Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 14:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jotung: Der har du ramt rigtigt ;) Der er et par enkle jeg ikke kan se hatten så godt på, men ellers ser de sku i orden ud ;)

utrop: nummer 5 og højst sandsynligt nummer 6 fra venstre er rigtige. Bemærk den måde nummer 5 har en skiftende farve fra brun i bunden af hatten til lys i toppen. De kan selvfølgelig også være helt lyse, som toppen eller mere mørke, som i bunden af hatten :)
Nummer 3 fra venstre er jeg lidt i tvivl om da jeg ikke så godt kan se hatten, men at bedømme ud fra størrelse og den smule af hatten jeg kan se er den vist ikke rigtig.

Tip til alle der poster billeder: Sørg for at man kan se det meste af siden på svampen, så vi også kan se hvordan hatten ser ud :)

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Var lige ude og lure på en mark i nærheden og fandt disse, nogen der kan fortælle om jeg har haft heldet med mig ?
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

PollenRygeren: Jeg ville ikke æde dem :) Et par ligner, men lammelerne er for lyse.
Kig på de billeder unb har postet på side 18: Svampe Jagt anno 2010 aug-dec
Hvis du plukker svampe der er nøjagtig magen til, så er du ikke gået forkert.

Til dig + alle andre: Kan i ikke finde et andet sted at uploade billeder end lige imageshack? Det tager en evighed før billederne at loade selv med 10 m/bit. Ellers nedskalér jeres billeder så de ikke fylder flere hundrede MB(overdrivelse fremmer forståelsen).

Junior medlem

Hej igen, har endnu engang været ude og håber selvfølgelig at der er bid (:

Disse er fundet på en komark:

http://img63.imageshack.us/img63/7889/img1918w.jpg

http://img709.imageshack.us/img709/1485/img1915hi.jpg

@Visual Mind: Undskyld for valget af Imageshack, men det er trods alt det nemmeste :b

Medlem

Geografisk sted: La La Land
hey visual mind, tak for hjælpen, jeg har som fin røg også været ude igen og her fandt jeg en masse forskellige, men stadig ingen der ligner unb's 100%

den øverste række er dem jeg mistænker mest for at være SN

http://www.glowfoto.com/static_image/13 ... 5/glowfoto

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du er ikke i nærheden overhovedet. hvad får dig til at synes den øverste række ligner. det gør de ikke

@finrøg: nitte, og dog er jeg lidt i tvivl om nr. 2 fra venstre på første billede.

Medlem
Brugeravatar

Enig med Halugenlampe :) Nr. 2 fra venstre kunne godt ligne med dutten, og den lidt halv deforme hat. Hvilken farve lameller har den? Eventuelt læg et eller flere billeder ind af den. :)

Dedikeret medlem

Citat:
Eventuelt læg et eller flere billeder ind af den. :)

Er det ikke lidt meget at gøre ud af én svamp? :wink:

Medlem
Brugeravatar

Tjo, det kan du måske have ret i :) Men hvis det så viser sig at være én, så viser det jo at der findes Spids Nøgenhat på den givne mark, og derved kan han tage en runde 2, og eventuelt lede grundigere/længere. Det er altid sjovere at lede på en mark man ved de findes på :P

Medlem

Så har jeg 100 % haft heldet med mig med 5-6 stykker af dagens fangst på 10 min. resten er jeg meget i tvivl om.
http://i53.tinypic.com/2mgjd7b.jpg
http://i51.tinypic.com/5me64w.jpg
http://i56.tinypic.com/10fnhmu.jpg
http://i56.tinypic.com/jfhrvm.jpg
http://i53.tinypic.com/tani1e.jpg
http://i54.tinypic.com/mj08d3.jpg
http://i56.tinypic.com/ms1uro.jpg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, du har fået en 5-6 rigtige ;)
Resten er forkerte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fin Røg: Der er gevinst på nummer 2 fra venstre som Halu også siger. Den helt ude til højre kunne godt snyde men det er vist en gødningshat eller hvad de hedder. Ikke en SN i hvert fald, men tæt på :)

PollenRygeren: Jeg kan godt forstå du har forvekslet dem, da de jo er spidse i hatten men ikke på den rigtige måde.
De ser desuden også alt for forskellige ud til at kunne være 1 slags svamp.

Diamond: på billede 1 ville jeg smide de 3 oppe i venstre hjørne ud, måske på nær nummer 3 fra toppen til venstre. Kan ikke se den tydeligt nok. De andre ser gode nok ud + den du holder på billede 3 (ved ikke om det er en fra billede 1).

Desuden har jeg lagt mærke til at mange svampe der bliver postet, rigtige eller ej, har en meget kort stok. Husk at plukke svampen helt nede i jorden så i får roden med = mere psilocybin per svamp (hvis det selvfølgelig er de rigtige).

Mht billeder generelt, så hvis i stadig vil bruge den host i nu bruger, så tag IMG koden i stedet for og indsætte den mellem i jeres post. Så kan vi se billedet i tråden, hvilket er hurtigere at loade og hurtigere at finde rundt i.

