Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen,

Jeg håbede på i kunne hjælpe mig, en af mine bekendte døde for en måneds tid siden af en overdosis af GHB, familien er ikke meget for at snakke om det (hvilket er helt forståeligt), men de siger at da de fandt ham var han helt blå i hovedet og sådan lidt "oppustet".
Siden har jeg tænkt meget over hvad der egentlig sker?
Har han kunnet mærke noget? Hvorfor var han blå i hovedet? Hvorfor dør man har det?

Jeg ledt meget efter det på nettet, men der står kun beskrivelser om hvad GHB er fremstillet af og hvordan man bliver påvirket af det og det er selvfølgelig også svært spørgsmål at svare på (går jeg ud fra, siden jeg ikke rigtig kan finde noget om det), men så faldt jeg over det her forum og tænkte at i måske kunne besvare nogle af mine spørgsmål :)

Junior medlem

Blåfarvning er tegn på iltmangel, han har muligvis svækket åndedræts centeret og simpelhent glemt og trække vejret eller centeret kan ha være lammet.

Oppustet; nyligt døde mennesker (30min til 2 timer) bliver en lille smuleoppustet da forrådnelse allerede indtræffer efter 30 minutters død, jeg siger dog ikke dette kan være grunden, men det sker.

Admin
Brugeravatar

Hvis det kan give dig nogen trøst, har han nok ikke kunnet mærke noget. Jeg har selv været ved at tage billetten af GHB, da jeg var ved at blive kvalt i mit eget opkast (ja, det var ikke ligefrem en af mine bedste stunder). Der lagde jeg ikke mærke til noget, før jeg var blevet slæbt gennem lejligheden og fik en lussing af mine venner. Man går i en dyb søvn/koma, så han har haft en smertefri død.

Som Ghar siger, er han blå i hovedet pga iltmangel. Han er sandsynligvis død af kvælning, men har nok ikke ænset det. På GHB indtræffer den dybe søvn længe før man holder op med at trække vejret.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Har selv et par kammerater der hat taget billetten på grund af GHB og det har været på grund af de er gået kolde, og så der efter blevet kvalt i deres eget opkast, så en ting der er vigtigt angående GHB og folk går helt kolde er at ligge dem på siden i aflåst side leje så de kan komme op med det de nu skal op med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
zero cool skrev:
Har selv et par kammerater der hat taget billetten på grund af GHB og det har været på grund af de er gået kolde, og så der efter blevet kvalt i deres eget opkast, så en ting der er vigtigt angående GHB og folk går helt kolde er at ligge dem på siden i aflåst side leje så de kan komme op med det de nu skal op med.

ja og at folk ikke tager tårnhøje doser alene...

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for jeres svar :)
Det er da meget rart at vide at han ikke har ligget og lidt, fordi udfra beskrivelsen af hvordan han så ud kunne det jo godt lyde sådan, men puha.. Det er da rart..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]