Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har længe (faktisk siden jeg startede med at ryge tjald) tænkt på, hvordan mennesker får deres liv til at køre på skinner (så godt som det nu kan), mens de har et stort nok forbrug af hash til at kunne kalde dem selv rygere, hashere, whatever.

Personligt er jeg en gymnasieelev, der til tider kan ryge for meget, eller ikke helt styre det.
Jeg er dog kommet på rette kurs, jeg laver mine lektier, møder op til timerne, og er aktiv (så godt som det nu kan lade sig gøre), men har før haft perioder, hvor mit (mis)brug gik for meget ud over min skolegang.

Hvad med jer, hvordan får i tjalden til at passe ind i hverdagen, uden at ødelægge jeres sociale liv indenfor og udenfor rygerkredsen, uden at det går ud over arbejde, skole, kæreste osv.?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg vejer af. xx g pot = en måned. Så må jeg selv om om jeg vil ryge hele lortet første dag eller strække det, så der er til hele måneden. Gør nu altid det sidste, så det er slet ikke et problem.

Edit: Ingen grund til at angive mængder her.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg har perioder hvor jeg har styr på tjalden, og så er der perioder hvor tjalden har styr på mig.
For det meste og i øjeblikket ryger jeg hver dag, men kun om aftenen, og vi snakker aller højst 0,2 gram (på bong) om dagen. Jeg passer min skole gang, har (forholdsvis) sjældent syge dage og klare mig egentlig fint nok i hverdagen, selvom jeg godt kan mærke at jeg ryger (mest på hukommelsen) i forhold til for 2-3 års tid siden.
Har både venner der ryger fast, til fester og aldrig, og som aldrig kunne drømme om at røre det "lort", som nogle af mine bekendte så smukt udtrykker det.
Vil ikke sige at tjalden er direkte dårligt/skadeligt for mig, men det er bestemt heller ikke godt for mig. Men en tilværelse uden cannabis er ikke noget jeg på givende tidspunkt har lyst til at have.

Senest rettet af KawN 26 okt 2010 21:09, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvis det skal køre for mig at ryge tjald og være seriøst mht livet, så skal jeg ikke ryge over ½g om dagen og aldrig ryge efter klokken 21..... Det sgu bare ikke til at overholde... Så enten storryger jeg eller også ryger jeg kun om onsdagen og så i weekenden....
Nu har jeg heller ikke så meget ansvar så jeg nok ikke den bedste til at skulle svare på det.... Skal faktisk kun passe min hund, mit hjem, mig selv og mit dekoteam..... Det kan ikke blive meget lettere men dog umuligt hvis jeg ryger for meget tjald :P

Bubber: indrøm nu du vejer 2000g pot af hver den første og så gemmer dig bagerst i din stue, i det lille mørke, men ret så dejlige hjørne med din slidte ½liters bong og din 2 liters bongskål... og så ser man dig først igen til den første når du kravler ud af hjørnet for at veje endnu 2000g pot af fra de 16 paller du har til at stå.... indrøm det nu bare..... du lugter langt væk af det :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Bubber
Kan det ikke være svært at lade være med at bryde det, eller har du nok selvdisciplin til at lade være?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Det med skolen er jeg ret ringe til at passe, men på en eller anden måde er jeg "overlevet" og har kun et år tilbage nu. Motion og pauser ind imellem kan holde een kørende og dét at vide hvor meget man kan indtage før det fucker dagen efter op mere end man ønsker. Det skal dog siges at før jeg begyndte at ryge tjald kørte det heller ikke super med at passe skolen. Arbejdet er intet problem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ryg i ferierne... Så bliver det nogenlunde hver anden måned. Dette giver en kanon rus, plus at det bliver noget specielt, og ikke bare at stene et eller andet random...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har den regel, at jeg ikke må ryge i hverdagene, for lige meget hvor meget eller hvor lidt tjald jeg ryger, er jeg påvirket dagen efter.
Synes også mandag morgen bliver dobbelt så tung efter en god koger i weekenden, men det overlever jeg nok ;)

bannet
Brugeravatar

Jeg passer min skole, så meget den nu skal passes, højst 2-3 dage om måneden laver jeg en hygge dag og bliver hjemme fra skole, men passer min skole, laver de lektier der skal laves, følger med i timerne, passer mit social liv uden problemer :)

det hemmelige trick er at, når jeg ryger, ryger jeg mig hygge skæv (ikke den vilde stoner, men gerne så det flyver lidt) og når jeg er midt i et high, sidder jeg ikke bare og stener computer, er på nettet, eller bare gamer xbox, ps2, ps3 eller andre former for spillekonsoller, som trækker en ned i den "onde stener", derimod gør jeg ting som man ikke forventede i et high, så som at gå en lang, lang tur, eller spille fodbold med et par gutter, generalt hygge sig med et par gode venner i byen eller i naturen, ellers lave lidt husarbejde, så som at være i haven, ordne værelset og sådan nogle ting :) i den kolde tid som vi er inde i, er det selvfølgelig ikke de fedeste at bevæge sig udenfor :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smart :D
Gåturen kan jo kombineres med en cigaret, hvis er til sådan noget, så får man slået to fluer med et smæk :D

bannet
Brugeravatar

nemlig, plus at man nyder det meget mere at gå en tur når man er lettet på et high :D hvis man selvfølgelig ikke hele tiden siger til sig selv " jeg er skæv, jeg er doven, hvorfor går jeg" :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha :D
men egentlig, hvorfor så ikke bare være ædru, når man gør rent etc? Det er jo både sundere og billigere :D

