Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tramadol 50mb
Medlem

Jeg har 5 piller (tramadol 50mg) Og vil gerne prøve mit første tramma trip. Hvilken dose vil i anbefale til en førstegangs bruger? vil også gerne høre lidt om hvordan jeg kan finde ud af om det er IR eller ER.

Insane psychedelia user!

Først: Man tripper ikke på tramadol!

Start ud med 100mg det burde du godt kunne mærke såfremt du ikke har nogen krydstolerance fra andre opioider.

MHT om det er depot eller om det ikke er: Er det kapsler/eller tabletter? -hvis det er kapsler så indeholder de små kugler hvis det er depotpræparat, og pulver hvis det er akutpræparat.
Hvis det er tabletter så ved jeg ikke hvordan du kan finde ud af det.
..jeg mener dog ikke at man kan få 50mg som depotudgave, ikke på det dansk medicin marked i hvert fald.

Medlem

Synes 200mg ville være lidt for meget for mig som førstegangs bruger. Men det er tabeletter, på som sagt 50mg. Tror det er et par år gamle da de lå i pille kassen ved de gamle. Er der noget jeg skal være opmærksom på, såsom holdbarheden på pillerne vis man kan kalde det, det? Men når er bare er piller så skal de vel sluges og ikke knuses og fx. sniffes.

-Ville det være en hjælp at uploade et billed af pillerne?

Admin
Brugeravatar

Synes måske 200 mg på én gang er lige i overkanten første gang. Jeg har før fået RET meget kvalme af 250 mg på én gang. Nu er jeg også typen, der får mere kvalme end gennemsnittet af opiater. Men der er altid grund til at være forsigtig. Just sayin :)

Edit: Du skal ikke regne med, de har mistet potens af at ligge. Sådan noget plejer at ku holde sig godt i årevis. Og nej, det er en dårlig idé at sniffe sådan noget. Nogle mennesker er af anden overbevisning. Men jeg synes selv det er nasty at sniffe tabletter/kapsler, der er beregnet til at spise.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Hvis det er 50mg findes de IKKE i depotudgave. Jeg har tjekket med medicin.dk!
Du får intet ud af at sniffe tramadol, som du ikke kan ved at spise den...

Spis 100mg og vent 45-60min hvis det ikke er godt nok kan du bare spise fx100mg mere, eller 50mg - som du føler for det.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I mine bukser
Da jeg fik dem af min læge, sagde hun at jeg skulle tage et par ibumetiner sammen med dem, for at give det sidste skub

Medlem

Tak skal i have (:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ja emu hvis man går efter den smertestillende effekt hvis man bare vil være lam er der ingen grund til at blande det med ibuprofen

Medlem

Enig i de 200 mg, det minder imo mest om kodein, hvis du har nogen erfaring inden for dette felt.

Jeg vil personligt anbefale en god tung hash til, måske en lidt mørkere marok. Det er farer for at det giver kvalme, men omvendt klær det rusen enormt godt. Ved godt der er delte meninger om morfika og røg, men når det gælder kodein og tramadol ville jeg aldrig kunne finde på at gøre det uden.

MEN: Hvis du ikke er vant til at ryge, er det dog ikke en mulighed.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

100mg (to kapsler) er fint første gang, risikoen for kvalme og andre bivirkninger (som kramper) er ret lille i denne dosis.

Men prøv evt. om ikke du kan mærke en enkelt, du kan redosere halvanden time senere hvis du ikke mener at det er nok.

Det tager ca. en time før de rigtig begynder at virke så vær tålmodig ;)

Medlem

Tænkte også lidt på kvalmen. ryger et par gange om ugen så det er intet problem. Så det bliver 200mg tramma og en god pind (:

Medlem

groza: Det er generelt prisværdigt at holde folks doser nede, men hvis forumets forslåede doseringer bliver for lave mister vi troværdighed, som vi fx også ser med Sundhedsstyrelsens kampagner. Så det er en balance og imo er dine forslag min. på grænsen af, hvad der kan tages seriøst.

Ontopic: Tag det roligt med røgen til at starte med, mærk godt efter hvad maven fortæller dig og husk en god risiko for knappenålspupiller dagen efter. Det er ekstremt afslørende, og kan nogle gange se ud som om du morgenen efter er på stærkere opioder.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig, jeg foreslår lav dosis FØRSTE gang. Ikke nødvendigvis FOR lav, der er ingen, der kan sige hvor godt det virker, og der er mulighed for at redosere.
Man kan sagtens "bygge rusen op" med tram, men kender til gengæld en, der var dårlig i flere dage efter bare 50mg.
Men nej, det er ikke farligt at tage 100-200mg, det kan bare godt blive for meget for en, der ikke er tolerant.

Mit forslag er at give det ca. 2 timer på 50mg for at mærke virkningen og hvis det ikke er lækkert nok så smide 100mg oveni, evt. igen et par timer efter. Så burde man få en ganske hyggelig dag på sine fem dololer.

Hvis der endelig skal kombineres med noget så har jeg selv gode erfaringer med 500-1000mg phenibut indtaget sammen med tramadolen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]