Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Blæserland
Efter at have festet i knap 24 timer besvimede jeg og gik i et slags krampeanfald. Det hele varede omkring 5 min.

Efterfølgende blev jeg kørt på hospitalet i ambulance hvor jeg blev natten over til observation. Dagen efter blev jeg udskrevet med besked om at jeg var fuldstændig sund og rask.

Jeg spurgte selvfølgelig lægen hvad der præcist var sket med mig og hvordan jeg kunne undgå noget lignende i fremtiden men han "ville ikke bruge tid på at rådgive mig om brug af stoffer" så mit spørgsmål er; Kan nogen fortælle mig hvad der skete med mig og har andre oplevet noget lignende?

Jeg havde indtaget:
- 1 LSD Mærke
- ca. 500 mg MDMA fordelt over mange timer
- ca. 500 mg Ketamin også fordelt over mange timer
- 2 streger coke
samt en smule alkohol og nogle joints

MDMA-og Ketamindoserne er estimater så det kan godt være både mere og mindre.

Jeg er temmelig erfaren med MDMA, Coke, joints og alkohol. LSD har jeg prøvet et par gange og det samme gælder Ketamin - altid uden problemer eller uheldige episoder.

Jeg havde sørget for at drikke nogenlunde fornuftigt med vand og i de sidste 5-6 timer før jeg besvimede havde jeg udelukkende indtaget Ketamin samt røget med på et par enkelte joints og måske drukket hvad der svarer til 2-3 øl så jeg gætter på at synderen er Ketaminen. Omvendt har jeg aldrig hørt om den reaktion før og betragter iøvrigt Ketamin som et af de mindst skadelige rusmidler overhovedet.

Det skal lige siges at der ikke har været tale om et K-hole.. Det lignende mere et epileptisk anfald og nogle minutters bevidstløshed sådan som jeg har fået det beskrevet af dem der så det.

Jeg har aldrig oplevet hverken kramper, bevidstløshed, epilepsi eller andet i den retning før.

Hvis der er andet i gerne vil vide som kan kaste lys over sagen må i endelig sige til.

På forhånd tak og godt nytår

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
for mange stoffer i kombination på en gang i for store mængder over for lang tid. simpelthen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det er også min første indskydelse.
selvom man har en vis tolerance er det stadig enormt hårdt for kroppen at indtage stoffer.
når det så er flere forskellige og okay høje doser af hver øger du chancen for at kroppen skades.

jeg tror din krop har givet dig et prej om at den ikke kunne klare mere, og derfor reageret.

Admin
Brugeravatar

What they said.

Tag den mere med ro en anden gang :peace:

-Jimmy Carter

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, du skal tage den med ro en anden gang. Krampeanfald kan udløses når hjernen bliver overbelastet, og det kan ske, selvom man opfatter sig selv som "erfaren" stofbruger.
500 mg MDMA er temmelig meget. Selvom du fordeler det over flere timer, har din krop brug for en større pause mellem, for at genopbygge seretonin depoterne. Dét i kombination med alt det andet, samt mangel på søvn i 24 timer kan godt udløse krampeanfald med besvimelse til følge.

Dejligt at du har mødt en anti-HR læge ude i verden!

Hilsen Fanny

Junior medlem

Jeg tror i har ret.

Det viser sig nu også at der nærmere har været tale om 7-800 mg Ketamin og ca. samme mængde MDMA så der er ikke noget at sige til det gik galt.

Det er mig selv som har været dybt uansvarlig. Bare glad for der ikke skete andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
MDMA og Coke er heller ikke en god kombo. Som regel er det en dårlig idé at blande flere stimulanter, desuden, så ryger en del af MDMA effekten, når man tager kokain.

Og er du sindssyg hvor må du have været blæst inden du krampede, med de doser du har taget. Folk må have haft god griner over dig ;)

Junior medlem

Haha jo for fanden! Både jeg selv og publikum var godt underholdt. Det var klart den vildeste blæser jeg nogensinde har været ude på.... Fuld smæk på halloerne i en grad jeg aldrig har prøvet før. Har oplevet halloer før men intet der kommer i nærheden af denne tur. Det var simpelthen for sindsygt..... Virkeligheden var lige sat på pause et par timer mens jeg var på udflugt i Blæserland :)

Junior medlem

for fedt.. for helt lyst til blæse igen..
minder om en tur vi havde til tyskland i sommers!
maaaaaaaaax

Junior medlem

men ja.. ikke særlig fornuftigt.. :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hahahah :D

Go griner at du (BIGEEZY) skriver at du får lyst til at blæse igen efter at have læst det...

