Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 12:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Tak Jago, nu er de tørret og de to i midten du har markeret er er også markant mørkere, men den til venstre ligner de andre gyldenbrune, tak for hjælpen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jago skrev:
frederikfradk, den/de du har uploadet billeder af er ihvertflad rigtig(e) :)

hvad gør dig så sikker, jeg synes ikke den ligner SN overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jago du er vist blevet lidt forvirret :)

DopeHead havde heldet med sig og frederikfradk har fundet de forkerte :)

God aften til alle.- Og hvor er Flimmer blevet af?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Halugenlampe skrev:
Jago skrev:
frederikfradk, den/de du har uploadet billeder af er ihvertflad rigtig(e) :)

hvad gør dig så sikker, jeg synes ikke den ligner SN overhovedet.

Kan selvfølgelig ikke sige det med 100% sikkerhed, men har de sidste par år fundet et par tusind og den der ville jeg skyde til en af de rigtige.

Junior medlem

Her i går læste jeg noget om spids nøgenhat, som jeg enig ikke viste kunne bruges som et drug.
Jeg blev en smule intresseret i at se om jeg kan jeg finde nogle af dem, så jeg tog hunden med ned i skoven hvor jeg vidste at der er en lille fugtig mark med mange svampe.
Jeg finder så en svamp der med min helt uprofessionelle mening godt kan ligne en nøgenhat en smule.
Jeg tog et par pics med min mobil, desværre vil den ikke rigtigt fokusere på svampen med håber stadig man kan se det lidt.
Er det ikke en nøgenhat kunne det være fedt hvis der er nogle som har en ide om hvad det ellers kan være :D
På forhånd tak

Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

@Nugga, kan sige så meget som at det ikke er Spids Nøgenhat :) Ved desværre ikke hvilken svamp det er :)

Junior medlem

Okay tak, så må jeg på jagt igen :D

Medlem
Brugeravatar

Ja, tag eventuelt at print nogle billeder ud af Spids Nøgenhat så du kan bruge det som reference når du er ude og lede :) og et velkommen til Psychedelia skulle vel også være på plads :D hehe

Junior medlem

Hey all!

Gik forbi en græsplæne igår og havde Spids Nøgenhatte i tankerne da jeg pludselig opdagede nogle meget lignende - lige foran blindeinstituttet, hvilket morede mig lidt.

Anyways, jeg er rimelig noob, lige oprettet profil herinde og har aldrig selv plukket eller spist svampe. Med undtagelse at trøfler dog.
Men ja - jeg fandt disse, ved dog ikke helt om de er spidse nok;

(og det var så her jeg prøvede at indsætte et billede da jeg opdagede at jeg ikke ved hvordan når man ikke har et link til dem! /når de ligger på ens computer.. der er jo intet i egenskaber man kan kopiere? :/ Jo tak føler mig dum nu.)

Anyways, de er små, som i 1-2 cm i diameter i 'hatten', lange tynde stilke på ca 2 mm i bredde og 4-8 cm i længde (lyder jo alt sammen meget lovende) men de er ikke så spidse som jeg kunne ønske dem.. ellers hvide/lysebrune, jo mere 'modne' jo mørkere, grænsende til sorte. mørkenbrune lameller. Lugter umiskendeligt at Psylocybe Tampanensis/trøfler, men de fleste svampe ligter vel ens.

Someone, teach me how to add pics!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arkimedes22: http://www.photobucket.com er den side jeg bruger til at ligge mine billeder op på. Fungerer lidt som en harddisk på nettet. opret en profil (hvilket er nemt) og så ser du med det samme en side hvor du kan vælge billeder fra din computer.

I din post indsætter du det link der bliver vist under billedet. Der står f.eks http osv., men her vælger du "URL". Bare tryk på det link der står i boksen så er det auto-kopieret. Det sætter du ind i din post, skriv gerne før og efter linket :)

Medlem

du oploader billeder herinde http://imageshack.us/ også sender du bare et link også er den fikset

Junior medlem

Visual Mind skrev:
Arkimedes22: http://www.photobucket.com er den side jeg bruger til at ligge mine billeder op på. Fungerer lidt som en harddisk på nettet. opret en profil (hvilket er nemt) og så ser du med det samme en side hvor du kan vælge billeder fra din computer.

