Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Halløj Psy!
Har for nyligt fundet en opskrift til amfetamin - rigtig amfetamin, ikke meth. Altså amfetamin-sulfat. Jeg spekulerede på, om det var "lovligt" at poste den her på forummet, så man eventuelt kunne gennemgå den, og i fællesskab finde nogle ændringer/opgraderinger til processen?

Det er ment i bedste HR-ånd, da man så med det rette know-how kan lave sit eget salt, i stedet for at døje med cutstoffer fra gadepushere, men er det imod boardets reglementer og normer, linker jeg selvfølgelig ikke videre :)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
hvorfor skulle det være fy fy, når der i stickytråden ovenover er et link til rhodium.. og hvad er der i vejen med de synteseruter? Men en ting er at læse en synteseforskrift, noget andet er at udføre den! og bare for at gøre det klart, så kan du ikke bruge den synteseforskrift til så meget, hvis ideen er at at lave andre salte fra gadeamf - eller er det mig der misforstår?

Medlem
Brugeravatar

Det er lige præcis det ;) Det er ikke en guide til at ændre dit gadeamf, det er opskriften til amfetamin! Netop derfor jeg synes det kunne være lidt spændende at få herind, da vi allerede har opskrifter til alle mulige oprensninger og omkrystalliseringer :)

Men kunne godt lige tænke mig at få grønt lys fra hyene, før jeg poster opskriften :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
altså det er ok men.... jeg syntes nu der findes forums der er bedre til at diskutere syntese ruter på hvad helt præcist er det du mener der skal komme ud af det topic? har du et specikt spørgsmål eller en idee til noget med syntesen syntes jeg det er ok... men et generelt topic med den i syntes jeg ikke rigtigt vi har noget at bruge til.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Så er det lige jeg igen spørger, hvad er der galt med dem der står på rhodium? Men et held og lykke med at finde udgangsstofferne skal du da ha :)

Medlem
Brugeravatar

Ingredienser:
5g P2NP
50 ml Isopropanol
7,5-8,5g sølvpapir (det er bedst at bruge tykt sølvpapir)
50 ml 98% acetic (eddikesyre?) acid (man kan også bruge 70%, så har man ikke behov for fortynding)
50g NaOH
1 ml H2SO4

1:
Først mixes syren med destilleret vand - hvis man anvender en syre på 98% koncentration. Hæld syren i 25 ml vand. Brug en varme+syreresistent kolbe.

2:
Dernæst opløses 5g P2NP i isopropanol. Varm isopropanol op i et vandbad, dette gør opløsningen bedre. Lad opløsningen køle af bagefter.

3:
Mens iso-opløsningen køler af, klipper/skærer man sølvpapiret i 1x1 cm tern, hvorefter sølvpapiret puttes i 200ml destilleret H2O. Tilsæt 50mg Hg(no3), eller et andet Hg salt, og omrør. Efter 5-10 minutter kan man se væsken er blevet grålig. Vent cirka 10 minutter, og vask sølvpapiret med vand 3-4 gange. Så skulle Hg saltene være vasket ud - Hg salte er meget usunde!

4:
Nu er vi klar til at starte selve reaktionen. hæld aluminium-sammensmeltningen (trin 3) i syren, vent 3-4 minutter til opløsningen er blevet grå - rør rundt.

5:
Tilføj P2NP opløsningen under omrøring. Efter 5-10 minutter, frembringes en rimelig kraftig reaktion, så lad kolben stå i 20-25 minutter.

6:
Det vil begynde at koge, så man skal have en form for anordning til at fange kondensvandet. Guiden jeg har set bruger en glas-tragt med et termometer i.

7:
Når reaktionen er overstået, sættes kolben i et kogende vandbad i en times tid. Dette trin kan undværes, men udbyttet vil være mindre.

8:
efter 45 minutter er indholdet pink, og efter en time, skulle man gerne stå med en delt opløsning, hvid i bunden, og rød/gul opløsning i toppen.

