Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Ved det ikke helt..

Har en blandet fornemmelse der siger mig at de måske ikke er klar til at få det fortalt. Men ved sgu ikke helt.. det her er et af de tidspunkter hvor jeg ærger mig over den manglende sociale accept og udbredte ignorance vedr. stoffer :/ Mine forældre er et pragteksempler, hvad det angår.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at skak med Nanna eller en af hendes medarbejdere ind hos http://www.gadejuristen.dk. De kender loven, og er super til at hjælpe en ud af en knibe.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Gæst skrev:
Ser ud til at jeg får den information jeg søger! :-)

Det ser dog ikke ud til at jeg slipper for mine forældres viden om hændelsen..

Har ikke læst resten af tråden så det kan være der er blevet svaret. Breve fra politiet er diskrete nok og kuverten er ikke præget af "Politi". Det kan være en ganske standard anonym rudekuvert.

Åbner dine forældre din post før du får den i hænderne?

Svar med citat  
Flaban - Nej, gør det ikke :)
men så snart de ser en kuvert med noget fra politiet på vil de forvente at jeg fortæller hvad der sker, og hvis ikke jeg gider at fortælle det, er deres fantasi så livlig at min knibe måske kan synes større end nødvendigt..

Snakkede med en gammel ven igår, og han sagde, at der stod åbenlyst på kuverten hvem brevet var fra, men kan se at du muligvis har prøvet anderledes, så er godt nok lidt forvirret nu..

Svar med citat  
Junior medlem

Har nu oprettet bruger herinde. Kan se, at jeg i den nærmeste og måske også fjernere fremtid kan finde megen hjælp og måske også hjælpe andre, på denne hjemmeside :)

Mr. Nytårsnedtur -> AHP

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan skifte adresse til du har fået brevet.. Men så kan det være at dine forældre begynder at undre sig over, hvorfor du ingen post får mere, men så er det jo bare at du selv lige smider posten i postkassen når det er :P

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Flaban skrev:
Gæst skrev:
Ser ud til at jeg får den information jeg søger! :-)

Det ser dog ikke ud til at jeg slipper for mine forældres viden om hændelsen..

Har ikke læst resten af tråden så det kan være der er blevet svaret. Breve fra politiet er diskrete nok og kuverten er ikke præget af "Politi". Det kan være en ganske standard anonym rudekuvert.

Åbner dine forældre din post før du får den i hænderne?

Men der kan også kan også være stort flot tryk på dem, kan kun huske 2 anonyme udaf mange.

og fordi en snemand er min ven

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Nevermind :-)

Senest rettet af kof 03 jan 2011 04:17, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Junior medlem

Har fortalt min mor om hele hændelsen, samt vist hende dette forum og artiklen http://www.180grader.dk/Krimi/19-aarig- ... -og-politi

Der var stærke reaktioner i starten, men det forløb sig til at blive en meget roligt og gensidigt forstående samtale.

Det vigtigste var t jeg forklarede hende at jeg ved hvad jeg laver, om det så er at ryge hash, og at det ikke er stoffet der skal have skylden for et medieudvalgt menneskes ulykke, men omstændighederne, individet og miljøet som har den afgørende påvirkning. Har lovet hende at det er et forbrug, ikke et misbrug, jeg er ude i, og at jeg vil finde artikler, dokumentarfilm m.m., som hende og jeg kan se sammen, så hun ved hvornår hun bør bekymre sig og hvornår hun ikke bør..

Vil gerne sige tak for hjælpen med de gode indlæg herinde. De har været en stor hjælp, og jeg har nu fundet ud af at jeg:

1. IKKE får en plet på straffeattesten
2. kan reducere bøden til det halve pga. jeg er studerende (1500 kr -> 750 kr)
3. ved at tage diskussionen med sine forældre (i mit tilfælde) kan aflade en kæmpe byrde fra sine skuldre.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Mr. Nytårsnedtur skrev:
Flaban - Nej, gør det ikke :)
men så snart de ser en kuvert med noget fra politiet på vil de forvente at jeg fortæller hvad der sker, og hvis ikke jeg gider at fortælle det, er deres fantasi så livlig at min knibe måske kan synes større end nødvendigt..

Snakkede med en gammel ven igår, og han sagde, at der stod åbenlyst på kuverten hvem brevet var fra, men kan se at du muligvis har prøvet anderledes, så er godt nok lidt forvirret nu..

