Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
groza skrev:
..i doser på et eller andet sted imellem 25 og 100 mg ad gangen.

Hvor stor virkning følte du ved de doser? :)

En mærkbar behagelig virkning uden nogen som helst form for bivirkninger (lidt euforisk, en smule træt, og temmelig afslappet) :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Altså ingen kløe, kvalme, nedsat motorik eller "svimmelhed"? Hvor kraftig muskelafslapning og eufori følte du modsat en 200-300mg's tur? :)

Medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
Altså ingen kløe, kvalme, nedsat motorik eller "svimmelhed"? Hvor kraftig muskelafslapning og eufori følte du modsat en 200-300mg's tur? :)

Nej, hverken kvalme, kløe eller motoriske problemer. Har aldrig taget 200mg, min højeste dosis har nok været 150mg (ca. 50ml ekstrakt). Der oplevede jeg lidt kvalme og svimmelhed.
Jeg vil tro at for mig lægger ideel dosis omkring 20-25 ml ekstrakt. Har også taget det mod ondt i ryggen i kombination med NSAIDer, det virker meget godt i 2-3 timer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jamen det lyder da meget fornuftigt! :) Har godt nok været lidt skeptisk over om der var klar mærkbar virkning ved 25-50mg, når jeg har lavet ekstrakt, så er da glad for at have læst din erfaring :)

Medlem
Brugeravatar

Det skal tilføjes at enhver form for regelmæssig brug hurtigt kræver øget dosis pga. tolerance - og det virker som om man hurtigere bliver tolerant over for den euforiserende virkning end den sløvende virkning :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
Damit. Jeg var på apoteket idag for at købe kodimagnyler. Blev meddelt de IKKE laver dem normale mere. Altså man kan kun få ikke- stoppene. Kan det passe? Kan nogen bekræfte det?

Medlem
Brugeravatar

Det er ikke så lang tid siden at jeg købte nogle på et apotek i Brøndby.
Et andet sted, jeg spurgte til dem, havde de dem ikke men kunne sagtens bestille dem hjem.

Hvis du ikke skal lamme alt for hårdt så kan du sagtens bruge de ikke stoppende (husk at bruge mere syre) fordi ved doser, der svarer til 5-10 piller mærker man lidt eller intet til afføringsmidlet.

Junior medlem

Jeg fandt lige en side, hvor der stod forklaret en koldtvandsekstraktion og hvordan man derefter bare kunne fordampe vandet og ikke skade kodeinen, hvis bare man holdt temperaturen på under 60 grader C (ved lav temperatur i ovnen eller ved bare at lade det stå nogle døgn).

Ville det fungere ved denne type af ekstraktion?

Medlem
Brugeravatar

Du ville ende med lidt kodein og en masse citrnonsyre og lidt af div. citrater... men jo, principielt burde det kunne lade sig gøre at tørre det.
Synes dog at væsken er nemmere at dosere - medmindre du havde tænkt dig at veje resultatet af din ekstraktion og komme passende doser i gelatinekapsler el. lign.?

Junior medlem

groza skrev:
Du ville ende med lidt kodein og en masse citrnonsyre og lidt af div. citrater... men jo, principielt burde det kunne lade sig gøre at tørre det.
Synes dog at væsken er nemmere at dosere - medmindre du havde tænkt dig at veje resultatet af din ekstraktion og komme passende doser i gelatinekapsler el. lign.?

Hvorfor ville jeg ende med mindre kodein? Citronsyre og div. citrater er der vel i forvejen i væsken, så det er jo ikke noget større problem.

Angående dosering, så havde jeg ikke lige overvejet det på den måde, da jeg ind til videre kun har lavet ekstraktioner til en dosis ad gangen. Du har jo selvfølgelig ret og så må man jo skulle veje det for at dosere korrekt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg sagde ikke "mindre". Jeg sagde "lidt". Det er mængdeforholdene, jeg tænkte på :D

Junior medlem

Okay, klart nok. :D

Så betyder det jo ikke rigtig noget om man fordamper vandet, andet end at væsken måske nok er nemmere at dosere.

Skal man så ud i noget med syre/base ekstraktion for at få fjernet citronsyren fra væsker / pulveret?

Medlem
Brugeravatar

Det er nok nemmest at lave A/B ekstraktion fra den allerede filtrerede væske.
Er det fordi du vil indgå mavegener ved indtagelse af større doser, end hvad man ville tage mod smerter?

En ting, jeg har overvejet, er at tilsætte kalcineret soda til ekstraktet (meget lidt ad gangen ellers bruser det over) indtil pH bliver ca. 5, lade stå i nogle dage og så filtrere. Evt. gentage filtreringen nogle dage senere.
På den måde burde man få mindre syre, som kan genere maven, men jeg ved ikke om mængden of opløst natriumcitrat ville være stor nok til at give nogle gener.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvorfor vil i af med citrationerne? Hvis i neutralisere jeres drik inden indtagelse, er den ikke lige så hård mod maven.

