Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Om sommeren er jeg heftig forbruger... og hen mod slutningen virkelig overforbruger... men der skal den også bare skrues for hårdt af nu når der er 6 måneders pause i vente.... Jeg kan godt lide at udforske min sjæl - det en af mine hobbies - den kan bare ikke dyrkes året rundt og resten af året hvor jeg tager speed og drikker - det gør jeg så også om sommeren, det gør jeg faktisk altid for tiden når jeg fester - men skid nu hul i det - i sidste ende er det bare rusmidler og det er det jeg bruger dem til....

Hvor kom ordet "Overforbruger" fra nu? ;)
P.L.U.R ;)

Venstre skrev:
Nå hvad fanden, det var en kælling. Du skal ikke forstå min situation freakaling- du skal vente til den 10.

Yeah, nu er der sikkert tonsvis af fyre der har problemer med det ene og det andet

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Du har virkelig haft en uheldig start på tilværelsen. Men du har fundet styrke og inspiration til at rette op på det. Samtidig har du overskud og lyst til at bidrage positivt til at skabe forandring for andre, der måske har det svært i forhold til stoffer eller livet i det hele taget.

Det synes jeg er inspirerende, og det fortjener respekt.

Der findes mange slags mennesker her inde, alle med forskellig motivation, erfaring og viden i forhold til stoffer. Nogle kommer fra et godt sted og hygger sig med at udvide deres horisont. Andre har problemer, hvad enten de er klar over det eller ej.

Jeg har haft folk i mine nære omgivelser som er blevet sindslidende eller afhængige, og jeg har set et enkelt dødsfald. Alt på grund af stoffer. Samtidig har jeg aldrig selv haft nogle problemer. Psykedeliske oplevelser er for mig smukke og hellige, og udgør en fundamental del af mit eget sjæleliv og mentale sundhed.

Hovedsagen er, at vi kan dele erfaringer, synspunkter og viden på en imødekommende og ikke dømmende måde så vi alle kan blive klogere.

Mvh
Spacemaster

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Blodsvedtårer. Det er fint du prøver, men selv om jeg en gang i mellem, hvert halve år måske, nogle gange lidt oftere, tager et svampe trip, så er det bare ikke min virkelighed du beskriver. Vi har det ikke alle som dig. Accepter det, og lad være med at prøv at putte os alle sammen ind i din lille virkelighedsanskuelse. Det er på kanten af det arrogante. En arrogance mange mennesker der er mod stoffer deler. De har et enormt snævert udsyn på virkeligheden, og deler vi den ikke med dem, så har vi problemer. Jeg mener: Hvad fanden er den af?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Odden: Det vel en ny form for livsstils-"nazisme"?????? langt ude er det fucking fandme!

KOF: Overforbruger... tager store dosis end jeg burde og hvad tolerancen er til bare for at fucke helt op inde i hovedet fordi det sjovt at brænde min hjerne af... Helt vildt skægt...

Insane psychedelia user!

Eks-rygere, Eks-stofbrugere og eks kærester( :) ) Som vender 180 og bliver fanatiske - findes der noget mere nederen?

Blot fordi du ikke magter at styre dit stofindtag, betyder det ikke at andre ikke kan!!

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
KOF: Overforbruger... tager store dosis end jeg burde og hvad tolerancen er til bare for at fucke helt op inde i hovedet fordi det sjovt at brænde min hjerne af... Helt vildt skægt...

Hvor er forskellen på overforbruger og misbruger så ? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kof: Jeg har svaret på dit spørgsmål - kan ikke se hvorfor du stiller det samme spørgsmål... Du har fået at vide hvad overforbrug er og hvad misbrug er..... så tager du det ene og sætter op ved siden af hinanden og så ser du forskellen;)

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Kof: Jeg har svaret på dit spørgsmål - kan ikke se hvorfor du stiller det samme spørgsmål... Du har fået at vide hvad overforbrug er og hvad misbrug er..... så tager du det ene og sætter op ved siden af hinanden og så ser du forskellen;)

P.L.U.R

Jeg kan ikke se forskellen, det er nok der problemet ligger..
En overforbruger er vel en misbruger da denne bruger mere af et produkt end personen har brug for?

(Ja, vi stiller det firkantet op)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kof: Så lad os da være firkantede :D Det altid sjovt ha ha

Misbrug er som sagt når man ikke overholder aftaler man har med sig selv pga stofferne
Overforbrug er bare mig der smider 30-40% oveni doserne for at blive ultrafucked i hovedet og temmelig sikkert skade mig selv i længden.
Forstår du det nu kære kof :P

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Nej for du ignorerer jo min point.
En overforbruger er vel en misbruger da denne bruger mere af et produkt end personen har brug for?