Ok, ja har prøvet at få to kuverter. Et brev om tilsigelse til afhøring, samt en bøde på baggrund af en sag. Begge dele var diskrete. Men kan være at direkte bøder ser anderledes ud. Hvad ved jeg. Held og lykke med det. P.S. Du kan jo få oprettet en co adresse hos en ven og ringe til politiet og bede dem om at sende den der hen.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det lyder sku godt. Bøden er selvfølgelig irriterende. Men personligt var jeg så lettet da jeg ikke længere skulle lyve mine forældre op i ansigtet (min samtale var godt nok noget nemmere end det lyder til at din har været, men det var alligevel svært at sige det.) Det er vel også meget naturligt at din mor reagere som hun gør hvis hun aldrig har prøvet det eller læst om det. Hvis man kun har hørt stoffer omtalt som stoffer, og dermed tror at alle stoffer er lige slemme, så er det jo klart at hun reagere. I nogle artikler lyder det jo næsten som om at hash og heroin er det samme.

Den her tråd viser alt om hvor brugbart internettet kan være.

P.S. Kom lige til at tænke på at jeg aldrig har set en tråd hvor at forældrene ikke til sidst blev forstående overfor cannabis brugerens valg. Er der nogle der har et eksempel?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
http://www.180grader.dk/Krimi/19-aarig- ... ce=toplist

Svar med citat  
Junior medlem

Jack von Hashluder - blev inspireret til at tage snakken med min mor, da jeg læste nogle topics inde på den her hjemmeside om stof-forbrugernes oplevelser med deres forældre da de fortalte dem det. Der var nogle historier som ikke havde en lykkelig slutning - men flere med en lykkelig slutning. Kan desværre ikke helt huske hvor jeg fandt de topics jeg snakker om, hvilket kan være fordi jeg har haft en lidt belastet dag herhjemme :)

Både min mor og min papfar har røget hash før, men begge har kun prøvet det 2 gange, hvor den sidste af de 2 gange har været hvor de har været fulde og røget, og derefter fået det virkelig dårligt. Først idag fandt jeg ud af det, og fandt ud af at det muligvis er dér noget af deres bekymring til mit forbrug stammer fra.

Tror en god indgangsvinkel for mange der kommer ud for at skulle tage snakken med de gamle, vil være at finde ud af hvor deres frygt/angst/bekymring stammer fra mht. stoffer, og så argumentere for sin sag derfra. Det hjalp i hvert fald mig!

Svar med citat  
Medlem

DSB bøde kan man ikke få rabar på. kun bøder der gives af politiet. ved dog ikke om det er alle. Men jeg fik en bøde for sikkerheds-sele og den blev sat fra 5-600 ned til 300 .

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hvordan kan det hænge sammen at bøden er på 1500?
Det er da mindst 2000,- den ligger på er det ikke?
Jeg fik ihvertfald en bøde på 2000,- da jeg blev snuppet med 0,5.

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

basssher skrev:
DSB bøde kan man ikke få rabar på. kun bøder der gives af politiet. ved dog ikke om det er alle. Men jeg fik en bøde for sikkerheds-sele og den blev sat fra 5-600 ned til 300 .

DSB udsteder kontrol afgifter, ikke bøder, da det kun er politiet der må uddele bøder. Mener også det står i en tidligere post.

GlitterikSmørhår skrev:
Hvordan kan det hænge sammen at bøden er på 1500?
Det er da mindst 2000,- den ligger på er det ikke?
Jeg fik ihvertfald en bøde på 2000,- da jeg blev snuppet med 0,5.

Ifølge det skema over bødestraffe for besiddelse som jeg kan finde, dog kun oplægget fra justitsministeriet til de nuværende satser, er mindst mulige bøde 2000kr, som gives første gang man bliver taget med under 10 gram hash.

Bødeskema
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Pressemeddelelser/skema.pdf
Glem den kolonne der hedder "Gældende bødetakster"

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fra Gadejuristen's Bødeplakat:

Billede

I kan se hele plakaten her http://www.gadejuristen.dk/sites/default/files/boede_1.pdf

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Det billede du har postet er hele plakaten c",

Den oversigt jeg har linket til dækker en del flere stoffer og mængder i forhold til bøde størelse, men giver samme resultat som gadejuristens.
Så umiddelbart vil jeg gå ud fra at tallene i den blev vedtaget og man kan regne med den.

Svar med citat  
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
Admins: Kan I ikke lige sløre knægtens navn (/email)? Der er ingen grund til at offentligøre dette.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jo, jeg har fjernet hans email nu. Pas nu på jeres identitet på dette forum. Skriv pm's hvis I vil i mere privat kontakt med hinanden.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]