Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hej psy! :)

Fik en sjov tankte her for lidt siden.

Lattergas bruges jo i vid udstrækning inden for lægeverdenen til en lang række formål. Bedøvelse osv + at det har lammer potentiale :D

Og så var det at den tanke strejfede mig: Om narkose gasser (halotan, enfluran, isofluran, sevofluran og desfluran) også havde lammer potinetale?

Det skal lige UNDERSTREGES at det ikke er noget jeg har tænkt mig at eksperimentere med, og at skaffe dem er noget nær det umulige.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Inhalationsnarkose har et meget begrænset rekreativt potentiale. Effekten minder om æter og chloroform.
Det skal lige understreges at det absolut ikke er forsvarligt at indtage den slags stoffer uden at det bliver monitoreret tæt af en narkoselæge. Der er en god del af de samme risici som ved andre inhalanter.

Junior medlem

Hvis de minder om chloroform har de så også en meget lille margen mellem den anæstiske effekt og den dødelige dosis som chloroform har?

Admin
Brugeravatar

Jep^^

Har hørt (ikke noget jeg har kilder på), at mange anæstesilæger prøver ikke at bruge fx halothan, fordi der er for stor risiko for at miste patienter. Og det er endda med alt udstyret på hospitalet. Tror det er rimelig risky at bruge sådan noget derhjemme :?

-Jimmy Carter

Junior medlem

Jamen så fik vi da vist også slået fast at brug af anæsti inhalanter ikke kan bruges rekreationelt :)

Siger tak for svarende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]