Personligt ryger jeg kun, når jeg laver kreativt arbejde (og det er altså ikke hver gang jeg gør det), eller hvis jeg hygger med nogle venner, ellers tager det overhånd for mig.

bannet
Brugeravatar

du har ganske ret, det er sundere og billigere :D
det var nu også mere for at pointere at jeg/man ikke gider/behøver at sidde ved en spillekonsol, eller surfe på nettet, bare fordi at man har røget lidt :)

men ja, jeg har det også sådan som dig, at når jeg skal lave kreativt arbejde, elsker jeg at ha røget, så man bevæger sig mere ind i det man laver :)
personligt elsker jeg at lave og producere musik, rappe, og skrive meget dybe tekster :D jeg er blevet træt at det danske rap, og de danske rappere, de skriver tekster om det samme i hver sang, hash, stoffer, druk og kællinger, og de kan ikke finde ud af at fordybe sig i teksterne og sætte det hele i et mindre eller større perspektiv. (sorry hvis der er nogle herinde der er fan af nutidens danske rap)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

WeedHead skrev:
men ja, jeg har det også sådan som dig, at når jeg skal lave kreativt arbejde, elsker jeg at ha røget, så man bevæger sig mere ind i det man laver :)
personligt elsker jeg at lave og producere musik, rappe, og skrive meget dybe tekster :D jeg er blevet træt at det danske rap, og de danske rappere, de skriver tekster om det samme i hver sang, hash, stoffer, druk og kællinger, og de kan ikke finde ud af at fordybe sig i teksterne og sætte det hele i et mindre eller større perspektiv. (sorry hvis der er nogle herinde der er fan af nutidens danske rap)

Word up! Er helt enig, og gør præcis det samme :D

bannet
Brugeravatar

BlackNBlue skrev:
WeedHead skrev:

fedt! :D keep it going bro ;)

Medlem

Geografisk sted: Århus
I starten var det lidt svært, og noget man skulle vendes til. Nu er der ingen problemer. Det handler om selvdisciplin. Enten kan du, ellers kan du ikke. Der findes intet imellem.

Medlem
Brugeravatar

Dope jeg ikke er den eneste herinde som producere musik i min high ;)

Junior medlem

WeedHead skrev:

Og det er KUN blevet værre nu -fire år efter! :|

Dedikeret medlem

jo mindre i blodet jo dårligere.

det værste er at sove 8 timer og slet ik være skæv når man vågner.

jeg ser det som en vigtig vitamin, som man bør indtage i så stort et omfang som muligt, jo mindre man forsøger at indtage jo værre.

den gang i starten for mange år siden der, der havde jeg nogle af de tanker i har, efter jeg gav slip og fyrede op max hverdag, har jeg ikke tænkt over noget af dette eller oplevet problemer, husk på enten så bruger man på bestemte tidspunkter, eller hele tiden, se det lidt som når du får medicin hos lægen, er det kronisk eller midlertidigt? hvis du får medicin fra lægen og du skal tage det hver dag, så er det fordi der opstår bivirkninger ved, at svæve mellem at bruge det lidt og meget, men alligevel ikke hele tiden, det er det samme i oplever her.

SMOKE WEED EVERYDAY!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
jo mindre i blodet jo dårligere.
det værste er at sove 8 timer og slet ik være skæv når man vågner.
jeg ser det som en vigtig vitamin, som man bør indtage i så stort et omfang som muligt, jo mindre man forsøger at indtage jo værre.
den gang i starten for mange år siden der, der havde jeg nogle af de tanker i har, efter jeg gav slip og fyrede op max hverdag, har jeg ikke tænkt over noget af dette eller oplevet problemer, husk på enten så bruger man på bestemte tidspunkter, eller hele tiden, se det lidt som når du får medicin hos lægen, er det kronisk eller midlertidigt? hvis du får medicin fra lægen og du skal tage det hver dag, så er det fordi der opstår bivirkninger ved, at svæve mellem at bruge det lidt og meget, men alligevel ikke hele tiden, det er det samme i oplever her.
SMOKE WEED EVERYDAY!

Og indlægget her forklarer i sig selv hvorfor det ikke kan anbefales!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]