved en fejltagelse... For mange oxy'er dér, tror jeg... :lol:
Der er altså ingen fyldestoffer, virkemidler eller behandlingsmidler, og der står ikke noget om, hvad der er brugt til behandling af sup'erne. Det er nogle speciel-fremstillede suppositorier der ser ret så "hjemmelavede ud", og som bliver bestilt og derefter fremstillet på et apotek i Jylland - de bliver special-lavet pga. dosis (eller... det mener jeg at min læge sagde var grunden), men det har vel ingen effekt på sterilitet eller mangel på samme. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]