Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej derude !

Sagen er den at jeg er gået igang med en omgang piller af navnet "Sertralin Krka". Startede kuren idag, og hele ugen har der været planlagt en tur i byen. Men nu kommer mit spørgsmål så... Er det direkte dumt at drikke sig fuld, når man tager disse piller? tager kun en halv pille om dagen 25 Mg.
Min læge fortalte mig at jeg helst skulle holde mig fra alkohol, men om det var pga pillerne eller om det var min tilstand fik jeg ikke helt fat på.
så hvis nogen har erfaring inden for området ville det være rart at høre fra jer!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Har selv taget SSRI i et halv år mod angst. Man bliver virkelig kanonstiv meget hurtigt, har haft de vildeste blackouts, og man går lynhurtig kold. Er mange gange vågnet i gyder, diskoteker der er blevet låst af. Men jeg har så også en tendens til virkelig at drikke igennem. Er sikker på du sagtens kan drikke moderat, uden nogen som helst forandring.

Hvad får du pillerne imod? Generelt er det bare dumt at drikke ved angst, det har en tendens til at komme tilbage dagen efter mega meget.

Medlem

Jeg får pillerne mod en let deprresion og socialfobi, hvilket i visse situationer resulterer i angst. Kender godt til problemet med druk og angst, men har efterhånden oplevet det en del, og det er begyndt at stilne af efter jeg er stoppet med hashrygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Måske er det en meget god ide at følge lægens anvisning, og lige komme ordenlig igang med behandlingen inden at man begynder at blande diverse andre ting ind i det.

Det er vel ikke verdens undergang at skulle undvære alkohol og andre rusmidler i en periode.

Medlem

Tak for jeres svar. Tror jeg gør klogt i at holde en pause med weekend druk, og komme godt igang med behandlingen som du siger Behindmind. Det er bare svært at holde igen med alt for dårlig selvdisciplin, hvis man samtdig skal sidde hjemme og kukkelure den næste tid.
Jeg synes dog ikke den alkohol jeg indtog i går havde større effekt pga. pillerne. Men efter lidt eftertænksomhed, ville jeg egentlig helst have været foruden den druk tur.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
Repu skrev:
Man bliver virkelig kanonstiv meget hurtigt, har haft de vildeste blackouts, og man går lynhurtig kold. Er mange gange vågnet i gyder, diskoteker der er blevet låst af.

det lyder vildt!

jeg er selv på 200mg ssri om dagen, og jeg bliver nemt fuld af 3-4 øl. så mit råd er nok bare at holde lidt igen med alkohol, og måske bare hyggedrikke en gang imellem.

det aller bedste ville jo være at stoppe med at drikke! men hvorfor skulle man det, når man både bliver hurtigt og billigt fuld? :wink:

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
augustijn skrev:

jeg er selv på 200mg ssri om dagen

Lyder rimelig voldsomt. Hvilket præparat får du?

Medlem

Ja det var da en voldsom dose! får kun 50 mg om dagen (sertralin), og indtil nu har det fungeret fint med druk ture i weekenderne. Bliver hverken mere eller mindre fuld af ssri'en.

Medlem

Har heller aldrig mærket nogen forskel på hvor fuld jeg bliver på eller uden SSRI'er.
Er selv pt. på 40mg Citalopram om dagen, som er en forholdvis høj dosis.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er godt nok mange af jer som er på ssri´er.

Får I tilbudt en form for terapi i forbindelse med jeres medicin, eller udskriver lægerne bare pillerne, og så må I klare jer selv?

Jeg faldt lige over denne side: http://www.psykoweb.dk/fakta/ssri_1.htm
Den kunne I måske have godt af at kigge igennem. Specielt dette link, som er på siden: http://www.youtube.com/watch?v=IcG6J-8OwAo

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
OrangeLenny skrev:
Lyder rimelig voldsomt. Hvilket præparat får du?

jeg får sertralin, mod ocd.

Medlem

Fanny skrev:

Får I tilbudt en form for terapi i forbindelse med jeres medicin, eller udskriver lægerne bare pillerne, og så må I klare jer selv?

Den kunne I måske have godt af at kigge igennem. Specielt dette link, som er på siden: http://www.youtube.com/watch?v=IcG6J-8OwAo

Hilsen Fanny

Ja, jeg får tilbud til "terapi" i forbindelse med min medicin, hvilket min læge anbefalde mig. Men synes bestemt pillerne viker, selvom jeg går imod lægens og psykologens henvisning og behandler mig selv som jeg altid har gjort. Det sværeste er at ændre sine vaner og komme tilbage på det rette spor. Jeg har derfor været nødsaget til at droppe uddannelse og få slappet lidt af, så jeg kan komme til mig selv igen.

Medlem

Fanny skrev:

Hilsen Fanny

Fik tilbudt terapi i form af en række psykolog timer, men psykologen konkluderede hurtigt at min deppresion var stofrelateret og henviste mig til et misbrugscenter og sagde jeg skulle komme tilbage når jeg var ''clean''. Hvilket jeg har tænkt mig at gøre, men er først blevet clean nu her ca et halvt år efter, og har en tid ved psykologen om ca. 3 uger :)

Btw, tak for linket!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
har brugt Sertralin 50mg i 5 dage nu... har drukket 2 flasker vin p.t. ... ingen speciel forandring mht påvirkning... MEN PAS PÅ... IKKE ALLE REAGERER ENS!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]