Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har fået tilbudt at købe nogle svampe. Interessen har længe været stor, men min viden omkring er endnu i udviklingsfasen. Min ven fortalte mig at han kender en der dyrker mexicansk spidshat eller deromkring, som vi kunne købe. Min ven har ligesom jeg selv, ikke erfaring med andet end cannabis, og vi snakkede om det mens vi begge var godt høje. Går måske ud fra at han mente det var noget cubensis, hvad tror i?

Mit spørgsmål går på at han fortæller mig at trippet skulle vare 20-30 min, det lyder da ærlig talt lidt mærkeligt. Alt info jeg kan finde indikere om trips på 4-6 timer, mere eller mindre uafhængigt af typen af svampen. Betyder det bare at vedkommende der har trippet 20-30 min har taget en meget lille dosis eller hvorledes?

Før jeg prøver noget som helst, poster jeg ihvertfald lige nogle billeder, så jeg er sikker på hvad jeg laver. Vil bare gerne høre hvad det dog kan være, eller om min ven simpelthen snakker om ting han måske ikke burde.

Admin
Brugeravatar

Psilocybe cubensis kaldes for San Isidro nøgenhat på dansk, så jeg tror godt du kan regne med, at det er cubensis, han dyrker :)
Det er i øvrigt den mest almindelige psilocybinsvamp at dyrke derhjemme, fordi det er forholdsvist let og billigt i forhold til andre arter.

At trippet kun sku vare 20-30 minutter, lyder helt hen i vejret i mine ører. Som du selv nævner, varer et svampetrip gerne i omegnen af 3-6 timer, uanset hvilken art det er. Ved ikke, hvor han har 20-30 min fra. Måske mente han, at de begynder at virke efter 20-30 min? Det passer nogenlunde for de fleste personer.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Jeg køber i hvertfald lige nogle gram hjem. Er det en fin svamp til en førstegangs tripper, eller ville almindelig SN være at foretrække? Problemet er bare lidt at jeg ikke helt kan skaffe nogle svampe, da stort set alle i min kreds kun ryger pinde - nu fik jeg jo bare lige et tilbud på disse cubensis.

Jeg håber også han mente 20-30 min før virkningen indtræder. Jeg spurgte ham dog en ekstra gang mens vi talte, og han følte sig ret sikker i sin sag. Det kunne være jeg skulle spørge ham i ædru tilstand, og for en sikkerhedsskyld poste nogle billeder af svampen.

Burde 1-1,5 gram pr noob-tripper være nok? Dette er i tørret tilstand naturligvis.

Dedikeret medlem

1-1,5g tørret P. Cubensis er en fin dosis til et førstegangstrip :) Personligt synes jeg, at små doser svampe kan være lidt irriterende, da jeg sidder tilbage med følelsen af ikke at være "brudt helt igennem". Men det er en rigtig god idé at starte med en lille dose. :)

Edit: Men sørg for, at svampene er godt tørre (de skal være knastørre, og knække næsten som chips). Hvis svampene kun er halvtørre er det svært at bestemme dosen præcist.

Junior medlem

Jeg ved ikke om det er normalt at få dem knastørre og klar når svampen købes, men ellers er det jo nemt at følge diverse guides enten her på siden eller andre steder på det store internet.

Jeg glæder mig til at få det prøvet, og er sikker på at jeg vil starte småt. Jeg regner med at dette bliver min første men ikke sidste "rejse". Hvis jeg får en for stor mængde, kan det skræmme mig fra at prøve det igen. Nu kalder du 1-1,5g for en lille dose. For at kunne sammenligne, hvad ville så være en moderat og stærk dosis for lidt mere garvede psykonauter?

Det jeg især er ude efter er et dybere tanketrip, visuals og at opleve og udforske den farverige psykedeliske verden, som jeg har læst så meget om. Jeg har også tænkt på det som du siger med ikke at slå igennem, og at få et mildere trip end man måske havde håbet på. Jeg regner dog med måske at tage 1g og supplere med 0,25-0,50g efter 20-30 minutter hvis jeg føler ok for det. Ellers er der jo altid en anden dag, ingen grund til hast som nybegynder.

Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke om jeg vil kalde mig en garvet "psykonaut", men for mig er doser mellem 2g og 3,5g ret interessante. Jeg er dog aldrig gået over ~3,5g. Allerede ved 3g synes jeg effekten er ret heftig, og jeg har stort besvær med at udføre almindelige gøremål ved den dosis.
Hvilken dose du bør gå efter, afhænger også af hvad du gerne vil have ud af trippet. Hvis du gerne vil lave et eller andet under trippet - en eller anden aktivitet - så er mindre doser nok at foretrække, men hvis du gerne vil udforske svampetrippet dybere, så er en højere dosis, en behagelig sofa og et uforstyrret miljø nok det du skal gå efter :)

Men personligt er jeg ikke den store svampetripper. Det er et interessant trip, men ofte føles det en tand for dystert og mudret for mig. Jeg synes min tankegang er langt mere klar eller "lucid" på f.eks LSD og 2C'erne, hvilket leder til mere interessante trips.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]