Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen. Jeg har været så uheldig at blive indlagt 2 gange på en uge pga. overdosis af diverse substanser. I får først lige lidt baggrundsviden:

For et års tid siden tog jeg en aften en del svampe, som resulterede i et slemt panikanfald hvor jeg måtte hentes af en ambulance. Siden dengang har jeg døjet med generaliseret angst og har aldrig rigtig fået lært hvordan jeg skal tackle angsten ordenligt pga. at gaderne jo flyder med benzodiazepiner. Jeg har siden dengang spist benzoer on and off - og ofte i ret store doser.

For en uge siden spiste jeg 6 mærker som jeg spiste i løbet af aftenen. Jeg havde benzoer liggende i tilfælde af badtrip, men synes at jeg havde det fint (nok pga. at jeg stadig havde diazepam i blodet fra dagene før). Pludselig kunne mine kammerater ikke få kontakt i mig og jeg savlede/frådede som en gal. De ringede 112 og jeg måtte overnatte på hospitalet. Kan absolut intet huske fra den aften og aner ikke en gang hvordan jeg var kommet på hospitalet.

En 5-6 dage efter var jeg på den igen. Jeg havde drukket en del alkohol, spist nogle benzodiazepiner og havde det udemærket. Jeg besluttede mig så for at spise ca. 0,7 g MDMA samt ryge nogle joints. Jeg fik en form for kramper og mine venner ringede 112 igen igen. Jeg vågnede op på hospitalet og kunne igen ikke huske noget som helst. Jeg er en smule nervøs for om det var en slags epileptisk anfald pga. min hukommelse er fuldstændig forsvundet. Det skal siges at det er mine venner der har fortalt det med kramperne - som sagt kan jeg intet huske, ikke det mindste!

Det skal lige tilføjes at jeg dagligt også spiser jævnt store doser smertestillende piller (ca. 100 mg morfin eller 80-100 mg oxycontin stort set hver dag). Jeg ved godt det er nogle slemme blandinger jeg laver, men er som sagt nervøs for om der ligger mere bag mine ture på sygehuset eller det "bare" er overdoseringer. Efter den sidste uge har jeg besluttet for at det her skal have en ende. Jeg får diazepam via lægen som jeg skal udtrappe så jeg kan lære at tackle min angst ordenligt.

Hvad er jeres mening? Er der en chance for at det er benzodiazepinerne der er skyld i krampe anfaldene eller er det de slemme blandinger jeg har en tendens til at lave - eller måske noget helt 3. som jeg er en smule nervøs for (hypokonder - I know)

Min psyke er meget udsat pt. Min dame og jeg har netop lige gået fra hinanden. Jeg har ikke nogen fast bopæl og jeg har indset at jeg har et stort problem med stoffer. Jeg har aldrig før døjet med fysiske lidelser og er i en rimelig god form.

Tak for svarende på forhånd :)

^Jeg har redigeret mit indlæg da det var en smule forvirrende før!

[size=150][/si0ze]aAAsASa

Senest rettet af Ryller 21 nov 2010 21:44, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Du går sku til den... Lige lidt mdma efter du har ligget med fråde om munden og kramper..

Du skriver det meget godt selv, OD vist... Slap lidt af, ik ??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
0.7g mdma 6 mærker - krydsere alkohol og tjald på ganske kort tid.... og vist også oxy synes jeg at ku se.

Ja du skal kureres for at tænke med røven.
DU lider af angst, leger med psykedeliske stoffer drikker og er på benzoer.
Oveni det smider du mdma som fucker med dit serotonin.
Du skal sætte dig ned og læse om hvad helvede du gør ved dig selv når du smadrer dig med sådan noget der.
Mit bud er at du har smadret din krop for meget og nu begynder du at få payoff.
Du ryger på hospitalet den 15 og sidder og tager stoffer igen 5 dage efter.
Hvis du ikke selv kan se at det som er i vejen er din holdning til stoffer, ja sikkert din holdning til livet generelt så synes jeg du skal opsøge noget professionelt hjælp og få deres mening om det du har gang i - de bliver sikkert chokeret.
Du skal lade være med at tage stoffer i rigtig lang tid og få styr på din angst og dit liv - ellers ender det med du dør af det.

P.L.U.R

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
// flyttet til medaljens bagside

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
1. Du skal have professionel hjælp (psykolog hjælp, muligvis afvænning)
2. Du skal OMGÅENDE stoppe dit misbrug!
3. Du skal have fundet dig et sted at bo.
4. De 3 trin skal påbegyndes med det samme.
Når du har gjort det, skal du arbejde på at få en nogenlunde stabil/ensformig hverdag - arbejde/skole whatever.

Hvis du vælger at fortsætte i samme spor, på trods af vores råd, skal du være klar over at det har en konsekvens. Den ultimative konsekvens vil være døden, og det ved jeg at DU, din ekskæreste, dine venner, og familie ville være forfærdeligt kede af.

Jeg ønsker dig alt held og lykke, og håber på at du klarer den!

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Freakaling skrev:
Ja du skal kureres for at tænke med røven.

