Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Denmark, KBH
Hej Allesammen!
En ting jeg meget gerne ville prøve er en Deprivations Tank, derfor ville jeg høre om der er nogle som kender steder i Danmark, [Helst her på sjælland] hvor man kan prøve en tur i sådan en.

En deprivations tank er en tank [ja logisk], som er fyldt med salt vand, for at give en oplevelse af anti tyngekraft, og den rigtige temperatur så man ikke føler varme eller kulde, den har lukket for alle omgivelser, så der er helt mørkt, og samtidig ingen lyd. På den måde lukker man af fra de fysiske sanser, og giver frit løb for alt andet.

Har ikke taget stoffer i et lang stykke tid og har nu heller ikke tænkt mig at begynde forløbigt, men gud hvor jeg savner det.

Jeg ser derfor dette som et alternativ, som er relativt ufarligt. Samtidig ville det også være en hjælp at få mere styr på mig selv, og blive mere afslappet. At få en naturlig sanse oplevelse må nok være noget af det bedste man kan, medmindre man tager den lange vej og lære meditation.

Her er et link til den person som gerne vil vide mere: http://www.floattank.com/what.html

Mhv. Nicho.
Hygge til jer alle!

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Nicho ]

Junior medlem

Det lyder rigtig fedt!, lykke til

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
De har en isolations-tank (som det hedder på dansk) oppe i det yoga-center der ligger lige højre efter Kultorvet på Købmagergade når du kommer oppe fra Nørreport Station..jeg kan sgu ikke lige huske hvad det hedder. Men de har altså en.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg henviser til den samme som Dankdawg gør :) Kan heller ikke huske hvad den hedder, men den ligger mellem Kultorvet og Rundetårn :) Lige efter et kinesisk spisested mener jeg...:)

Desuden er sådan en isolationstank ganske spændende. Som sagt, så flyder man i saltvand, og får ingen sanseindtryk overhovedet. Normalt ligger man der 30 - 60 minutter, men ligger man det mellem 60 - 120 minutter begynder man at hallucinere. Ligger man der i ca to døgn, så slukker hjernen og man dør.

Så bed til, de ikke glemmer dig i mere end et par timer...;)

- Rylle :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Rylle>
Har aldrig hoert at man kunne doe derinde efter så kort tid. Er der nogle gaet på om det er pga de manglende sanseindtryk, kunne det have noget at goere med at saltvandet suger vaeske ud af ens krop, så en form for dehydrering og udsultning??

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg kan anbefale John Lillys to selvbiografier for info om isolationstanke, og hvad der sker når man tager heroiske doser LSD og ketamin i sådan en tank.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Shit mand, det ville jeg gerne prøve! Nogle der har en ide om prisen på sådan en tur, inde i det der yoga-center?

Medlem

Geografisk sted: Denmark, KBH
Mange Tak!
Jeg vil tage et visit der ind..

Så vidt jeg ved har det ikke noget med tid at gøre, om man hallucinere eller ej, det kommer an på om man kan lade være med at tænke og slappe helt af.

I en bog jeg læste [godt nok rent fiction], var der en lille pige som næsten opvoksede i sådan en tank, og hun var derinde op til en uge ad gangen, hvor hun fik mad og vand igennem en slange som gik ind i hendes krop. Hun overlevede men hun var ikke helt normal..

EDIT: PS: Der er noget omkring det med manglende sanse indtryk, for jeg fik afvide af min øjelæge at hvis man ikke bruger sit ene øje [fx ved skeling] så vil det til sidst blive lukket ned af kroppen automatisk, det kunne være det også galt i andre sammenhænge.

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Nicho ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det så jeg engang i et Simpsonsafsnit!
Kom lige til at tænke på om der er nogend er ved om der er sådan en tank i Nordjylland?
Min far er nemlig blevet newage og tror hellere han vil i sådan en tank end at få en omgang syre...

Kunne jo være en ganske fed gave!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]