Borgerløn! skrev:
En kæmpe respekt til jer der kan lamme jer jævnligt og stadig leve et meningsfuldt liv. Jeg misunder jer inderligt. Jeg må bare indse at jeg ikke kan. Det har virkelig været svært. Nok noget af det sværeste jeg har gjort i mit liv.
Hej Borgermand.
Så skete det fandme, jeg fik kaffen galt i halsen. Lige præcis de ord der^ har jeg vendt i mit hoved så mange gange.
Jeg gik fra at være typen der røg engang imellem, til at blive indelukket med den samme slags "sociale angst". Som du skriver om i et tidligere indlæg i tråden.
Jeg ville jo enlig bare være som de andre, ryge mine fede og hygge mig med vennerne. Men jeg ville ikke ende i et misbrug, det endte med at blive mit største problem ;For hvordan kan man ryge hash på dagligbasis uden at være misbruger ?
Jeg udbyggede den tanke helt vildt, lavede sindsyge regler for mig selv, men hvergang jeg røg var resultatet det samme: Jeg blev underlig.
Når jeg ryger bliver jeg skør, kan ikke opføre mig "normalt" og bliver semi parnoid. Så min første regel var at jeg ikke måtte være skæv i arbejdstiden, så røg med vennerne om aftenen.
Men mine venner blev mere og mere langt ude, tog mange forskellige stoffer og var "væk" hele tiden. Jeg hang stadig ud med dem og min faste pind. Men tilsidst endte det med at de kom for tæt på misbruger delen, til at jeg orkede det mere. (eller fordi jeg var bange for at de skulle afsløre mig?)
Så det udviklede sig til at jeg kun røg alene og var meget bange for at nogen skulle finde ud af det. Passede stadig mit arbejde, var normal i dagligdagen og havde mange venner som ikke røg, men hver aften var jeg skæv og skør.
Nu har jeg røget en gang siden september, for at prøve om jeg kan være normal på hash. Men havde den samme følelse, var helt skør og havde lyst til at være alene.
Men jeg har det også bedre uden hverdags røg, er blevet samlet i en person og kan leve uden at være bange for at blive misbruger.
Det sociale kom næsten automatisk, men kan nikke stort JA til at det er lidt svært i starten. Men du har intet at miste, alt at vinde.
Det var ikke for at hijacke din tråd, håber at mit kan hjælpe dig.