Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg har et spørsmål. jeg har taget rigtrig meget amfetamin, og er nu stoppet helt, og har det sku ikke så godt efter jeg har taget det alt det lort.
Jeg har set en dokumentar om meath amfetamin, og de siger at man mister dopemin af at tage det, sådan så man ikke har det samme dopemin forbrug oppe i hjernen som man havde førhen. Mit spørsmål er. Gør almindelig amfetamin det samme?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Hvordan har dit forbrug set ud og hvor længe siden er det du er stoppet?

Amfetamin øger mængden af dopamin i hjernen, og når du så herefter ryger tilbage til normalen, kan det godt føles som om der mangler noget. Jeg er ikke helt inde i langtidsbivirkningerne af amfetamin, men jeg tror der skal en del til at gøre varig skade. Livsstilen forbundet med stort amfetaminforbrug er dog ikke for sund.

Junior medlem

Jeg er ikke helt inde i langtidsbivirkningerne af amfetamin, men jeg tror der skal en del til at gøre varig skade. Livsstilen forbundet med stort amfetaminforbrug er dog ikke for sund.

Det er jeg glad for. Fordi jeg har kun taget i 2 år, det første halvandet år tog jeg det kun et par gange, og så tog jeg det så tit som jeg kunne komme til det i 3 måneder, heldigvis havde jeg ikke så mange penge, så det var vel cirka hver anden uge. så stoppede jeg i 3 måneder, og så tog jeg det igen, cirka hver 3 dag, i en periode på 2 måneder. så røg jeg så langt ud jeg blev pusher, men var det kun i 2 uger, for jeg fik en meget voldsom amfetamin psykose ( skal dog huskes at siges) jeg havde været vågen i 4 dage hvis ikke 5, jeg tog cirka en streg cirka hver halve time, jeg kom hjem til mig selv efter en fest, og begyndte at se skygger og høre stemmer, jeg spillede computer og hørte musik, men følte mig hele tiden overvåget af nogen, og det var bestemt ikke fredelige personer jeg følte mig overvåget af, det var nogen som latterlig gjorde mig og grinede af mig, bare jeg gjorde mindste fx døde i det spil jeg spillede. så sagde de fuck hvor er du dårlig til det spil du burde hænge dig selv, sådan nogle ting i en stil sagde de til mig hele tiden. eller hvis jeg nu kløede mig i håret, så sagde de, dit hår er alligevel så grimt så hvorfor brænder du det ikke bare af.
de nedgørede mig så meget at jeg til sidst sagde fuck det nu sniffer jeg til jeg dør, så jeg sniffede 10 gram amf på 2 timer god amf. og så fik jeg min psykose. Rigtig slem psykose! det var et levende matridt hvor jeg blandt andet jeg blev toturarret! Det er cirka 9 måneder siden at jer stoppede.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder slemt. Er glad for du er stoppet. Du har haft et hæftigt forbrug over lang tid, men altså ingen grund til at tro at din nedtrykkethed bliver ved med at være der, det tager bare noget tid at komme "tilbage" oven på sådan en omgang.

Hvor lang tid siden er det at du sidst har taget amfetamin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Bauer skrev:
Hvor lang tid siden er det at du sidst har taget amfetamin?

skinboy skrev:
Det er cirka 9 måneder siden at jer stoppede.

Medlem
Brugeravatar

Amfetamin
Kaldes også for Speed. Et kunstigt fremstillet rusmiddel. Det kemiske navn er 2-amino-1-fenyl-propan (C6H5CH2(NH2)CH3).
Amfetamin har en kraftig virkning på central nervesystemet. Tilbage i 30'erne blev det markedsført som et lægemiddel med opkvikkende og slankende virkning. Amfetamins virkning minder i store træk om kokains. Det har både en forside og en bagside. Først kommer euforien (rusen) derefter kommer nedturen med angst, depression og i svære tilfælde psykoser. Derudover er amfetamin afhængighedsskabende.
Amfetamin virker bl.a. ved at blokere for genoptagelsen af transmitterstoffet dopamin og samtidig stimulere udskillelsen af dopamin.
Amfetamin ændrer hjernen kemisk ved at påvirke de signalstoffer, som nervecellerne anvender til at kommunikere med hinanden. Amfetamin øger mængden af signalstoffet dopamin, som bl.a. stimulerer humøret, modvirker træthed samt hæmmer appetit og tørstfornemmelse. Samtidig stiger blodtryk og hjerterytme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

sunshine reagge skrev:
Det kemiske navn er 2-amino-1-fenyl-propan (C6H5CH2(NH2)CH3)

Er det ikke 1-phenylpropan-2-amine, C[sub]9[/sub]H[sub]13[/sub]N?

Medlem
Brugeravatar

Nej det er: Det kemiske navn er 2-amino-1-fenyl-propan (C6H5CH2(NH2)CH3).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den eneste kilde jeg kan finde på det er: http://www.bioweb.dk/biolex.php?Desc=773

Medlem
Brugeravatar

Det er jo det samme stof. Bare forskellige måder at skrive det på :x
Der er desuden 9 carbon i amfetamin.

Ser ud til bioweb har en fejl i strukturen, men de skrevne navne repræsenterer samme stof.

@Sunshine når du alligevel copypaster, kan du vel også smide linket sammen med?

Junior medlem

Første gang jeg ville prøve amfetamin var jeg også fast besluttet på at det kun var 1 gang jeg ville prøve det, men jeg blev ufattelig afhængig af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]