MaroK skrev:
jeg mener bare at fantasy som det depressant det er har flere gode egenskaber, bla. angst-dæmpende.
Men, man kan anvende det som baseliner, hvorimod et syretrip synes at tage til. altså et langt trip, reguleres i dette tilfælde, med en kortere tripoplevelse imo.
lidt lige som når du ryger en smøg imens du drikker alkohol. Det kan peppe en lidt op.
På den anden side set kan ghb udløse eufori og derved give anlæg for syrede oplevelser. blurry sight og i det hele taget en drømmelignende tilstand imo.
Min pointe er bare, efter diskussion med en ven, Doktor K, at det virker fremragende sammen. Og hvor syren virker blodkarsudvidende så har ghb'en en tendens til at blive omdannet til co2 og h2o
co2 + blodkarsudvidende faktor -> regulering af hjerterytme, således også affaldsstoffers udskillelse.
Jeg forstår ikke helt hvad du forsøger at sige...
- Du kommer frem til at syre er en vasodilator? Har du en troværdig kilde på det?
En af GHB's metabolitter er rigtig nok CO2 og H2O.
- Men hvad pokker har det ligepludselig med hjerterytmen at gøre?
Hvad menes der med "og således også affaldstoffers udskillelse"?
Ja, CO2'en bliver naturligvis udskilt fra kroppen, sandsynligvis gennem lungerne - men hvad har det med noget som helst at gøre?
......
MaroK skrev:
Du kn tydeligt mærke det på vejrtrækningen.
Kort sagt: Nej.
I og med at GHB er en (ret potent) depressant - som du selv siger - vil den minimale gavnlige effekt, der eventuelt måtte opstå - måske har syren effekt på de adrenalinerge beta receptorer, der udvider bronchierne og letter vejrtrækningen - blive modvirket af den dæmpende, bedøvende muskelafslapning fra GHB.
Som du måske ved, kan man nemt komme MEGET slemt afsted hvis man f.eks. blander alkohol og GHB - folks åndedræt stopper, fordi musklen bliver lammet.