MichaelZittergong skrev:
Very much with you. Dine ord er gode ord, venlige ord, håbefulde ord.
Ha! Det læste jeg med Jørgen Leths stemme.

Jeg er enig i alt hvad du skrev.
Jeg er også vild med verden, og at være abens fætter. Det er ikke fordi jeg er ekstremistisk opsat på den lange fremtid. Men nu er det jo også nemt at være vild med livet når man bor i et sted som Danmark. Pga. den måde verden ser ud på i dag synes jeg anarki er of the utmost importance. Men det er ønsketækning at det vil ske snart på nogen måde. Anarki er forbeholdt fremtidens heldige væsener, hvis ikke fremtiden vil blive et videnskabeligt diktatur. Chancen er 50/50 (for at være optimistisk.) Det ser ud til at det næste store skridt i vores udvikling vil være en af de to ekstremer.
Anyway, græsrosbevægelser; yes. Som du skriver, kun politiske men livstilistiske. Det kunne være godt at få nogle forældre og folkeskolelærere med dér.

Kids: Nej jeg har nichts, heldigvis. Jeg hader 'De Unge Mødre' =]
Enig i at de skal kunne udfolde sig frit. Og det er ikke kun med hensyn til børn man skal have den indstilling. I det hele taget er mange mennesker - især de lidt ældre af slagsen - meget fastlåste i deres syn på alt. De tror sgu de kan have ret i noget. Det er igen dét med at integrere spædbarnet i sig. At lade børn udfolde sig frit er en essentiel værdi der burde værnes om. Det burde hedde: Velkommen til Alt og Intet, knægt, du får 1 stks nervesystem og anything goes!
I stedet for i dag hvor det nærmere hedder: *Smack* Hej knægt, vi har et system her; velkommen til det. Find en plads og lad venligst være med at larme for meget.
Tias skrev:
En ofte gentaget usandhed. Kender du psykonaut-mottoet "Be informed, then choose"? Et frit valg forudsætter at man kender konsekvenserne af ens valg - Hvis mennesker med fri vilje forstår hvad kapitalisme og stat betyder for deres tilværelse ville de bede begge stoppe dem selv skråt op i røven. Hvis du synes jeg er en elitær røv der ikke forstår andre mennesker, så er det fint, men det bliver det ikke mindre sandt af.
Det du siger her er at mennersker ikke er frie - sikke noget vrøvl. Det er korrekt at mennesker der ikke
vil være frie, ikke er det. Og det er størstedelen af befolkningen. De er kun delvist frie fordi de ikke tænker over det fordi de ikke kender dem selv og kendsgerningerne. Men! De har potentialet og muligheden for at være frie! Det er for nemt at fratage (ca. 85 procent af) befolkningen ansvaret fuldstændigt, og opføre sig som om de er af en laverestående race.
Mennesker
er frie er natur, men de udnytter ikke friheden, og lader derved andre regere over dem.
Tias skrev:
At påstå at der eksisterer en befolkningsbyrde er nonsens. Vi har mere end mad nok til at brødføde alle, og mange flere, det er udelukkende (kapitalistiske) bureaukratiske systemer der holder maden væk fra dem.
Jeg siger ikke at der er en befolkningsbyrde i dag, andet end som du nævner indenfor det nuværende system. Men før vi kan finde ud af hvordan vi erobrer resten af galaxen så må vi holde befolkningstallet på et passende antal. Vi skal også helst kunne leve behageligt, ikke som et verdensomspændende Kina. Og ved hjælp af renters rente går det sgu pludselig stærkt!
Tias skrev:
Yoga, meditation, uddannelse og endda brug af psychedelia er faktisk skabt af, blandt andet, religiøs motivation. Jeg er helt enig i at al organiseret religion skal afskaffes, men jeg kan ikke se hvorfor religioner eller meninger skal forbydes - det lader jeg ikke-anarkister om
Intet skal forbydes. Som sagt skal det komme ud af bevidsthedsudvidelse. Selvfølgelig, hvis nogen har lyst til at tro på noget forkert skal de have lov til det. Men overordnet skal der ikke være nogle
bevidsthedstilbageholdende religioner eller ideologier - ikke religion og ideologi i almindelighed.
Tias skrev:
Igen, love og regler forsvinder ikke med kapitalismen, og hvis ingen ønsker at assistere kapitalister eller autoritære med deres forehavende vil benævnte forehavende ikke lykkes. Terrorisme og trusler bør imødekommes med uddannelse, rehabilitation og jeg tror egentligt ikke at et økonomisk og socialt retfærdigt samfund ville afstedkomme nogen af delene i nævneværdig grad.
Yep, fuldstændig i overenskommelse med hvad jeg skrev. But...
"hvis ingen ønsker at assistere kapitalister eller autoritære med deres forehavende vil benævnte forehavende ikke lykkes." A.K.A. folk underkaster sig frivilligt magteliten