Du kan da også have en aftale om "Jeg tager xx dosis i aften" og så knalder 30-40% oveni, er du så misbruger ? :p

p.l.u.r :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
her er der lidt firkanter til jer.

forbrug : når du bruger noget på en måde som det er beregnet til.
overforbrug : når du bruger for meget af noget på en måde som det er beregnet til.
misbrug : når du bruger noget på en måde som det ikke er beregnet til (blandings forbrug eks.)

:P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

The green 9: Jamen firkant away - Hvis nu de to produkter man blander er synergister? er det så også misbrug?

Jeg laver aldrig en aftale med mig selv om at tage xx dosis i aften, jeg har en pose narko og så tager jeg det af det narko som jeg ved er på den safe side for mig, så jeg ikke brænder helt af...

De sidste fester i løbet af sommeren der skruer jeg doserne op og gakker helt ud - men jeg har stadigvæk kontrol - jeg tager f.eks ikke 1g mdma på en aften som jeg kunne finde på da jeg var ude i et decideret misbrug af diverse.

Eksempel på overforbrug... Min fødselsdag i år AKA Indian Spirit (fejrede den bare der, indian spirit er ikke til ære for min føsda, selvom det ku være feeee) men havde ½g ketamin med og indkøbte 2g ketamin 1g mdma 4g speed 1g coke lidt røg og noget n2o + fik 4 eller 5 Dalai Lama blotters, ca 1g cubensis i gave, ½g mdma, ½g ketamin og ukendt mængde speed i gave. Det altså 9g+ pulver og lidt psykedelisk lir til 6 dage... Det overforbrug, men det ikke misbrug og det var fucking sjovt... var så lige kvæstet psykisk 14 dage efter og mærker lidt til det endnu men fuck it, jeg vidste det inden jeg begyndte at suge skidt op i næsen at jeg ville være smadret 2-3 uger efter jeg kom hjem.

Eksempel på misbrug: Når en siger at en vil smide mdma'en på hylden og tre dage senere sidder med snotten i posen og blæser serotonin i stykker bare fordi en kan...... eller når udtryk som "når lucy kalder, så kalder hun altså" får mere betydning end logik.... så vi ved at være ude i noget misbrugshalløj - gider ikke uddybe det mere, men i 08 havde jeg en del topics her i bagsiden hvor jeg var fucking langt ude - sådan virkelig out there - det kan du jo kigge på og definere misbrug ud fra - de topics er nemlig en ret god indikator på hvornår noget som er godt for en at forbruge bliver til noget ufattelig negativt og ødelæggende fordi forbrugeren har det skidt og derfor misbruger tingene i stedet for at bruge dem.

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Jamen fordi det er sådan for DIG er det ikke sådan for alle.
Nogen vil definere det du kalder overforbrug som misbrug mens andre vil mene det er helt ok.
Derfor er der vel ikke nogen defination på forbrug og misbrug.

Det overforbrug, men det ikke misbrug og det var fucking sjovt... var så lige kvæstet psykisk 14 dage efter og mærker lidt til det endnu men fuck it, jeg vidste det inden jeg begyndte at suge skidt op i næsen at jeg ville være smadret 2-3 uger efter jeg kom hjem.

Og når du skriver du stadig mærker til det endnu.. ja så ved jeg snart ikke hvad jeg vil vurdere det som.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hold nu bare kæft i to.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen KOF den dag du har rejst de steder hen i din sjæl som jeg har i min - så kan vi begynde at diskutere om bivirkningerne er det værd... jeg ser det ikke som misbrug... en lang overlevelsestur i vildmarken kan også mærkes lang tid efter - er det så også misbrug?

Odden: Nej jeg gider ej, kan jo ikke gøre for den kære KOF ikke har prøvet at være i underskud af chems i hjernen fordi der er røget for mange ind i maven!

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Freakaling - Det er dig der bliver ved .. Jeg har lige konkluderet at folk er forskellige og derfor vil definere grænsen på forbrug og misbrug forskelligt...
Så vi er egentlig enige, du misforstår mig bare - om det er fordi du gør det med vilje skal jeg ikke kunne sige.. :P

Odden - Undskyld vi debatterer i et forum, det var da også noget underligt noget! :shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kof du svarer jo ikke på mit spørgsmål!
Og så må man yde for at nyde - 2-3 ugers eftervirkninger og lidt endnu er en billig pris for den oplevelse Indian Spirit var for mig - men det var ikke misbrug ;)
Og du vil jo bare være enig fordi du vil ha min krop - ved jeg jo godt :P

Odden: Ti så stille far og gå ind og sov!

Medlem
Brugeravatar

Det her er sagt med fare for at blive trampet ned, men... der er altså nogle af jer herinde der måske skulle overveje bare at stoppe "diskussionen" her.

Admin
Brugeravatar

frækfyr skrev:
Det her er sagt med fare for at blive trampet ned, men... der er altså nogle af jer herinde der måske skulle overveje bare at stoppe "diskussionen" her.

:stupid:

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil ha ret :P

P.L.U.R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]