Tænke med røven?
Vi kan godt blive enige om at det ikke er det smarteste.
Lyder nærmere selvdestruktivt, eller som et råb på hjælp. Der er en grund til at folk har det sådan, ikke nødvendigvis fordi de er snotdumme :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Godt at du har erkendt at du har et problem.
Det er ikke fordi du er hypokonder at du ryger på hospitalet med de doser.
Jeg råder dig til at følge weeerneers råd.

Jeg har aldrig prøvet hårdere stoffer, men har du spurgt dig selv om du overhovedet kan lide de blandinger som du laver? Jeg synes ikke det lyder rart. Husk at stoffer ikke skal gøre din hverdag god men gøre dit allerede gode liv lidt sjovere. Hvis dit liv ikke er skide fedt så er stoffer en nem men meget kortsigtet løsning.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er nu stoppet med alt på nær diazepam som jeg er ved at udtrappe af.
Har de slemmeste abstinenser fra smertestillende, derfor jeg venter med at stoppe med diazepam.
Men det er kun en 3-4 dage jeg skal holde ud endnu, også kommer det slemme at trappe ud af Benzo'erne...
Men jeg er godt på vej, og tak for alle de gode råd :)

Medlem

Ryller skrev:
Har de slemmeste abstinenser fra smertestillende, derfor jeg venter med at stoppe med diazepam.
Men det er kun en 3-4 dage jeg skal holde ud endnu, også kommer det slemme at trappe ud af Benzo'erne...
Men jeg er godt på vej, og tak for alle de gode råd :)

Det lyder rigtig fornuftigt. Held og lykke med det :)

Medlem

Så vidt jeg ved er det vigtigt at trappe langsomt ud efter et længere benzodiazepin misbrug. Pga visse ubalancer der kan opstå i hjernen.
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alshabab skrev:
Så vidt jeg ved er det vigtigt at trappe langsomt ud efter et længere benzodiazepin misbrug. Pga visse ubalancer der kan opstå i hjernen.
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl.

Ryller skrev:

Kunne forestille mig at trådstarter godt er klar over at man skal udtrappe fra benzodiazepiner. Han har sikkert også en eller anden form for udtrapningsplan at følge?

Junior medlem
Brugeravatar

Ja jeg har en udtrapningsplan at følge :)
Men lidt hurtigere end normalt... Har også kørt on/off i et stykke tid...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Så længe det er lægeordinerede benzoer, så er der en struktureret plan for udtrapningen.

Jeg håber du kommer ovenpå og for styr på sagerne, det lyder bestemt som om der ligger noget dybere end "blot" det sædvanlige weekendlammeri. Hvad er årsagen til at du har fået hhv benzoer og opioider?

Hvis du har brug for en snert af struktur i forbindelse med at holde gejsten oppe, så bliv ved med at skrive her i tråden om din tilstand, og luft endelig de tanker, der dukker op i hovedet på dig.

Nåeh ja, og få dig et sted at bo! Det er absolut din største prioritet, og en nødvendighed før du kan få styr på sagerne. Hvis du ikke selv kan overskue det, så kan/skal kommunen henvise dig til en lejlighed.

Fingers crossed, you can do it!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er faktisk ikke sikker på, at kommunen kan henvise ham til en lejlighed. Kun hvis han har barn eller en diagnose og derfor førtidspensionist.
Det var i hvert fald det jeg, og alle andre jeg kender, har fået at vide de gange vi har haft brug for hastebolig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Odden skrev:
Jeg er faktisk ikke sikker på, at kommunen kan henvise ham til en lejlighed. Kun hvis han har barn eller en diagnose og derfor førtidspensionist.
Det var i hvert fald det jeg, og alle andre jeg kender, har fået at vide de gange vi har haft brug for hastebolig.

Det er desværre også min oplevelse.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem
Brugeravatar

Kommunen kan intet gøre, har fået en fast psykolog at snakke med 2 gange om ugen. Bor ved min mor lige nu men skal have fundet mit eget. Begynder på VUC her den 10 januar det bliver bare det bedste at komme igang med noget.

Har stadig humøret højt, abstinenerne for opioderne er ved at være væk, og er nede på 5 mg diazepam om dagen.
Glæder mig ikke til absti fra dem :(

Årsagen til jeg fik dem udskrevet i starten var at jeg skulle udtrappe, fordi jeg var blevet afhængig..

Skal op til lægen for sidste gang her d. 30, også skal jeg endelig ud af det her helvede!

Tak for hjælpen herinde, den har været alt :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt gået! Dejligt at se at du har haft rygrad til at gennemfører det!

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Det er helt sikkert dig on off blandingsmisbrug af benzo og opiater der gør dig dårlig/smadret. Prøv med en risolid nedtrapning? Eller det aller bedste som er en minisotabehandling:) Der findes jo også møder til folk som dig og mig i aa og na. Det hjælper at tale med ligsindede mennesker, når man vil videre i livet

Admin
Brugeravatar

Hvad ville ideen være med at begynde på et andet benzodiazepin, når han i forvejen er ved at trappe ned på diazepam?

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

fordi de er seriøst gode til det. taler af erfaring, sidder da ikke og prøver at lokke en mand ud i et andet misbrug, når han ønsker at stoppe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]