Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DXM 3 Plateau
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ja, så er jeg på den igen. Jeg skrev et indlæg i august om hjælpe til DXM eftersom jeg fik nogen virkelig lange bivirkninger om blev frarådet at gøre det igen. Men ung, naiv og lettere nysgerrig valgte jeg selvfølgelig at prøve igen, hvor dette gik fint. Nu er jeg så kommet til det stadie at jeg godt kunne tænke mig at løfte mit trip lidt højre op - altså prøve at nå 3 Plateau.

Om mig:
Pige ca de 62kg
"Normal" dose for en hyggelig aften med hallucinationer ligger på 280-300mg højst dose indtaget var 330mg, det er kun syn-hallucinationer normalt minus lige første gang, der var der også en en del hørehallucinationer (lyde som musik der kørte konstant.) Har aldrig fået et dårligt dårligt trip, når jeg bliver træt og gerne vil have det til at stoppe (efter 6timer) tager det en lidt grum drejning til mørkefarver skyggerne kan blive mere påtrængende men ikke noget vildt slemt. Normalt er det meget fredfyldt og smukt især første gang jeg prøvede. Tror lidt jeg leder efter den følelses igen.

Har læst lidt på det og kan det virkelig passe jeg skal op og have 440mg for at nå 3 Plateau? Virker som noget af en opstigning for mig, og hvis dette er tilfældet, ville det være bedre måske lige at tage 370-390mg den her gang og lære af den erfaring eller kan jeg godt kaste mig ud i det andet?

Bruger forresten nogen tyske dexofaner der står 30mg uden på pakken men når man læser tættere efter står der 22mg ren dexofan.

Ved godt der er mange andre "cool" stoffer jeg kunne prøve men synes virkelig at DXM-trippet gør noget helt specielt for mig. Så håber folk vil forholde sig til dette, og dele ud af erfaring:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke lige helt skarp i plateau-inddelingen, men jeg synes ikke 440mg lyder helt langt ude højt. Jeg plejede at tage omkring og lidt over 600mg da jeg legede med dexofaner, og jeg har ikke haft nogen negative bivirkninger, udover nogle sindssyge trips :) Dermed ikke sagt andre ikke kan får det!

Men det kan altid betale sig at være forsigtig med stoffer, så det er da en god idé du selv er inde på med først at prøve en dosis under de 440. Hvis du har tid og piller nok, så arbejd dig stille op.

Måske kan du skrive det af der står på pakken, det lyder mærkeligt med "22 mg ren dexofan".

Insane psychedelia user!

Narko-Wiki skrev:
Doseguide

DXM-trippet er ikke lineært; i stedet er det bygget op af fire plateauer. Som med mange andre stoffer er doseringen afhængig af din egen kropsvægt; derfor angives dosering i mg/kg kropsvægt. Mange brugere føler, at 1. og 2. plateau er nok for dem - det er de "nemmeste" plateauer at håndtere med den største rekreative værdi; Plateau 3 og 4 er langt mere religiøse og dybe i deres udtryk. En grov plateau-fortegnelse er:

Plateau Dose

* Første: 1.5 - 2.5 mg/kg
* Andet: 2.5 - 7 mg/kg
* Tredje: 7.5 - 15 mg/kg
* Fjerde: 15+ mg/kg

Det vil derfor tage 300 mg for at få en 60 kg tung person til at opleve et midt-andet plateau trip.

* Daglig indtagelse: Her må igen advares mod hyppig indtagelse. Dette er meget farligt! Det er vitalt at du øjeblikkelig stopper med at bruge DXM hvis du bruger det på et dagligt basis. Regelmæssig, (ugentlig el. evt. daglig) indtagelse af DXM kan medføre Serotonin Syndrom med Rhabdomyolysis til følge. Basalt set har Rhabdomyolysis den effekt at muskelvævet nedbrydes, cellerne lækker og muskel-celle-dele forgifter dit blod. Coma og død til følge.

ADVARSEL: Nogle personer er født med en svækket udgave af omsættelsesenzymet CYP2D6, der omsætter DXM. Start derfor altid med en lille førsteplateau-dosis, første gang du tager DXM.

Jeg er kommet frem til at din dosis for et plateau 3 trip skal ligge på mellem 465-930mg.

Dedikeret medlem

DXM Dosage Calculator mener også at dosen bør ligge mellem 465-930mg, og der anbefales 582mg, så det lyder ikke helt skævt, Fjas.

Men jeg synes at det lyder som den helt rigtige tilgang, at være forsigtig med dosis-forøgelsen, FrkFin.

For øvrigt godt at høre, at du kom ud af din lange DXM "hangover" - men pas nu på alligevel, ikke? :)

Medlem
Brugeravatar

Ihhhhh Nu fik jeg slet ikke set I skrev igår, så valgte bare tage 17 det svare så til 374mg
Det er de der tyske Hustenstiller" Dextromethorphanhydrobromid 1 H20 30mg" står der på pakken, men et andet sted står der (gætter jeg på), på tysk 22mg dexofan. så det jeg har regnet ud fra. Ellers har jeg jo lige taget en dosis på 510mg! Håber jeg ikke...

Prøver at være lidt ansvarlig alligevel jo, men jeg er stort set altid påvirket dagen efter, sådan euforisk i kroppen, musik fremprovokere det meget. Men slet slet ikke som første gange, tror måske det var en sammen blandingen af en virus på balancenerven og så det med jeg ikke havde forberedt mig godt nok. Jeg for normalt ikke "tømmermænd" hvis blot jeg for et par timers søvn. Så tror det tog mig lidt på sengen så at sige...

Men jeg tror også jeg langsomt øger den, hvor lang tid skal der går mellem hvert trip? Hvis jeg vil op og ramme et af de dybere? De små lalle-fulde-små-hallu-trip kan man vel i teorien tage 1 gang om ugen? Men hvis man skal have et stort er det så bedst ikke at have taget 3-4uger op til og så en stor dose eller ville ryste kroppen for meget?

Dedikeret medlem

Det skyldes sandsynligvis, at der er 30mg dextromethorphanhydrobromid i hver pille (altså hydrobromid-saltet af DXM), og dette vejer ~30% mere end dextromethorphan. Derfor de 22mg :)

Medlem
Brugeravatar

Ok tak for det:)

Men kan du svarere på de andre spørgsmål, eller ligger det uden for din viden. Ved godt der er mange som synes DXM trip ikke er fedt, men jeg for vildt meget ud af dem, men ville gerne være få større indsigt/gøre det vildere/ flyde lidt mere sammen. Og har da godt læst lidt om det på nettet, så synes jeg har et lille bagland men måske folk har nogen gode råd med på vejen? Den unge dame her er jo tydeligvis på herrens mark - Nyt land der er opdaget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]