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAX selv.... :D

Medlem

Kæft en blæser.. ville jeg sku aldrig selv bevæge mig ud i og slet ikke så mange forskellige ting :s

Junior medlem

Det var tilsyneladende heller ikke helt ufarligt... men holdt kæft hvor var det grineren lige indtil det gik galt. Klart det mest 'psykedeliske' trip jeg har prøvet.. Halloerne var for sindsyge. Nogle af dem var utrolig smukke og direkte fascinerende :)

.. nå men anyways, lad være med at gøre som jeg gjorde. Det var ikke spor sjovt at vågne op i en ambulance og for all i know skal jeg være glad for at jeg overhovedet vågnede.

Site Admin
Brugeravatar

Godt at du kom helskindet gennem den oplevelse.

Og mht. til at det var dit mest "psykedeliske trip" så tag hellere ægte psykedeliske stoffer en anden gang, hvis du vil have den slags oplevelser. De er ikke fysisk skadelige som de kombinationer du rodede dig ud i, og du kan få en smuk, dyb og meningsfuld oplevelse, hvis du tager hensyn til set og setting, dvs. at du har det godt i kroppen/psyken på den dag du vil trippe, samt at du gør det i trygge og rare omgivelser.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Billede
billed af trådstarters hjerne lige inden krampeanfaldet slog til :D ej...
Slap dog af en combi mand... ja jeg var sku nok personligt kradset af :D
både psykisk og fysisk.

og enig med fanny... hvis du vil ud i noget psykedelisk
så ta ET stof der er psykedelisk... ikke en kombi..
tror nu nærmere dine psykedeliske oplevelser har været et tegn på en forgiftning :D
du ved... nogen siger også at lyset for enden af tunellen er så smukt ikke ;) hehe

Junior medlem

Haha grineren billed.. Tror sku egentlig det er meget rammende :)

Nå men ville bare give en lille update for saglighedens skyld.

Nu har jeg fået talt lidt mere detaljeret med en af dem som overværede episoden og efter ca. 5 min med kramper lå jeg i yderligere 15 min. med åbne øjne uden at man kunne komme i kontakt med mig..
Som jeg får historien forklaret lyder det ret voldsomt. Det havde ikke været sådan at jeg var lidt fjern, omtumlet eller svær at komme i kontakt med.
Jeg var derimod fuldstændig uden kontakt til omverdenen men med helt åbne øjne..... i 15 min. lå bare og kiggede ud i luften uden at reagere på noget som helst...

Temmelig skummelt syntes jeg. Når jeg skal op på hesten igen bliver det under mere fornuftige forhold og i knap så hjernedøde mængder. Det nummer har jeg ikke tænkt mig at lave igen.

Site Admin
Brugeravatar

Det lyder voldsomt, men det er godt hvis det kan få dig til at tage din måde at omgås stoffer på, op til revision.

Hilsen Fanny

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hehe... Endnu en tråd med " Jeg har taget alt for mange stoffer og fået det mærkeligt, hvad tror i der er galt?" :P

Junior medlem

@Odden. Stiller mig i køen af tosser der har taget for meget men som 'levede til at skrive om det' hehe

@Fanny. Jeg har altid haft stor respekt for MDMA, LSD osv. Jeg har aldrig oplevet problemer med de rusmidler fordi jeg har kendt mit limit samt haft en sund respekt hvad angår overdosering - kørte efter 'hellere for lidt end for meget' princippet.

Inden mit lille stunt havde jeg prøvet lidt Ketamin nogle enkelte gange uden problemer. Jeg syntes det var et lækker rusmiddel som jeg gerne ville eksperimentere mere med så jeg lavede noget research og konklusionen var at Ketamin er mere eller mindre harmløst.

For en god ordens skyld søgte jeg Specifikt efter konsekvenserne ved overdosering (syntes næsten det lød for godt/sikkert til at være sandt) men jeg kunne ikke finde andet beskrevet end K-Hole's, lidt opkast og så fire dødsfald i Europa som alligevel ikke havde været forsaget af Ketamin...

Det jeg prøver at sige er at jeg havde en 'falsk' tryghed på baggrund af relativt grundig research.

Tror det er mere eller mindre umuligt at slå sig selv ihjel på Ketamin men det er ihvertfald ikke ufarligt hvis man behandler det tilpas uforsvarligt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Umiddelbart ville jeg ikke pege på Ketamin som synderen, men dit MDMA indtag. Det glemte du vist at lave research om, hva? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]