9:
Mens opløsningen køler ned, skal vi have fat i vores NaOH. Hæld 50g NaOH i en anden kolbe (også syre+varmeresistent), og tilsæt 50ml destilleret H2O. Sæt i fryseren.

10:
Når de to opløsninger er kølet af, skal vi have NaOH opløsningen over i den anden kolbe. Hæld små mængder ad gangen, da der vil blive udviklet varme. Omrør efter hver tilsætning. Man kan se opløsningen skiller, og man tjekker Ph værdien (den skulle gerne være mellem 10 og 12). Når det hele er blevet blandet, skal man have fjernet det øverste rødlige lag. Dette kan gøres med en skilletragt, eller en sprøjte (vent til det hele er afkølet).

11:
Nu står man med freebase amfetamin, som man skal have lavet om til amfetaminsulfat. Dette gøres ved svovlsyre og isopropanol.
1 ml H2SO4 + 5ml IPA i en sprøjte eller pipette.

12:
Dryp nu langsomt indholdet fra sprøjten/pipetten i freebasen, og rør godt rundt. Gør dette indtil du rammer en pH værdi på 7.

13:
Hæld nu det hele igennem et filter, og i filteret skulle du gerne stå med amfetamin.

14:
Tør dit produkt, og aflever det anonymt til politiet, da besiddelse af narkotika er ulovligt :)

------

Det kan godt være amfetaminet ligner pis, og stadig har en rødlig farve, men dette kan for det meste vaskes ud med en acetonevask.

Link til guide: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=25354

Og med hensyn til hvad idéen med dette topic er, er tanken at kemikyndige personer eventuelt kan kommentere herpå, hvis de mener nogle af skridtene i denne guide kan udføres på en bedre måde :)

Edit: Rettede slåfejl

Senest rettet af Highroller 17 jan 2011 22:37, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Highroller skrev:
1:
Først mixes syren med destilleret vand - hvis man anvender en syre på 98% koncentration. der hældes 25 ml vand i syren. Brug en varme+syreresistent kolbe.

Man kan hælde syre i havet, ikke havet i syre!

Du må aldrig tilsætte vand til syre, og da ikke en koncentreret syre! Tænk densitet. Den tunge syre skal altid tilsættes det lette vand, ellers vil vandet lægge sig ovenpå syren. Hvis man ved et minimum om kemi, ved man at syrens reaktion med vand er en exoterm reaktion (varmeafgivende), der får vandet på toppen til at koge og sprøjte ud i dit face og hvad du ellers har kært.

For mig at se, ved du ikke engang hvad NaOH er. Du er ikke kvalificeret til at gennemgå/oversætte en synteseforskrift. Det kan blive kostbart for tåben, som vælger at udføre den.

Her er hvad der sker til din ansigt: (NB! Stærke billeder!)
http://www.tampabay.com/blogs/alleyes/2 ... sonal.html

Senest rettet af syreperlen 17 jan 2011 12:02, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Held og lykke med at anskaffe P2NP. Meget giftige og miljøskadelige stoffer som opløselige kviksølvssalte er heller ikke sådan lige at anskaffe for privatpersoner.
Selv om man skyller aluminiumsfolien grundigt, vil der stadig være kviksølv i Al-amalgamen. Man skal være særdeles påpasselig med at få alle Hg-salte ud af produktet, da det som nævnt er meget giftigt. Uden gode kemikundskaber hos producenten, ville jeg ikke stole på at produktet var fri for kviksølv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
og held og lykke med at stille et setup op uden undervisning i laboritorie teknik det er ikke så nemt som det lyder ;) og det lyder ikke til du har praktisk erfaring med arbejde med glasudstyr

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Den opskrift burde være afsluttet med sætning, "Og til sidst, tilsæt en fingerspids oregano".

Det er ikke en køkken opskrift, så lad vær med at, se om i ikke kunne finde en hjemmeside der sælger P2NP eller Hg-salte..

Medlem
Brugeravatar

syreperlen skrev:
Man kan hælde syre i havet, ikke havet i syre!

