Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg ved at der er blevet skrevet meget om hawaiian baby woodrose frø, men jeg synes dog at der er mange forskellige meninger og det er svært at få noget endegyldigt svar. Desuden har jeg ikke set lige det her spørgsmål blive stillet før.

En bestemt kilde skriver at deres frø er af højeste kvalitet, høstet i 2009 og har oprindelse fra Reunion Island.
Jeg har hørt mange sige at frøene skal være fra Hawaii, men hvad så med de her frø?
Vil de fungere til formålet med den dosis som der f.eks. står i wiki'en?

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Frøene fra den bestemte kilde du nævner, har jeg selv brugt mange gange. Jeg har lige kigget på wiki'en, og ét frø er ganske enkelt for lidt. Jeg vil sige 4 frø som minimum, også selvom det er første gang, og selv da kan du sagtens indtage mere (hvis du slet ingen erfaring har, er det dog måske ikke en god idé med mere end 6). Jeg vil i øvrigt anbefale dig at du enten laver ekstrakt af dem, eller putter de skrællede og knuste frø i et glas vand, frem for bare at tygge dem. Det har jeg i hvert fald fået de bedste oplevelser ud af.

Junior medlem

Okay det lyder godt. :D

Tror du en dosis på 5 frø er passende hvis man ikke har eksperimenteret med LSA før, men kun har en smule erfaring med svampe og en del erfaring med hash? Jeg kunne godt tænke mig at tage en normalstørrelse dosis selvom at det er første gang og jeg også planlægger at gøre det i trygge omgivelser. Evt supplere med cannabis, da det lyder til at være en god booster for trippet + hjælper på mavepinen.

The Dude skrev:
Jeg vil i øvrigt anbefale dig at du enten laver ekstrakt af dem, eller putter de skrællede og knuste frø i et glas vand, frem for bare at tygge dem. Det har jeg i hvert fald fået de bedste oplevelser ud af.

Jeg tror jeg vil skrælle og knuse dem og putte dem i vand, men synes du man skal filtrere frøene fra efter noget tid, eller gør man det bare for at de nemmere bliver optaget? Det burde jo teoretisk set være nok, idet LSA'en er polær og det andet er upolært. Hvis jeg har forstået det rigtigt? Så kan man jo eventuelt lade det trække i længere tid og så leve med den smule af det upolære der kommer med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Helt ærligt, det er altså ikke så slemt at indtage frøene. Det er utrolig nemt. Man skal bare være rigtig nazi når man skræller frøene for skallen. Det hjælper også på en hurtigere optagelse hvis man knuser frøene helt inden at man indtager dem. Jeg skylder dem altid bare ned med noget vand.
Husk at faste i 6-8 timer inden for at få det maksimale ud af frøene.
Hvor meget erfaring er "en smule" med svampene? Og hvor høje doser?
Et LSA trip kan nemt gå hen og blive et fuldpsykedelisk trip hvis man indtager nok, faster inden og ryger godt med tjald til. Så husk gerne at være sammen med 2 gode venner du stoler på og kender rigtig godt. Det altså bare sjovest når at der er folk man kender rigtig godt at man er sammen med.
Held og lykke med trippet, du må jo lige melde tilbage når du får det prøvet.

Medlem
Brugeravatar

5 frø er passende, ja. Jeg plejer at skrælle dem, knuse dem, putte dem i vand, vente et døgn, filtrere dem fra vandet, og så drikke det. Det smager ikke engang grumt.

Obama - Det er rigtigt nok hvad du siger, hvis man virkelig skræller i gennem så er der ikke noget at "frygte", men ja, jeg har det selv bedste med vandmetoden :) Smag og behag I guess.

Junior medlem

Så den sikreste / bedste måde at indtage er vist at nazi skrælle den, knuse dem, lade dem trække i vand et døgn og derefter filtrere frøene fra.

Obama skrev:
Hvor meget erfaring er "en smule" med svampene? Og hvor høje doser?
Et LSA trip kan nemt gå hen og blive et fuldpsykedelisk trip hvis man indtager nok, faster inden og ryger godt med tjald til. Så husk gerne at være sammen med 2 gode venner du stoler på og kender rigtig godt. Det altså bare sjovest når at der er folk man kender rigtig godt at man er sammen med.

Det er dog kun en enkelt gang i en mindre dosis, så ja det er måske lidt meget sagt at jeg har erfaring med det, men ja jeg planlægger også at tage det sammen med 1-2 personer som jeg kender rigtig godt og jeg føler jeg er ret parat og oplagt til at prøve det.

Derudover vil jeg nok også holde igen med hashen før jeg ved hvordan virkningen er. Jeg kunne sikkert godt vælger mildere psychedelika at eksperimentere med først, men jeg forestiller mig dog at det skulle være sikkert nok, hvis set og settings er i orden.

Medlem
Brugeravatar

Pas på ikke at forvente for meget - fem frø sender dig desværre ikke ind i himmerigets verden fyldt med halucinationer og sjove ting, men du skal nok komme til at tænke sjovt af det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Eftersom jeg kan se at trådstarter mere eller mindre har fået svar på sit spørgsmål, vil jeg lige hijacke tråden. Jeg vil egentlig bare lige vide om der er nogen som har erfaringer med 2008 høsten fra selv samme vendor og om nogen muligvis har mærket til tab af effekt i forhold til 2009 høsten? :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Eftersom jeg kan se at trådstarter mere eller mindre har fået svar på sit spørgsmål, vil jeg lige hijacke tråden. Jeg vil egentlig bare lige vide om der er nogen som har erfaringer med 2008 høsten fra selv samme vendor og om nogen muligvis har mærket til tab af effekt i forhold til 2009 høsten? :)

Jeg købte 20 frø fra 2009 høsten og lavede 3 drinks med 5 skrallede frø i hver. Det trak en time og så drak vi det og knuste frøene i munden..

Vi havde alle 3 fastet 3 timer inden, men frøene virkede OVERHOVEDET IKKE! efter 3 timer kastede mig og den ene kammerat op og fik kramper i benene vis vi gik!

Jeg tror de frø fra den omtalte vendor er for gamle! :x

EDIT: Lavede også senere et vandligt udtræk som trak hele dagen! Men virkede dog stadig ikke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
oorh lad vær.
du brækkede dig og fik kramper i benene...
ikke være så utaknemmelig.

2 af mine venner havde engang taget det..
så skulle en anden pige til at skære et æble ud i både,
de begge farede op samtidig og sagde NEEEJ !
og de mente hun gjorde det forkert,
og at der kun var en måde at skære et æble ud i æblebåde på.

pretty fucked....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
eskapisme skrev:
oorh lad vær.
du brækkede dig og fik kramper i benene...
ikke være så utaknemmelig.

2 af mine venner havde engang taget det..
så skulle en anden pige til at skære et æble ud i både,
de begge farede op samtidig og sagde NEEEJ !
og de mente hun gjorde det forkert,
og at der kun var en måde at skære et æble ud i æblebåde på.

pretty fucked....

? så du mener ikke at der er rekreative egenskaber, at finde i LSA?

Syntes ikke det lyder fucked - men ret sjovt egentlig, hyggelige gutter der =)

Medlem
Brugeravatar

At brække sig og få kramper i benene er fandme en fin effekt. Sådan! ... :)

... Jeg er forvirret. Siger han at der ikke er rekreativitet at finde ved LSA? Det lyder da ikke sådan her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ja, jeg må sgu sige at jeg også føler mig tabt bag en vogn nu :?

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]