Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Blev efter lidt tvivl + en del overvejelse enig med mig selv om at dette indlæg måtte høre til her under kemi.

Jeg har et par gange de sidste par år set folk der har røget coke på sølvpapir akkurat på samme måde som rygeheroin ryges og det har umiddelbart også set ud til at være smeltet ligesom heroin...Eller ihvertfald halv-flydende.

Hvad er det nu for noget? (føler mig sgu så gammel efterhånden...Også lige set en lejlighed i tv blæst ud pga nol-trækning på gas, hvilket jeg på trods af massivt hash forbrug gennem hele min opvækst aldrig havde hørt om før)

Da jeg røg coke tilbage i det sidste årtusind, gjorde vi det gerne på et glas og tvivler meget på at det vi røg ville blive flydende som det jeg her har set.

Tror egentlig at de bruger salmiak stadig som vi gjorde førhen, men lurer lidt på om de mon ikke tilsætter et eller andet for at få det til at kunne blive halvflydende på den måde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Søg på kokain i freebase.

Og velkommen til i øvrigt.

Admin
Brugeravatar

De tilsætter salmiakspiritus (ammoniak) for at få det på freebase form aka. "crack cocaine". Fribase kokain kan sagtens ryges som heroin på sølvpapir. Det er hvad der i daglig tale kaldes "at ryge crack".

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Imp skrev:
De tilsætter salmiakspiritus (ammoniak) for at få det på freebase form aka. "crack cocaine". Fribase kokain kan sagtens ryges som heroin på sølvpapir. Det er hvad der i daglig tale kaldes "at ryge crack".

Sker der en kemisk reaktion så salmiakspiritus-smagen forsvinder? For salmiakspiritus er da ret skrapt for åndedrætsorganerne? Enhver der har lugtet til salmiakspiritus ved hvad jeg snakker om, det lugter da ekstremt skrapt! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
SKal det ikke renses i kold æter efter salmiakspiritussen? Det er da som er "ægte" freebase....

Medlem
Brugeravatar

Låner lige den her tråd.
Hvilken forskel gør det, at man ryger coke istedet for, at sniffe det.

Ligger der en forklaring/guide på hvordan man gør coke "rygeligt" , kan ikke finde en:).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine

Læs her

Medlem
Brugeravatar

Tak, men ville egentlig gerne høre personer her fra psy's egne meninger og erfaringer :)

Admin
Brugeravatar

Armaghettoen skrev:
Imp skrev:

Sker der en kemisk reaktion så salmiakspiritus-smagen forsvinder? For salmiakspiritus er da ret skrapt for åndedrætsorganerne? Enhver der har lugtet til salmiakspiritus ved hvad jeg snakker om, det lugter da ekstremt skrapt! :D

Nu er det ikke en metode, jeg har personlig erfaring med. Hvis det var mig, ville jeg nok basificere det og ekstrahere basen med et upolært solvent (ether f.eks.). Så slipper man ihvertfald for alt ammoniak/ammoniumchlorid. Men jeg ku forestille mig, at man slipper af med det meste ammoniak ved at inddampe opløsningen/suspensionen. Men ved denne metode vil der dog altid være ammoniumchlorid tilbage, da det først dekomponerer og fordamper ved ret høje temperaturer. Det er ihvertfald noget skitteras, hvis man ikke ekstraherer det på en eller anden måde.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Derudover er freebase/crack virkelig noget man bør holde sig fra. Afhængighedspotentialet er seriøst stort, flere brugere herfra har berettet om cravings efter at have prøvet det en enkelt gang. Brug søgemaskinen, der er flere gode tråde om emnet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg var ved at gå i spåner sidste gang psykisk da jeg ikke havde mere.
Du bliver da høj og det er da dejligt men, overhovedet ikke det værd,
når man tænker på cravnings, og diverse nedture, for ikke at tale om
risikoen for at falde i et misbrug.

hold dig væk fra det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]