Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, jeg er ny herinde og har et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen som vil hjælpe mig med at få svaret på. :) Jeg er godt i gang med min spirituelle rejse, og er "faldet" over Ayahuasca, som jeg er meget interesseret i at prøve.

Jeg faldt over en fremragende tråd herinde: Santo Daime kirken - et Ayahuasca broderskab

Jeg kunne godt tænke mig at være i selvskab med nogen som har erfaring med Ayahuasca, når jeg skal prøve det første gang, også tænkte jeg så på at det kunne være fedt at deltage i en ceremoni, men hvor man kun mediterer og glider ind i en anden verden (som i tråden ovenover) og ikke hvor man danser osv.

Jeg kan forstå man vist kan deltage i Tyskland, er der nogen der kender en hjemmeside til en af kirkerne, eller anden info?
Og ved i om det er nødvendigt at kunne forstå tysk, eller om man kan klare sig gennem en ceremoni med sit engelsk?

Og er der nogen bestemte ceremonier for nybegyndere?

Nogen råd til at få denne spirituelle oplevelse til rimelig penge? Det optimale ville jo være at rejse ned til Amazonen, men det rækker økonomien ikke til i tiden.

Mange tak på forhånd.

Nikolaj

Junior medlem

Lige en tilføjelse :) Når man tripper på Ayahuasca, er man så ikke klar over at man lige har taget det, og nu er i gang med et trip? Eller glemmer man bare alt omkring en?
Altså om man er klar over det er syner man ser?

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Hej og velkommen til..

Jeg kan desværre ikke sige noget om Santo Daime i Tyskland. Troede egentlig kun at de var i Brasilien.
Anyhow, jeg vil mene at du er vel bevidst om at du tripper, i hvert fald i starten, når trippet tager til. Når du peaker er det sandsynligt at du er sunket langt nok hen i hallucinationer og tanker, at du "mister jordforbindelsen", så at sige.

Med hensyn til meditationen, så kan jeg kun opfordre dig til at følge det. Personligt, mærker jeg så godt som intet til aya'en, medmindre at jeg lukker øjnene og giver slip, men så slår det også igennem..

Håber at du kan bruge mit svar til noget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]