Medlem

Hej igen. Jeg har smidt alle sammen ud, undtagen dem her: http://i53.tinypic.com/2mgjd7b.jpg - den øverste i højre hjørne røg med ud. jeg beholder kun dem som jeg er 100 % sikre på.
Men tusinde tak for tippet med at plukke helt nede ved roden.
Er det rigtigt at man skal spise et par stykker mens man er ude og lede, som skulle gøre det lettere at få øje på svampene? Hvordan kan dette fænomen forklares? og hvor mange svampe skal man spise mens man er ude og lede?
Det billede hvor jeg står og holder en i hånden. den er meget lille syntes jeg. Hvor meget større kan de blive?

Skal nok huske IMG halløj til næste gang. :)

Men hvad? er det her virkelig sn'er? http://i53.tinypic.com/tani1e.jpg

Visual Mind: Jeg ser kun sn'er på billede nr. 1 ? http://i53.tinypic.com/2mgjd7b.jpg (pånær den oppe i højre hjørne)
hvilke 3 snakker du om? :)

De 5-6 stykker jeg er sikker på, er nu lagt til tørre.
Når de er knastører vil jeg jo gerne opbevare dem et sikkert sted, så de kan holde sig. Hvor ville være ideelt? Har hørt de skal opbevares lufttæt, koldt og mørkt? F.eks? I en zipbag? men hvad med koldt? det eneste sted der er koldt hos mig er i køleskabet, og det er ikke muligt, da jeg bor hun mine forældre.

Tak på forehånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede
Dem markeret med rødt ville jeg nok ikke betragte som SN. Den nederste af dem er den jeg er i tvivl om.
Jeg går ud fra at du smed den, markeret med grønt, ud? Men godt at du smider det væk du er i tvivl om og kun beholder det du stoler 100% på er SN. Jeg smider selv nogle enkelte ud når jeg er kommet hjem hvis jeg bliver i tvivl om dem. Ofte dem der ødelagte eller meget tørre i det.

Opbevarring: en zip bag eller tuppaware lignende opbevaringskasser er ideelle. Bare de er lufttætte.
Mht. spot så kan jeg anbefale din ventilationslem/klap som der er i de fleste rum. Og hvis det ikke er for store mængder så kan du sagtens gemme dem der. Smid gerne noget (har glemt ordet) af det som trækker fugt til sig. Ligesom de poser du får med dine nye Nike sko :)

Edit: ovenstående metode at poste et billede på, er desuden hurtigere at indlæse i browseren i forhold til de links vi tit ser fra nogle brugere ;)

Medlem

Jeg vil nu sige at den eneste som ikke ligner sn, er den øverste i det røde felt?
jeg smider lige et billede op af de 3 dér. 2 sek. skal lige tage det og overfører.

Medlem

Billede
Billede

Dem med rød cirken om, dem er jeg lidt i tvivl om nu hvor du siger det.
Kan du/nogle andre be-afkræfte det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ud fra det billede syntes jeg de ser gode nok ud. Jeg ville i hvert fald æde dem og tak for opdateret billede og upload metode :) De 2 nye billeder er desuden også noget lysere og bedre kvali hvilket gjorde jeg ikke kunne bedømme helt præcist på de 3.

God hygge ;)

Medlem

Takken er på min side. Tusinde tak, for det hurtige svar.
Ja, jeg valgte en større opløsning denne gang, plus billedet blev taget med blitz denne gang, det udgjorde en væsentlige kvalitetsforskel!
Det skal lige siges det er min første fangst, jeg ser frem til det første trip i efterårsferien, med min bedste ven. Lige en sidste ting, jeg har ikke sådan en ventilationsklap på mit værelse? Nogle alternativer?

Hvad vil du skyde på de 5-6 svampe vejer når de er tørret?
Go' ryger.

:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm nu hvor vejret slår over i den kolde afdeling så vil udendørs opbevaring nok være en god mulighed. Har ikke selv prøvet det endnu, men hvis du kan finde et udendørs sted hvor de kan være godt skjult og afskærmet så må det være en optimal plan b. Bare husk at sørge for indpakningen, f.eks zip lock poserne, er helt tæt og ikke kan modtage fugt.
Pak evt. ind i et par kaffefiltre og så ned i 2-3 ziplock poser så skulle det kunne gøre det.

Andre der har en god løsning til alternativ opbevaring?

Ud fra størrelsen vil jeg skyde på måske 3 gram som friske/ 0,3g som tørrede, så du skal nok have din ven med så i kan finde flere og nok til et trip hver :) Og da du har fundet dem på så kort tid, så skulle en time på samme spot gerne være rigeligt. Hvis der altså er mange :)

Edit: Husk at læse op på svampetrip, både dig og din ven hvis i ikke allerede har været så fornuftige :)

Held og lykke med fremtidig jagt og efterårs trip. Jeg har også planlagt at hygge mig lidt i den kolde mørke uge :)

Medlem

Okay det må jeg så forsøge. Jeg kan nok godt gemme dem i min have :D Men du kender ikke til tricket hvor man spiser et par stykker friske mens man er ude og lede? Har du nogle erfaringer med dét, eller ved hvor mange/meget man skal spise? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]