I din post indsætter du det link der bliver vist under billedet. Der står f.eks http osv., men her vælger du "URL". Bare tryk på det link der står i boksen så er det auto-kopieret. Det sætter du ind i din post, skriv gerne før og efter linket :)

Hey leder faktisk efter en harddisk på nettet.. kan man også dele musik osv med folk derinde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det kan du godt, men det hører til et andet forum end lige dette ;)

Søg lidt her på siden så skulle du gerne finde en guide der er skrevet herinde et sted ret hurtigt, som kan tage dig hele vejen.

Mht "harddisk", eller online lagerplads med et fint ord så tjek http://www.dropbox.com - det er en mega fed tjeneste og 100% gratis (ikke for at gøre reklame). Der kan du læse mere.

Sorry for off-topic, men så det som nødvendigt.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa og velkommen til :)

For at lægge et billede til skal du ind på en hjemmeside hvor man kan uploade billeder, ligesom "http://www.imageshack.us/", eller "http://www.myupload.dk".

Der skal du trykke på knappen browse/gennemse, og så lede efter det billede du vil have uploadet :) Derefter tryk Upload.

Inde på imageshack.us efter du har uploadet billedet kommer denne skærm. Der skal du bruge linket markeret ved den røde ring,

Billede

For at vise billeder inde på tråden ligesom det ovenstående billede, skal du bare skrive linket, og skrive: [img]og[/img] bagved. Altså [img]www.billede.dk[/img ] (uden de mange mellemrum her til sidst)

Håber ikke det var alt for uforståeligt skrevet :D

Junior medlem

Arkimedes22 skrev:
Hey all!

Gik forbi en græsplæne igår og havde Spids Nøgenhatte i tankerne da jeg pludselig opdagede nogle meget lignende - lige foran blindeinstituttet, hvilket morede mig lidt.

Anyways, jeg er rimelig noob, lige oprettet profil herinde og har aldrig selv plukket eller spist svampe. Med undtagelse at trøfler dog.

(og det var så her jeg prøvede at indsætte et billede da jeg opdagede at jeg ikke ved hvordan når man ikke har et link til dem! /når de ligger på ens computer.. der er jo intet i egenskaber man kan kopiere? :/ Jo tak føler mig dum nu.)

Anyways, de er små, som i 1-2 cm i diameter i 'hatten', lange tynde stilke på ca 2 mm i bredde og 4-8 cm i længde (lyder jo alt sammen meget lovende) men de er ikke så spidse som jeg kunne ønske dem.. ellers hvide/lysebrune, jo mere 'modne' jo mørkere, grænsende til sorte. mørkenbrune lameller. Lugter umiskendeligt at Psylocybe Tampanensis/trøfler, men de fleste svampe ligter vel ens.

Finally got it!
Billede
Billede

Junior medlem

Arkimedes22 skrev:
Arkimedes22 skrev:
Hey all!

Finally got it!
Billede
Billede

Troede jeg.. hvorfor dælen vil de ikke vises?!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Gentlemen! Er dette spids nøgenhat?

[hsimg]http://i51.tinypic.com/2qjdoqt.jpg[/hsimg]

Tak

Edit: Aarhg, er det [hsimg] der ikke virker?
Edit 2: Vi prøver igen:)

Medlem

radresistance: jeg vil sige det ikke er

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RedResistance: Nej det er vist ikke SN. Er lidt i tvivl med nummer 2 fra højre, men kan ikke helt bedømme ud fra billedet. Hvis du kan uploade et billede af den hvor vi bedre kan se, så kan det siges bedre.

Hvordan ser lammelerne ud?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Note to self; Næste gang jeg skal på svampejagt, så skal jeg sprede dem alle ud på en avis MED DET SAMME, og ikke lade dem stå natten over i æsken jeg havde samlet dem i. Der kravler hvide larver rundt over det hele og mæsker sig i dem. De ser ud som om de rigtig hygger sig. Magen til frækhed skal man lede længe efter!

Men tak for hjælpen boys. Så er det op på hesten igen... Btw, hvis der er nogle der har problemer med at finde rød fluesvamp så er det bare at tage et smut til nationalpark thy. Jeg faldt bogstaveligt talt over dem på min løbetur igår :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]