Hvis i vil af med citrationerne kan i hæve pH til 10-11 stykker med en lav opløsning af NaOH(max 4-5%) og høste krystallerne. Men i står stadig med samme problem.. det i udfælder er ikke kun kodein men også magnesiumhydroxid.

resterne af ASA'en og Natriumcitraten vil forblive i opløsningen.

Medlem
Brugeravatar

Er Mg-citratets opløselighed egentlig ikke pH-afhængig?
Og undskyld hvis spørgsmålet virker helt ignorant, det er ikke min mening at provokere nogens kemi-intelligens...

Mht. neutralisering: Hvis man nu rammer pH omkring 5-6 stykker burde det være så godt som neutralt mod maven?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

5-6 vil være mere basisk end mavesyre, men det vil ikke være noget problem.
Hvis det skal være neutralt mod maven, så hold opløsningen der hvor den er.

Titel: Måling af pH
Medlem
Brugeravatar

Det her er nok almen viden for kemi-nørderne, men i HRs navn lad mig lige skrive det alligevel.

Det er, som mange har bemærket, uhyre vigtigt at opløsningens pH ikke er alt for høj af hensyn til risikoen for livstruende forgiftning!
Den nemmeste måde for en alm. (mis)bruger at kontrollere pH er nok ved brug af universalindikator papir, som bl.a. kan købes (bestilles) på apoteket.
Køb det papir, der kan bruges fra pH 1 til 11.

Nu til det mindre åbenlyse: når man måler på bufferopløsninger, som det er tilfældet i denne ekstraktionsmetode, kan det tage lidt tid før papiret er færdig med at ændre farve. Derfor enbefaler jeg at man bruger flg. metode til bestemmelse af pH:
1) læg et lille stykke (ca. 1 cm) indikatorpapir på en hvid porcelænstalerken. Evt. kan en hvid vask eller toiletkumme også bruges
2) udtag lidt væske fra blandingen, brug evt. et sugerør som improviseret pipette (ved at lukke af med fingeren efter at stikke den ned i væsken)
3) læg en til to dråber af væsken på indikatorpapiret
4) lad ligge i 3-5 minutter og aflæs farven

Titel: Bundfald
Medlem
Brugeravatar

Ekstraktion foretaget med de ikke-stoppende KMer filtreret til rimelig klar væske er brugt som udgangspunkt. pH lidt under 3.

Jeg var interesseret i at finde en pH-værdi, hvor væsken er nem at indtage, dvs. ikke smager for surt eller for basisk og fandt at pH på ca. 4.5 virker optimal for mig.

Jeg brugte kalcineret soda til at neutralisere noget af syren. Da sodaen blev opløst og var færdig med at lave brus var opløsningen rimelig klar... men i løbet af dagen blev den mere og mere støvet og uklar og der begyndte at udfældes noget.
Det mystiske er, at jeg filtrerede opløsningen og fik en klar væske, som så med tiden igen blev uklar og begyndte at udfælde støv.

Den eneste logiske forklaring, jeg kan komme med, er at det stof, er en svagt opløselig salt. Når man fjerner noget af bundfaldet vil der udfældes mere af samme salt indtil ligevægten, der er givet ved dens opløselighedskvotient, indstiller sig på ny. Dvs. jeg kan filtrere fra nu af og til verdens ende, og der vil blive ved med at udfældes noget, bare mindre...?

Er der nogen, der ved, hvad der bliver udfældet? Er det en af natrium citraterne? Eller noget, der kommer fra pillerne?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ved betragtning af syre-/basestyrkerne for hhv. citrat og carbonat og tilstedeværelse af "metal"ioner i suppen, så kunne der jo godt være dannet noget natriumdihydrogencitrat, calciumcarbonat og calciumbicarbonat samt flere af de korresponderende muligheder. Jeg ved det ikke, men vurderer det til at være sandsynligt.
Nødvendigvis ikke i særlige store koncentrationer, men alm. kridt aka calciumcarbonat er jo pænt tungtopløseligt...lidt mindre ved pH 4.5, men det er jo stadig tilstede som fast stof jævnfør syrestyrkerne. Er det carbonatsalte, så bliver de jo opløst igen ved at sænke pH - prøv det! ;)

Et helt andet spørgsmål:
Har nogle forsøgt sig med yderligere udfældning af ASA med f.eks. saltsyre ved pH let´s say 1-2 stykker, for derefter at hæve pH igen efter filtrering?
Bliver der udfældet yderligere mængder af signifikant betydning?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har forsøgt at tilsætte 33% saltsyre til min opløsning mens jeg kiggede efter spor, der tydede på at der var noget, der blev udfældet... lad mig sige sådan: hvis der blev udfældet noget, var det ikke til at se med det blotte øje.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]