Du må aldrig tilsætte vand til syre, og da ikke en koncentreret syre! Tænk densitet. Den tunge syre skal altid tilsættes det lette vand, ellers vil vandet lægge sig ovenpå syren. Hvis man ved et minimum om kemi, ved man at syrens reaktion med vand er en exoterm reaktion (varmeafgivende), der får vandet på toppen til at koge og sprøjte ud i dit face og hvad du ellers har kært.

Indrømmet, min fejl.. Havde bare oversat guiden, hvor han nævner siger det bare skal mikses.. Kommer i tanker om huskereglen fra gymnasiet (Syre i vand kan gå an, men vand i syre kan du ikke styre!).. Har ændret rækkefølgen i guiden.

syreperlen skrev:
For mig at se, ved du ikke engang hvad NaOH er.

NaOH = Natriumhydroxid (AkA kaustisk soda..), en stærk base. Det kan jeg selvfølgelig have læst på wikipedia, ingen tvivl om det. Men jeg ved godt hvad NaOH er.

Prometheus skrev:
Held og lykke med at anskaffe P2NP. Meget giftige og miljøskadelige stoffer som opløselige kviksølvssalte er heller ikke sådan lige at anskaffe for privatpersoner.
Selv om man skyller aluminiumsfolien grundigt, vil der stadig være kviksølv i Al-amalgamen. Man skal være særdeles påpasselig med at få alle Hg-salte ud af produktet, da det som nævnt er meget giftigt. Uden gode kemikundskaber hos producenten, ville jeg ikke stole på at produktet var fri for kviksølv.

Jeg mener da også jeg nævner, Hg saltene skal ud af opløsningen, og gør opmærksom på hvor farlige de er? Og med hensyn til anskaffelse af P2NP - Det er jo ikke et fiktivt kemikalie. Nogen må være i besiddelse af det. Verdens amfetamin må stamme et sted fra - ingredienserne må jo derfor eksistere. Jeg har aldrig påstået, at du kunne gå ned i fakta, gå hjem og smide det hele i en gryde, og sniffe world-class amfetamin? Jeg nævner blot ingredienserne. Der findes folk på dette board, der ikke ved hvad isopropanol er - og hvor det kan anskaffes. Bør man så fjerne alle topics der vedrører isopropanol?
Denne tråd henvender sig til folk, der er i besiddelse af P2NP, har adgang til det, eller ved hvordan det fremstilles.

hyene skrev:
og held og lykke med at stille et setup op uden undervisning i laboritorie teknik det er ikke så nemt som det lyder ;) og det lyder ikke til du har praktisk erfaring med arbejde med glasudstyr

Nu ved jeg ikke om du har set guiden jeg har linket til. Det virker ikke ligefrem som et universitetslaboratorie, gutten arbejder i. Jeg kan ikke helt se hvad vandbad og kolber, har med laboratorie setup at gøre?

Og nu er det jo så, jeg ikke kan lade være med at tænke;
Jeg har fra starten gjort klart, at det ikke er min opskrift. Jeg har linket videre til opskriften. Jeg har ikke gjort andet, end at oversætte den til dansk - efter bedste evne - så vi kan få nogle flere kemi-kyndige folk på banen, her fra psychedelia.dk.. Dette er "alkymistens hjørne", og man kunne derfor forestille sig der var nogle folk herinde, der måske kunne finde denne opskrift spændende.
Jeg har aldrig påstået, at dette er en opskrift jeg har lavet, så alle over 12 år kan lave amfetamin, sælge det til folk, blive rige og købe en porsche.. Det har aldrig været meningen at bringe denne mentalitet til hverken tråden eller forumet.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Denne tråd henvender sig til folk, der er i besiddelse af P2NP, har adgang til det, eller ved hvordan det fremstilles.

Hvis man ved hvordan P2NP fremstilles så behøver man nok ikke din lorte opskrift.

