Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
HrKnudsen skrev:
Kimmo69 skrev:
Mener at have læst at for at opnå optimal effekt, skal det op over et vist antal grader for at blive omdannet til form der er egnet til optagelse fra tarmen. Og det passer også meget godt med at jeg indtog 1,5 gram hash i guldkakao uden at det havde kogt, men bare fået lov til at smelte i smørret ved lav varme, og jeg blev næsten ikke skæv.

Der tager du fejl. Det skal absolut ikke koge. Hvis du kommer til at koge hashen i smøret, forsvinder ikke bare smøren, men også THC'en i hashen.
Og du må have lavet en fejl da du lavede guldkakao, hvis at du selv indtog 1,5 g hash oral, uden at kunne mærke det.

Jeg har prøvet at lave popcorn med tjald! Varme olie, hash i og så popcorn. Vi blev (for) knokkel skæve 2 mand! Så det kan ikke være meget af det gode der forsvinder ved varme?
Ellers prøv dig da frem. Det koster jo ikke alverden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Gangofgin skrev:
Hvor meget betyder det for virkningen, at der tilføres varme? Jeg tænker, hvis nu man bare vil gøre det rigtig hurtigt og sluger en klump smør med en klump hash - nej, det er ikke særlig lækkert, men virker det? :)

Ikke særlig godt, THC'en skal have lov til at binde sig til fedtet i smørret i først, så du kommer ikke uden om at skulle varme det op.

Medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Gangofgin skrev:
Hvor meget betyder det for virkningen, at der tilføres varme? Jeg tænker, hvis nu man bare vil gøre det rigtig hurtigt og sluger en klump smør med en klump hash - nej, det er ikke særlig lækkert, men virker det? :)

Ikke særlig godt, THC'en skal have lov til at binde sig til fedtet i smørret i først, så du kommer ikke uden om at skulle varme det op.

Så kan man jo bare lave en stor mængde man har til at stå, og hapse en mundfuld hvis det skal gå stærkt :p

Junior medlem

Geografisk sted: I en kæmpe Hamp plante
Kom lige til at tænke... Kan man ikke varme sirup op også blande noget tjald deri? Hvorefter man kommer det på sine pandekager :D Man kan self og bare komme smørret på pandekager men sirup smager lidt bedre :b Men kan man det ? Eller er der for lidt fedt eller hvad i sirup?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ollebabz skrev:
Kom lige til at tænke... Kan man ikke varme sirup op også blande noget tjald deri? Hvorefter man kommer det på sine pandekager :D Man kan self og bare komme smørret på pandekager men sirup smager lidt bedre :b Men kan man det ? Eller er der for lidt fedt eller hvad i sirup?

Der er ikke nok fedt, sirup er ikke andet end sukker.
Men hvad med at lave en omgang kakaosmør?
Lækkert, (u)sundt og nommy!

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker i flødekarameller. Varme hash i smør, fløde og sukker i køle ned til at arbejde med og skære ud u 4kanter i afmålte størrelser/styrker.

MARLOVES guldkarameller :rocking:

250 gram sukker
2 1/2 dl piskefløde
1 stang vanillekorn (kan undværes)
25 gram smør
1 knsp salt

Smelt sukkeret i en gryde og lad det blive gyldent. Jo mørkere jo kraftigere smag. Smelt evt. kun det halve af sukkeret og tilsæt resten efter fløden. Det giver en endnu mildere smag.

Tilsæt smørret og rør det godt ud i sukkeret.

Hæld langsomt fløden i, så sukkeret ikke størkner

Lad det koge ca. 10 minutter.

Tilsæt vanille og salt.

Kog indtil boblerne begynder at hænge sammen og massen bliver tydeligt grødet i konsistensen.

Hvis du har et stegetermometer så brug det. Ved 125 grader bliver karamellerne bløde og fudge agtige og ved 130 grader bliver de relativt hårde. Jeg foretrøkker de bløde. De er også nemmere at skære ud til sidst.

Hæld massen ud i på en olieret plade eller form hvor de kan køle af.

Det skal være så koldt at du kan skære dem uden at karamellerne klistrer sammen igen med det samme. Men venter du for længe bliver de for hårde.

Skær ud i firkanter i karamel størrelse.

Klistrer de for meget kan du dække dem med lidt flormelis.

Det er det de unge vil ha :peace:

MUMS

Medlem

HUSK at THC skal decarboxyleres før det bliver maksimalt aktivt, så det skal enten op over 106 grader celcius i kort tid, eller en lavere temperatur i længere tid, før det opnår sin optimale virkning. Så det er ikke helt nok bare lige at varme til smørret og hashen smelter og så bruge det... (tror jeg)

Medlem
Brugeravatar

Kimmo69 skrev:
HUSK at THC skal decarboxyleres før det bliver maksimalt aktivt, så det skal enten op over 106 grader celcius i kort tid, eller en lavere temperatur i længere tid, før det opnår sin optimale virkning. Så det er ikke helt nok bare lige at varme til smørret og hashen smelter og så bruge det... (tror jeg)

Koger smørret, som det jo gør til de ca. 20% væske er kogt ind har du præcis 100 gr celcius ved jordens overflade ved gennemsnitligt lufttryg!. Steger det ryger du over, ryger det er du over 200 gr. hvilket nok ikke er godt! Man må føle/prøve sig frem :D
Jeg laver en portion næste uge, da jeg er stoppet med at ryge og ikke vil udfordre skæbnen lige nu. Jeg Skal nok berette her om projekt!

Junior medlem

Jeg tænker i flødekarameller. Varme hash i smør, fløde og sukker i køle ned til at arbejde med og skære ud u 4kanter i afmålte størrelser/styrker.

MARLOVES guldkarameller :rocking:

250 gram sukker
2 1/2 dl piskefløde
1 stang vanillekorn (kan undværes)
25 gram smør
1 knsp salt

Smelt sukkeret i en gryde og lad det blive gyldent. Jo mørkere jo kraftigere smag. Smelt evt. kun det halve af sukkeret og tilsæt resten efter fløden. Det giver en endnu mildere smag.

Tilsæt smørret og rør det godt ud i sukkeret.

Hæld langsomt fløden i, så sukkeret ikke størkner

Lad det koge ca. 10 minutter.

Tilsæt vanille og salt.

Kog indtil boblerne begynder at hænge sammen og massen bliver tydeligt grødet i konsistensen.

Hvis du har et stegetermometer så brug det. Ved 125 grader bliver karamellerne bløde og fudge agtige og ved 130 grader bliver de relativt hårde. Jeg foretrøkker de bløde. De er også nemmere at skære ud til sidst.

Hæld massen ud i på en olieret plade eller form hvor de kan køle af.

Det skal være så koldt at du kan skære dem uden at karamellerne klistrer sammen igen med det samme. Men venter du for længe bliver de for hårde.

Skær ud i firkanter i karamel størrelse.

Klistrer de for meget kan du dække dem med lidt flormelis.

Det er det de unge vil ha :peace:

MUMS

Tak for opskriften! :) Jeg ahr dog en enkelt bekymring, da jeg har læst at sukker forringer effekten af hash. og i dette tilfælde vil der jo være en høj sukekrprocen. Har du selv lavet karamellerne med hash i, og det virkede ?

Vh. Leise

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]