Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvis nu man har rene kodein-piller, hvor der altså ikke er brug for nogen CWE, kan det så stadig godt betale sig at knuse dém og opløse dem i vand for hurtigere/bedre optagelse?

Og i så fald skal man så bare opløse og drikke det hele, eller kan man bruge en metode til at få filtreret de evt. fyld/binde-stoffer fra, jeg går ud fra der er i den slags piller?

- Silver_Bullet

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
De virker måske en smule hurtigere hvis du opløser dem, men jeg tror ikke det gør den store forskel. Hvorfor vil du filtrere bindemidler osv. fra? Det er typisk cellulosederivater og lignende, som ikke gør det helt store fra eller til ved oral indtagelse.

Medlem
Brugeravatar

Såvidt jeg ved er der ingen praktisk forskel.
Det er stort set kun det, du har i maven inden du tager den, der afgør hvor hurtigt den virker.
Tag pillen som den er, skyl ned med en slurk vand og nyd at du ikke skal smage på kodeinen ;)

Medlem
Brugeravatar

Ja ok, jeg kan godt se der nok ikke er den helt store fidus i at lave opløsning af rene kodeinpiller.

Lidt off-topic:

Jeg har læst mig til rundt omkring at diphenhydramine (Benylan) skulle være en udemærket kodein-potentiator.
Er der nogle der kan be/afkræfte det?
Og hvilke doser ville man skulle bruge? (og hvornår skulle det indtages).

Senest rettet af Silver_Bullet 09 okt 2010 11:36, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Først og fremmest så indeholder Benadryl ikke diphenhydramine. Det gør Benylan derimod.
For det andet er jeg meget i tvivl om hvad du mener med potentiator. Jeg mener ikke at diph gør rusen kraftigere, men den ændrer nok lidt...
Du skal være ops på at diph nedsætter aktiviteten af det enzym, der omdanner kodein til morfin i leveren, så morfin-delen af din rus bliver enten svagere eller fordelt over længere tid.
Derudover virker stærke antihistaminer som diphenhydramine (og min anden favorit: prometazine) sløvende og kan dermed øge steneren-effekten af kodein, specielt i større mængder.
Til gengæld er de ret gode til at modvirke kvalme.

Hvis du skal blande kan du overveje prometazin+efedrin+kodein (den sidste skal tages ½-1 time senere end de to andre).

Dedikeret medlem

Silver_Bullet skrev:
Jeg har læst mig til rundt omkring at diphenhydramine (Benadryl) skulle være en udemærket kodein-potentiator.
Er der nogle der kan be/afkræfte det?
Og hvilke doser ville man skulle bruge? (og hvornår skulle det indtages).

Ja, det potentierer kodein, men jeg synes at kombinationen kan give en lidt irriterende kropsfornemmelse. Jeg har generelt kun taget små doser kodein (mod smerter), men jeg synes klart at 30-35mg kodein med 28mg diphenhydramin føles kraftigere end kodeinen gør i sig selv. Om det er en bedre fornemmelse, tror jeg du bliver nødt til at vurdere selv, men den gør mig meget sløv.

Medlem
Brugeravatar

groza:
Ja lige inden jeg så du havde postet, fik jeg også selv søgt mig frem til at Benadryls aktive stof er Acrivastin og ikke diphenhydramine.
Det er dog ret forvirrende da folk på engelske sider tit skriver benadryl som forklarings-navn til diphenhydramine.
Og jeg er absolut langt fra kemikøndig ;)

Lidt mere detaljeret om min situation, så har jeg brugt kodein i en årrække til "weekend-rekreation", og jeg har formået ikke at gå op på højere doser end 100-125 mg, men jeg syntes det seneste stykke tid at rusen er begyndt at være en smule svag/mat, og da jeg helst ville undgå bare at sætte dosen højere og højere op, kigger jeg lidt rundt efter nogle håndkøbs-stoffer der kan virke som potentiator eller synergisk suplement til kodeinen.

Og det er i den forbindelse jeg er kommet ind på diphenhydramine og lignende som en mulighed.

Medlem
Brugeravatar

Det er rigtig godt at høre at du holder dosis nede omkring 100mg. Mange skriver at de gerne tager noget større doser.
Umiddelbart skal du ikke forvente at antihistaminerne gør dig mere høj på nogen måde, medmindre du godt kan lide hvordan de virker alene.
Jeg får også lidt mærkelig fornemmelse i kroppen (specielt ben/fødder) af diph, det gør jeg til gengæld ikke af prometazin.
Det, der også tiltaler mig ved prom fremfor diph, er at den fås som tabletter, hvilket er mere praktisk end klistret, tykflydende hostesaft (og billigere i længden).

Lige meget hvad, synes jeg bare du skal prøve kombinationen, enten 10ml benylan eller en tablet prometazin 25mg og så din normale dosis kodein.
Hvis du føler dig stenet af det, kan du som sagt smide 30mg efedrin oveni, det vil delvis modvirke antihistaminens sløvende effekt.

Medlem
Brugeravatar

Hurtig opfølgning til dem der kunne være interesseret:

Så fik jeg prøvet at kombinere med 25 mg. Prometazin. Og det var ikke den største succes, da jeg blev alt for døsig og træt til rigtig at kunne nyde at være "høj".

Til gengæld ser jeg et stort potentiale i Prometazin som medicin imod søvnbesvær/søvnløshed.

Er der nogle der ved noget omkring tolerance-ombygning i forhold til antihistaminer (især Prometazin) ?

Medlem
Brugeravatar

Ja! Du opbygger rigtig hurtigt tolerance over for den sløvende virkning, så brug af det mod søvnbesvær dur ikke efter f.eks. 1 uge :)
Men som sagt kan døsigheden modvirkes ved indtagelse af efedring ca. 25mg.
Antihistaminer vil stadig virke fint mod kvalme og kløe selvom man ikke længere bliver downeren af dem. Det kan være at man også bliver tolerant over for den virkning, men det tager i hvert fald længere tid.

Medlem
Brugeravatar

Ok, efedrin var måske en mulighed, selvom jeg havde fået indtrykket af at det var recept-pligtigt.

Medlem
Brugeravatar

Man kan svjv ikke få recept på det i DK, da der ikke findes præparater med efedrin mere.
Det sælges dog som kosttilskud/slankemedicin i mange Internet butikker, særligt dem, der henvender sig til folk, der "pumper jern".
Læs dog grundigt på dosis og bivirkninger, da det bestemt er et stof, man skal tage alvorligt (selvom ca. 25mg ikke er nogen voldsom dosis).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]