Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Morten på 14 skrev:
Det kan godt være, at formålet med at prøve psykedeliske stoffer, for mange bare er for at lamme sig. Men det er altså svært at undgå, at man under trippet, ikke opnår nogen form for indsigt... utilsigtet eller ej.

Jeg kan se at jeg har formuleret mig forkert med udtagelsen:
Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg er ved at brække mig over den kliché med at psykedeliske stoffer giver indsigt og forståelse.

For selvfølgelig giver psykedeliske stoffer indsigt, men hvor tit giver de forståelse? Efter min opfattelse meget sjældent, især uden en professionel guide/terapuet.

Jeg tror at psykedeliske stoffer for langt største delen af befolkningen (og nok en endnu større del af psychedelia´s medlemer´s) vedkommende er mere skadeligt end gavnligt.

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg tror at psykedeliske stoffer for langt største delen af befolkningen (og nok en endnu større del af psychedelia´s medlemer´s) vedkommende er mere skadeligt end gavnligt.

Det er sgu nogle af de eneste stoffer, jeg rigtigt har fået noget ud af. Hvor jeg faktisk føler, det kan gavne mig en smule at tage dem (åndligt). Det kombineret med forholdsvist få fysiske bivirkninger gør dem jo bedre.

Men jeg er enig med dig i, at det er en stor kliché. For jeg tror også, at de fleste bare tager dem for at lamme sig. Det er sgu så meget fis og ballade med åndlige rejser, bevidsthedsudvidende oplevelser og jeg skal komme efter dig. Dermed ikke sagt, der ikke findes folk derude, der bruger dem sådan. Men det er vist mere undtagelsen end reglen. Men hvad er der galt i bare at bruge dem til at lamme sig? Som udgangspunkt synes jeg sgu, det er bedre folk lammer sig i LSD end mdma.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
tja måske gør det galt at alt andet bliver til en kliche, når de flæste bruger dem til at lamme sig med.
Dør det galt at man fåer svært at få indført at de også kan have positive egenskaber, at folk lammer sig og ikke indser hvad koncekvenser det har for dem der har brug for stofferne.
Har du lagt mærke til hvor mange fordomme der er omkring stoffer, fordi du vil lamme dig væk i en rus.
Har du lagt mærke til alle de mennesker der godt vil bruge disse stoffer på en mere fornuftig måde og brugbar måde, og at mange bruger det som terapi/medicin. Det gør dan skade at disse mennesker som har brug for stofferne ikke kan komme i nærheden af dem, uden at blive stemplet som en der bare vil lamme sig...

Det skade gør det... at du vil lamme dig i noget andre kan have stor glæde af i livskvalitet. Den tager du fra dem, ved at fyre mere på bålet omkring fordommene ved lamme pontiale...
Som udgangs punkt er det best slet ikke at lamme sig i noget.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]