Medlem
Brugeravatar

@ Onkel fister
Hvis man ved hvordan P2NP fremstilles, er der chance for, at man er mere end almindeligt interesseret i kemi. Derfor kunne denne opskrift fungere som en hobby? Hvad ved jeg? Lad folkene der ved hvordan P2NP fremstilles, bestemme hvad de vil bruge denne opskrift til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
onkel fister skrev:
Citat:

Hvis man ved hvordan P2NP fremstilles så behøver man nok ikke din lorte opskrift.

slap dog lige lidt af
tror ikke han skriver det for at genere onkel fister eller andre mennesker.

Senest rettet af Mr.Pink 17 jan 2011 23:25, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
Lad folkene der ved hvordan P2NP fremstilles, bestemme hvad de vil bruge denne opskrift til.

Helt enig. Og undskyld den grove tone.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Seriøst, som der også bliver nævnt, så har folk, der kan lave eller anskaffe udgangsmaterialerne til amfetaminsyntese højst sandsynligt også en god ide om, hvordan det skal behandles for at få et produkt ud af det.

Med andre ord: Der er ikke rigtigt nogen grund til denne tråd...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har ladet mig fortælle at udbyttet sjældent overstiger 25-30%, hvilket jo ikke er specielt prangende.

Desuden er den fremkomne stormreaktion ukontrollerbar, hvilket fordrer korrekt dimensioneret udstyr...det nytter intet at operere med store mængder af reaktanter i en opsætning med en klejn kondenser. Lortet vil simpelthen løbe løbsk! Så vi er nede og snakke om reaktion af <10g P2NP med "alm". svalerør, hvilket kun resulterer i beskedne mængder produkt.

Hvis man er virkelig grundig med at få fjernet kviksølvet(man arbejder lidt i blinde hjemme i køkkenet, da man som regel ikke lige har en indikator for test for tilstedeværende Hg), er det sikkert en "ok" syntese, hvis man vil lave sig et bette batch racermel til eget forbrug...men selvfølgelig noget jeg hverken kan eller vil anbefale!

Citat:
7:
Når reaktionen er overstået, sættes kolben i et kogende vandbad i en times tid. Dette trin kan undværes, men udbyttet vil være mindre.

Jeg tror at stormreaktionen bærer hovedansvaret for udbyttet. Det er nemlig i denne reaktion at reduktionen forløber og ikke så meget bagefter ved en temmelig lavere temperatur. Men det er kun et kvalificeret gæt ;)

Hg-salt: Meget giftigt
P2NP: Luftvejsirritant. Når den opvarmes har den effekt som tåregas!

Hvis man har erfaring med håndtering af sådanne stoffer og en praktisk tilgang til organiske synteser, så kan man godt komme helskindet gennem syntesen, men det er sgu nogle gustne forbindelser, hvor især Hg en en rigtig bitch, hvis det anvendes til (undergrunds)kommerciel produktion(hvilket jeg dog ikke tror) og slet ikke oprenses før indtagelse - Yuck!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:

6:
Det vil begynde at koge, så man skal have en form for anordning til at fange kondensvandet. Guiden jeg har set bruger en glas-tragt med et termometer i.

Jeg forstår ikke helt ovenstående? Bare en glastragt stoppet med et termometer?
Kunne da forestille mig man mindst skulle have fat i et svalerør.

Medlem
Brugeravatar

Det har også været et af punkterne jeg har undret mig over.. Netop derfor det er postet herinde, så kemikyndige folk kan hjælpes ad, med at forbedre opskriften :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
Highroller skrev:
(....)med at forbedre opskriften :)

det piner mig godt nok at du konsekvent bliver ved med at kalde det en "opskrift". opskrift får mig til at tænke på kage, hvilket dette altså ikke er. mmmm kage......
desuden er det relativt nemt at finde synteser på google, det er rektanterne som er vanskelige at skaffe. jeg vil faktisk sige at det er meget nemmere at bare finde allerede fremstillet amfetamin, også er det altså ikke umagen værd med det her... :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]