Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Håber virkelig i vil læse indlæget og give den sidste hjælp jeg mangler, så ville i bare være fantastiske...
FRI TJALD TIL FOLKET
Haløjsa alle growers :D
Efter at have røget en del år efterhånden, er jeg klar på at starte mit første grow.... :D (Whuhuu)
Jeg har læst Cf-guiden rigtig mange gange, hampedyrkerens håndbog og sindsygt mange forum sider...
Problemet ved disse er bare at jeg ikke vil have mit grow skal være super proff.... I ved med at male/"mylarere" vægene, have kæmpe ventilationssystemer osv.
Det skal bare være max hygge at have en 5 planter stående :-)
Ser i.... Til min rådighed har jeg:
Et pulterrum på 1m10cm bredt, 4 meter langt og 2 meter fra gulv til loft...
En 400 w ballast, 400 w gib(hps) pære og en reflektor.
Derudover har jeg
5 18l. potter
1l. Canna terra veg - 1l. Canna terra blomst.
Min plan er at spire frøene.
Smide dem i en blanding af 50% pottemuld, 25% sand fra den lokale strand og 25% lecasten, blandet godt sammen, 2 cm cm under jorden, med kimroden nedad.
Have lyset hængende 30-50 cm over dem (hvad syntes i er bedst? ) 18/6 Og så ellers bare vande og gøde dem :-)
Ps.
Har tænkt de bare skal stå i hjørnet af rummet... Der er kun et lille bitte vindue, som sagtens kan mørkelægges.
Derudover skal der stå en vindblæser bagved og foran planterne :-)
Har dog liiige et par spørsmål i ærmet jeg virkelig godt kunne tænke mig at have svar på inden jeg begynder, og håber VIRKELIG at der er
nogen søde og rare mennesker herinde der kunne svare på :D - Tro mig har søgt over alt, læst cf guiden, engelske forumer masser af gange osv.

1) Hvor meget, og hvor tit skal planterne have vand i en 18l. potte fra starten af.

2)Hvor tit skal de have gødningen? (Kan virkelig ikke forstå det der står på flasken) Ved dog godt det skal blandes
op i vandet de skal vandes med, men hvor tit skal de så have denne vanding...

3) Jeg ved også godt der skal være huller i bunden af potterne, men skal potterne egenlig stå i en eller anden form
for "balje" som vandet der er drevet igennem skal ende i, eller skal det bare fise ud (Håber i ved hvad jeg mener, da
jeg slet ikke kan finde svar på dette) :(

4) Hvor lang tid råder i en sort som eks. Skunk#1 til at vegge, når den kun har 2 meter til loftet fra en 30 cm høj potte, og lyset og skal kunne hænge i loftet til sidst uden planterne bliver brændte?

5) Vil man kunne lugte det i hele hyttet, selvom de står bag en lukket dør hehe (gør dog ikke noget, men bare sådan) :-)
Det er stort set det :-)

Har dog lige et sidste spørgsmål...
Frøene er det eneste jeg mangler, og har kigget rigtig meget på skunk#1, da den skulle være temlig sativa dominant,
nem at gro og yielder pænt meget :-)
Er dog helst på udkig efter en 100% ren sativa sort (stil med seedsman mamathai ), dog er problmet at jeg ved de bliver fuckerhøje.
Nogen effaringer med en ren sativa, som godt kan groes på 2 meter til loften.
Elsker virkelig sativa highen, og ikke bare at være stoned hehe :D

Pps. Nogen som har en kommentar til hvordan skunk#1 rusen er ? :-) - I ved hvad jeg mener...

Tusind tak fordi i gav jer tid til at læse det forholdvis lange indlæg, håber virkelig i svare da jeg har alle tingene ved min side, men bare ikke tør begynde uden svar på ovennævnte spørgsmål :-)

Tak for din tid! :-D

Ppps.
Nogen herinde som ved hvorfor jeg ikke kan oprette en bruger på dcf ? :(

Medlem
Brugeravatar

:( :( :( Ingen kære sjæle ??? :( :( :(
Vil mejt, mejt gerne igang guys :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
thisisright skrev:
1) Hvor meget, og hvor tit skal planterne have vand i en 18l. potte fra starten af.

2)Hvor tit skal de have gødningen? (Kan virkelig ikke forstå det der står på flasken) Ved dog godt det skal blandes
op i vandet de skal vandes med, men hvor tit skal de så have denne vanding...

3) Jeg ved også godt der skal være huller i bunden af potterne, men skal potterne egenlig stå i en eller anden form
for "balje" som vandet der er drevet igennem skal ende i, eller skal det bare fise ud (Håber i ved hvad jeg mener, da
jeg slet ikke kan finde svar på dette) :(

4) Hvor lang tid råder i en sort som eks. Skunk#1 til at vegge, når den kun har 2 meter til loftet fra en 30 cm høj potte, og lyset og skal kunne hænge i loftet til sidst uden planterne bliver brændte?

5) Vil man kunne lugte det i hele hyttet, selvom de står bag en lukket dør hehe (gør dog ikke noget, men bare sådan) :-)
:(

1) det er ikke rigtigt til at sige hvor tit du skal vande. men en god huske rel er først at vande når jorden er tør et par cm nede

2) det er nok en god ide at vande med gødning hver gang, men husk at starte blidt ud, for heller give for lidt end for meget gødning. men læs denne http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm

3) det er en rigtig god ide at have underskål til sine potter, fordi så slipper man for vand på gulvet.

5) de kommer til at lugte meget så skaf et kulfilter, hvis du ikke vil have der lugter af skunk

vær lidt mere tålmodig en anden gang

Medlem
Brugeravatar

Jamen vedrørende underskåle, står planterne så ikke bare og "suger" vand derfra så ? :D

Junior medlem

thisisright skrev:
Jamen vedrørende underskåle, står planterne så ikke bare og "suger" vand derfra så ? :D

Når jorden har suget det vand det kan holde, tømmer du underskålene for vand, ellers kan planterne rådne :)

Junior medlem

Mht til folk der bruger regnvand til sine planter. Jeg har selv 2 planter igang under lys 250w hps kan man tage sne og tø op nå hvor det fryser udenfor?
Hvis ikke: hvordan laver jeg så vand med den rigtige ph verdi? Og hvad er den rigtige ph verdi?:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Vandet i din vandhane skulle gerne være ph neutral, så tap du bare løs fra hanen

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Mht til folk der bruger regnvand til sine planter. Jeg har selv 2 planter igang under lys 250w hps kan man tage sne og tø op nå hvor det fryser udenfor?
Hvis ikke: hvordan laver jeg så vand med den rigtige ph verdi? Og hvad er den rigtige ph verdi?:)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Om du kan smelte sne afhænger af temperaturen i din lejlighed.

Gode ting til pH ned: Fosforsyre, salpetersyre og svovlsyre.
Jeg ville bruge fosforsyren fordi den giver en masse buffereffekt og så evt finjustere pH med en af de andre.

Gode ting til pH op: Kaliumhydroxid (hvis du kan finde det) kaliumcarbonat (potaske fåes over alt) og salmiakspiritus.

Billede
viewtopic.php?f=23&t=23695

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Xenofanes skrev:
Vandet i din vandhane skulle gerne være ph neutral, så tap du bare løs fra hanen

det kan man ikke stole på, den er mellem 8 og 9 her på amager og har oplevet den være langt fra flere steder i kbh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]